Turpinot pilnveidot Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) sniegto pakalpojumu kvalitāti, veicinot to pieejamību un īstenojot 2013.gada martā uzsākto VID Klientu servisa programmu, sākot no šodienas, 2013.gada 2.decembra, iedzīvotājiem VID mājaslapā www.vid.gov.lv ir pieejamas divas jaunas iespējas – Piesakies VID jaunumiem! un Pieteikums padziļinātai konsultācijai.
Lai turpmāk varētu nosūtīt atbilstošai mērķa grupai to interesējošo informāciju nodokļu un muitas jomā, no pirmdienas ikviens interesents, VID mājaslapā norādot tikai savu e-pasta adresi un atzīmējot viņu interesējošos tematus, turpmāk saņems aktuālo informāciju nodokļu un muitas jomā, kas ir svarīga tieši viņam.
Iedzīvotājiem ir iespēja izvēlēties tādus tematus kā Akcīzes nodoklis, Dabas resursu nodoklis, EDS jaunumi, Elektroenerģijas nodoklis, Fizisko personu saimnieciskā darbība, Grāmatvedības kārtošana divkāršā ierakstā un gada pārskati, Iedzīvotāju ienākuma nodoklis, Izložu un azartspēļu nodoklis, Mikrouzņēmumu nodoklis, Muitas joma, Nekustamā īpašuma nodoklis, Nodevas, Nodokļu administrēšanas jautājumi (skaidrās naudas deklarēšana, nodokļu parādu piedziņa u.c.), Pievienotās vērtības nodoklis, Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis un Uzņēmumu ienākuma nodoklis.
Minētie temati izvēlēti, izvērtējot līdzšinējo nodokļu un muitas konsultantu pieredzi par iedzīvotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem. Nodokļu maksātāji ir aicināti paust arī savus ieteikumus un komentārus attiecībā uz tematu klāstu, sūtot tos uz VID klientu servisa e-pastu [email protected], jo nepieciešamības gadījumā tematus ir iespējams mainīt un papildināt.
Tāpat no šodienas VID mājaslapā ir iespēja pieteikties uz padziļinātām konsultācijām konkrētā personai ērtākā laikā un klientu apkalpošanas centrā, tādējādi nodrošinot plašāku konsultācijas pakalpojumu pieejamību. Vēršam uzmanību, ka juridiskām personām ir iespēja pieteikties uz padziļinātām konsultācijām par visiem pieteikuma formā norādītajiem jautājumiem, bet fiziskām personām – uz konsultācijām par kapitāla pieauguma nodokļa jautājumiem.
Pieteikšanās formā jānorāda vārds, uzvārds vai uzņēmuma nosaukums, personas kods vai reģistrācijas numurs, tālruņa numurs, e-pasta adrese, kā arī jāizvēlas viens no piedāvātajiem konsultācijas tematiem, konsultācijas saņemšanas vieta un jāsniedz īss problēmjautājuma apraksts. Tāpat persona varēs pievienot dažādus dokumentus vai citus materiālus, kas VID speciālistiem ļaus jau laikus sagatavoties kvalitatīvas un izsmeļošas konsultācija sniegšanai. Pēc pieteikuma saņemšanas VID darbinieks divu dienu laikā sazināsies ar konsultācijas pieteicēju, lai vienotos par savstarpēji izdevīgāko konsultācijas laiku.
Abas minētās iespējas ir pieejamas VID mājaslapā sadaļā “Kontakti”.
Šie ir vēl daži no VID īstenotajiem pasākumiem, lai sekmētu to, ka VID kļūst par mūsdienīgu un klientorientētu servisa iestādi esošajiem un topošajiem godprātīgiem nodokļu maksātājiem. Atgādinām, ka, sākot ar 2013.gada 2.novembri, VID ir uzsācis savu saziņu ar sabiedrību arī mikroblogošanas vietnē Twitter: https://twitter.com/vid_gov_lv.