Aviopasažieru tiesību aizsardzības jautājumi pēdējā laikā ir kļuvuši īpaši aktuāli. Tas skaidrojams ar faktu, ka aizvien vairāk cilvēku izmanto aviokompāniju pakalpojumus, lai dotos biznesa vai tūrisma braucienos. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņem arvien vairāk sūdzību saistībā ar aviopakalpojumiem – 2023. gadā ir saņemtas 610 sūdzības par avioregulas un citiem aviopasažieru tiesību pārkāpumiem (bagāža), savukārt 2022. gadā saņemto sūdzību skaits bija 519. Nokļūstot situācijā, kad lidmašīna kavējas, reiss tiek atcelts vai ir atteikta iekāpšana, lai patērētājs pilnā mērā izmantotu savas normatīvajos aktos paredzētās tiesības, visbūtiskākā nozīme ir patērētāja informētībai – kas šādos gadījumos…
Aviopasažieru tiesību aizsardzības jautājumi pēdējā laikā ir kļuvuši īpaši aktuāli. Tas skaidrojams ar faktu, ka aizvien vairāk cilvēku izmanto aviokompāniju pakalpojumus, lai dotos biznesa vai tūrisma braucienos. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņem arvien vairāk sūdzību saistībā ar aviopakalpojumiem – 2023. gadā ir saņemtas 610 sūdzības par avioregulas un citiem aviopasažieru tiesību pārkāpumiem (bagāža), savukārt 2022. gadā saņemto sūdzību skaits bija 519.
Nokļūstot situācijā, kad lidmašīna kavējas, reiss tiek atcelts vai ir atteikta iekāpšana, lai patērētājs pilnā mērā izmantotu savas normatīvajos aktos paredzētās tiesības, visbūtiskākā nozīme ir patērētāja informētībai – kas šādos gadījumos pasažierim pienākas un kāda ir nepieciešamā tūlītējā rīcība.
Aviopasažieru tiesības:
Pirms lidojuma iegādes iepazīstieties ar aviopārvadātāja noteikumiem, īpaši pievēršot uzmanību tam, vai biļetes, kuras vēlaties iegādāties, būs atgriežamas vai nē, kādi ir aviopārvadātāja bagāžas pārvadāšanas noteikumi un kādi nosacījumi spēkā, ja ceļojumā tomēr nevarēsiet doties, bet biļete ir nopirkta.
Ja iegādājaties vairākus lidojumus pēc kārtas, rūpīgi jāplāno pārsēšanās, izvēloties pietiekami ilgu pārsēšanās laiku, ņemot vērā lidostas izmērus, vai pārsēšanās plānota citā terminālī, vai ceļojumā dodaties kopā ar bērniem, vai ceļojat Šengenas ietvaros, vai lidojat uz trešo valsti, kur nepieciešams iziet atkārtotu drošības kontroli u.c.
Ja gadījies nokļūt situācijā, kad lidojums ir atcelts, kavējas vai atteikta iekāpšana lidojumā, atcerieties, ka aviopārvadātājam ir jāizsniedz pasažierim rakstveida informācija par pasažiera tiesībām un jānodrošina aprūpe (saziņas iespējas, maltīte un atspirdzinājumi samērīgi gaidīšanas laikam, iespēju nokļūt galamērķī). Jums ir tiesības uz kompensāciju, ja atcelšanu vai kavēšanos neietekmēja ārkārtas apstākļi. Ja nepamatoti atteikta iekāpšana, Jums ir tiesības uz kompensāciju.
Ja pēc lidojuma esat konstatējis problēmas ar bagāžu, atcerieties, ka ir jāvēršas lidostas atrasto mantu birojā. Pēc tam ar sūdzību pie aviopārvadātāja par sabojātu bagāžu jāvēršas 7 dienu laikā no bagāžas saņemšanas, savukārt par aizkavējušos bagāžu jāvēršas 21 dienas laikā pēc tās saņemšanas. Ja bagāža netiek atgriezta 21 dienas laikā, tā skaitās nozaudēta. Šādā gadījumā pie aviopārvadātāja jāvēršas pēc iespējas ātrāk.
Ja esat iegādājies kompleksu tūrisma ceļojumu un, esot ceļojumā, konstatējat neatbilstību, uzreiz vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja ar pretenziju.
Atcerieties! Pasažieri var paši iesniegt sūdzības formu (tā ir standarta visās ES valodās) gan aviopārvadātājam, gan iestādēm, kas sniedz palīdzību, neizmantojot starpniekus (claim agencies). To darot pašam, tas būs bez maksas, savukārt starpniekiem ir jāsamaksā par šo pakalpojumu.
Ievērojiet! Eiropas Savienības likumi paredz, ka, pērkot avio biļeti, tās gala cenai ir jābūt redzamai katrā pirkuma veikšanas solī. Pārliecinies, ka biļetes cenā ir iekļauti visi nodokļi un lidostas maksājumi, kā arī papildmaksājumi, kas ir obligāti un paredzami rezervēšanas brīdī.
Vairāk informācijas par aviopasažieru tiesībām var atrastšeit.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.