LTRK iebilst pret Saeimā nonākušo “karodziņu” likumprojektu
Pēc Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras informācijas
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) uzskata, ka 1. februārī pirmajā lasījumā Saeimas atbalstītais likumprojekts “Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”, kas paredz veikalu cenu zīmēs vai pie pārtikas produkta norādīt pārtikas ražošanas valsti, to attēlojot attiecīgās valsts karoga formā ir ar nozari neapspriests, miljonos mērāms slogu uzliekošs regulējums. LTRK uzskata, ka likumprojekts šā brīža redakcijā ir brāķis, tā autori ne tikai nav centušies noskaidrot finansiālo ietekmi un samērību, bet tā vietā konstatējuši, ka tam nav ietekmes uz tautsaimniecību. Ja patiešām deputātiem ir vēlme mazināt vai izbeigt Krievijas pārtikas produktu tirgošanu Latvijā, jāaizliedz to…
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) uzskata, ka 1. februārī pirmajā lasījumā Saeimas atbalstītais likumprojekts “Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”, kas paredz veikalu cenu zīmēs vai pie pārtikas produkta norādīt pārtikas ražošanas valsti, to attēlojot attiecīgās valsts karoga formā ir ar nozari neapspriests, miljonos mērāms slogu uzliekošs regulējums.
LTRK uzskata, ka likumprojekts šā brīža redakcijā ir brāķis, tā autori ne tikai nav centušies noskaidrot finansiālo ietekmi un samērību, bet tā vietā konstatējuši, ka tam nav ietekmes uz tautsaimniecību.
Ja patiešām deputātiem ir vēlme mazināt vai izbeigt Krievijas pārtikas produktu tirgošanu Latvijā, jāaizliedz to importēšana, uzskata LTRK.
Likumprojekts nevis mazinās, bet tieši otrādi palielinās to tirdzniecības apjomu, kaut vai ar to, ka plauktos redzēsim Krievijas izcelsmes produktus, pie kuriem nu būs obligāti jāliek Latvijas karogs, ja būs kāds ražošanas process veikts Latvijā. Tas būtu uzskatāma par patērētāja maldināšanu.
LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš: “Ar šādu likumdošanas kvalitāti nevajadzētu brīnīties, ka mūsu ekonomikas temps un apjoms konsekventi atpaliek, piemēram, no Lietuvas, kā rezultātā pēc SSE Riga mācībspēka Mortena Hansena aprēķiniem Latvijas nodokļu ieņēmumi šobrīd ir par apmēram 3 miljardiem EUR mazāki, nekā varēja būt, ja Latvija būtu augusi līdzvērtīgi Lietuvai.”
LTRK jau iepriekš norādījusi par likumprojekta ietekmi uz tautsaimniecību, kas palielinās administratīvo un finansiālo slogu uzņēmējiem, un ticami arī preču cenu pieaugumu patērētājiem šādu iemeslu dēļ:
lai nodrošinātu, ka tirdzniecības vietās ir pietiekamas kvalitātes un jaudas krāsu drukas ierīces, ir nepieciešami būtiski ieguldījumi iekārtu iegādei, kā arī šādu iekārtu ikdienas apkope, un izejmateriāli ir dārgāki salīdzinājumā ar melnbaltas drukas ierīcēm;
mazās tirdzniecības vietās cenu zīmes tiek sagatavotas ar roku, rakstiski norādot normatīvajos aktos paredzēto informāciju, kas nozīmē, ka arī šādām tirdzniecības vietām būs nepieciešami būtiski ieguldījumi iekārtu un citu materiālu iegādei;
ir arī tādi tirdzniecības nozares uzņēmēji, kas ir ieviesuši elektroniskās cenu zīmes vai ir ieviešanas procesā. Šādas cenu zīmes ir tehniski limitētas, jo tajās lielākoties ir iespējams izmantot tikai 2 vai 3 krāsas. Tas nozīmē, ka izveidot tajās karogus dažādās krāsu kombinācijās ir tehniski neiespējami. Šādi uzņēmēji ir investējuši ļoti ievērojamu līdzekļu apmēru, lai nodrošinātu elektroniskās cenu zīmes, taču likumprojektā noteiktā pienākuma ieviešana nozīmētu vēl nesamērīgas papildus investīcijas, kas nav samērīgas pret likumprojekta mērķi.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.