Maija Grebenko, Mg.sci.oec.,
žurnāla Bilance galvenā redaktore
2021. gada 1. jūnijā darba dienas beigās ir noticis nelaimes gadījums darbā. Esam sastādījuši aktu. Kā pareizi apmaksāt darbnespējas lapu, kas izsniegta par periodu līdz 10. jūnijam? Atbilde Situācijā, kad noticis nelaimes gadījums darbā, darbnespējas lapas apmaksu veic saskaņā ar likuma "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām" (turpmāk — likums) 7. pantu. Darba devējam ir pienākums nekavējoties organizēt pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanu apdrošinātajai personai, kas cietusi nelaimes gadījumā darbā vai ceļā uz darbu vai no darba, atrodoties…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
2021. gada 1. jūnijā darba dienas beigās ir noticis nelaimes gadījums darbā. Esam sastādījuši aktu. Kā pareizi apmaksāt darbnespējas lapu, kas izsniegta par periodu līdz 10. jūnijam?
Darba devējam ir pienākums nekavējoties organizēt pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanu apdrošinātajai personai, kas cietusi nelaimes gadījumā darbā vai ceļā uz darbu vai no darba, atrodoties apdrošināšanas ņēmēja valdījumā esošā transportlīdzeklī, kā arī nodrošināt tās nogādāšanu ārstniecības iestādē (..).
Tiesiskais regulējums paredz, ka darba devēja pienākums ir izmaksāt no saviem līdzekļiem darbiniekam slimības naudu ne mazāk kā 80 procentu apmērā, aprēķinot to no darbinieka mēneša vidējās izpeļņas, sākot no pirmās darbnespējas dienas par pirmajām 10 kalendāra dienām. Slimības naudu aprēķina par darbnespējas dienām, kurās darbiniekam būtu bijis jāstrādā.
Sakarā ar to, ka nelaimes gadījums noticis, beidzoties darba dienai (1.06.), tā jāapmaksā kā nostrādāta un slimības nauda jārēķina par pārējām darbinieka darba dienām.
Ja darba devēja vainas dēļ darba negadījuma rezultātā darbinieks ir guvis smagu miesas bojājumu, darba devējam jāizmaksā darbiniekam vienreizējs pabalsts vienas mēnešalgas (amatalgas) apmērā.
NB!Ja apdrošinātā persona ir cietusi nelaimes gadījumā darbā vai saslimusi ar arodslimību, bet darba devējs likumā noteiktajā kārtībā nav veicis obligātās iemaksas, visas izmaksas, kas saistītas ar apdrošināšanas atlīdzību, kura šai personai pienākas, sedz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra un regresa kārtībā piedzen šo izmaksu summas no darba devēja (likuma 25. pants).
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.