Žurnāla Bilance oktobra otrajā (20.) numurā lasiet

(0)

GRĀMATVEDĪBA

Krājumu uzskaite

Gandrīz ikvienā sabiedrībā neatkarīgi no nozares, kurā tā darbojas, ir nepieciešams uzskaitīt krājumus. Atkarībā no darbības veida – pakalpojumu sniegšana, tirdzniecība vai ražošana – krājumu uzskaite kļūst sarežģītāka un apjomīgāka. Pareizi izvēlētas krājumu uzskaites un novērtēšanas metodes nodrošina efektīvu krājumu pārvaldīšanu, kā arī kvalitatīvu grāmatvedības uzskaiti un savlaicīgu ticamu finanšu informācijas iegūšanu. Zvērināta revidente, SIA Biznesa un audita centrs valdes locekle SANITA DAMBE Bilancē raksta par krājumu uzskaites un novērtēšanas metodēm no iegādes līdz realizācijai.

GRĀMATVEDĪBA

Vai plānotās izmaiņas likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” radīs problēmas uzņēmumiem?

Jaunākajā likumprojektā „Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” (iesniegts Saeimā un iekļauts 2013. gada budžeta likumprojektu paketes ietvaros) ir paredzēts, ka, gadījumā ja avansa norēķinu persona laikus (90 dienu laikā) neveiks norēķinus par saņemto avansu, tad avansa izsniedzējam – uzņēmumam 91. dienā tas (vai tā daļu, par kuru norēķini nav veikti) būs jāuzskata par personas gūto (neto) ienākumu uz darba attiecību pamata, tādējādi summai, par kuru nebūs veikti norēķini, būs jāuzrēķina valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Minētas normas par laikā neveiktu avansu norēķinu kvalificēšanu par algota darba ienākumu attieksies ne tikai uz tradicionālām darba attiecībām, bet arī uz visām citām avansa norēķinu personām, t.i., uzņēmuma valdes locekļiem, uzņēmuma padomes locekļiem, uzņēmuma īpašniekiem, kā arī biedrības vai nodibinājuma dalībniekiem vai biedriem. Finanšu ministrijas Tiešo nodokļu departamenta direktore ASTRA KAĻĀNE skaidro un pamato veicamo grozījumu nepieciešamību un pamatotību. Tam visam nevar piekrist Bilances redakcija, ko savukārt pamato redakcijas piebildē.

LIKUMDOŠANA

Jaunie grozījumi Publisko iepirkumu likumā

1. augustā stājušies spēkā kārtējie grozījumi Publisko iepirkumu likumā. Likumprojektu sāka izskatīt 10. Saeima 2011. gada pavasarī, bet pieņēma 11. Saeima 2012. gada 21. jūnijā. Tā, piemēram, likuma piemērošanas nosaka, kādos gadījumos uzskatāms, ka pasūtītājs neslēdz publisku iepirkuma līgumu, bet gan veic pakalpojumus, piegādi vai būvdarbus saviem spēkiem ja  vismaz 80 procentiem no kontrolētās institūcijas gada finanšu apgrozījuma jāveidojas no konkrētu uzdevumu izpildes kontrolējošo pasūtītāju interesēs. Tāpat likuma jaunā redakcija aizliedz pasūtītājam pieprasīt piegādātājiem iesniegt izziņas par nodokļu nomaksu un pasludināta maksātnespējas procesa un likvidācijas stadijas neesamību, ja attiecīgā informācija ir pieejama publiskajās datu bāzē. Ir daudz citu būtisku un ikdienas darbā noteikti ievērojamu un ievērtējamu grozījumu, ko Bilancē lietišķi izskaidro Iepirkumu uzraudzības biroja vadītāja DACE GAILE.

LIKUMDOŠANA

Gaidāmas būtiskas izmaiņas patērētāju tiesību normatīvajos aktos un to ieviešanā

Negodīgas komercprakses aizlieguma likums ir spēkā jau gandrīz piecus gadus, tomēr tā īstenošanas mehānisms nereti nenodrošina negodīgas komercprakses pārtraukšanu, tāpēc tiks pieņemti jauni grozījumi Negodīgas komercprakses aizlieguma un Reklāmas likumā, paredzot 10 reizes palielināt maksimālo sodu par šādiem pārkāpumiem – līdz 100 000 latu. Likumprojekts arī ierobežo pārkāpuma novēršanas laiku, nepieļaujot nepamatotu novilcināšanu. Termiņš nedrīkstēs būt ilgāks par 3 mēnešiem. Kā pilnīgi jaunu iespēju likumprojekts paredz komersanta saimnieciskās darbības apturēšanu un izmantotās mājaslapas slēgšanu. Tas paredzēts attiecībā pret tiem komersantiem, kas nepilda uzraudzības iestādes pieņemto lēmumu vai kura darbība rada būtisku kaitējumu patērētāju kolektīvajām interesēm. To visu Jums Bilancē lietpratīgi izstāsta Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore BAIBA VĪTOLIŅA.

PĒTĪJUMS

Kur pazuda tas papīrs?!

Laiku pa laikam dzirdam neapmierinātības pilnus izteikumus, ka Latvijā uzņēmējiem uzlikts pārlieku liels administratīvais slogs – birokrātijas esot par daudz. Lai noskaidrotu, kā tiekam ar to galā, žurnāls BILANCE sadarbībā ar informācijas loģistikas risinājumu uzņēmumu Itella Information šovasar veica pētījumu par dokumentu glabāšanu uzņēmumos. Aptaujājām dažādu nozaru uzņēmumus pārstāvošus grāmatvežus, lietvežus un citus speciālistus, un nu aicinām iepazīties ar uzzināto, kā arī ekspertu viedokļiem. Paldies tiem vairākiem simtiem mūsu lasītāju, kas veltīja laiku un piedalījās aptaujā! Zīmīgi, ka 15,5% grāmatvežu un lietvežu norādīja, ka viņu uzņēmumā dokumenti tiek glabāti tikai papīra formātā Lasot pētījumu rezultātu analīzi uzzināsit arī ekspertu ieteikumus, kā rīkoties ar saņemtajiem dokumentiem un radot savējos. Tā, piemēram, tiek ieteikts: ja attaisnojuma dokumenti tiek saņemti e-vidē, tad arī grāmatojumus, pamatojoties uz dokumentu elektroniskajām kopijām, grāmatvedības reģistros var veikt elektroniski grāmatvedības programmā.

Numurā:

  • VĒL LĪDZ 22. OKTOBRIM varat pieteikt savu grāmatvedi balvai „Gada grāmatvedis 2012”!Palīdzu cilvēkiem uzdrošināties būt uzņēmējiem,” tā saka pērnā gada titula pretendente  grāmatvedības firmas īpašniece no Jelgavas SARMĪTE ARMANE. Lai apraksts par viņu ir kā pamudinājums Jums visiem ieraudzīt un pateikt paldies labākajiem starp savējiem, – izvirzot šā gada balvai! Nenokavējiet!
  • Vai slimību lapu velns ir tik melns kā to mālē?
  • LID – 20. Guntis Bārzdiņš: par interneta celmlaužiem, datoru uzlaušanu un mākslīgo intelektu
  • 28. novembrī – Bilances ikgadējās konference „Aktuālākās uzskaites un finanšu pārvaldības problēmas un to risinājumi”. Iepazīstieties ar tās programmu un pieteikšanās kārtību!

Par iespēju abonēt žurnālu BILANCE vairāk lasiet šeit.

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Novērtējiet šo rakstu
(0)