Latvijā piektais aktīvākais M&A tirgus Centrāleiropā
LETA
Latvijā šogad pirmajā ceturksnī īstenoti 14 uzņēmumu pirkšanas un apvienošanās (M&A) darījumi ar kopējo vērtību 1,37 miljardi ASV dolāru, kas Latviju ierindo piektajā vietā Centrāleiropā, liecina profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY jaunākais Centrāleiropas uzņēmumu pirkšanas un apvienošanās darījumu apskats. Latvija pēc darījumu vērtības ierindojas piektajā vietā Centrāleiropā aiz Čehijas, kurā darījumu vērtība pirmajā ceturksnī bija 5,77 miljardi ASV dolāru, aiz Grieķijas, kurā darījumu vērtība bija 3,02 miljardi ASV dolāru, aiz Turcijas, kurā darījumu vērtība bija 1,8 miljardi ASV dolāru, un aiz Polijas, kurā darījumu vērtība bija 1,76 miljardi ASV dolāru. Tikmēr Igaunijā 2025.gada pirmajos trijos…
Latvijā šogad pirmajā ceturksnī īstenoti 14 uzņēmumu pirkšanas un apvienošanās (M&A) darījumi ar kopējo vērtību 1,37 miljardi ASV dolāru, kas Latviju ierindo piektajā vietā Centrāleiropā, liecina profesionālo pakalpojumu uzņēmuma EY jaunākais Centrāleiropas uzņēmumu pirkšanas un apvienošanās darījumu apskats.
Latvija pēc darījumu vērtības ierindojas piektajā vietā Centrāleiropā aiz Čehijas, kurā darījumu vērtība pirmajā ceturksnī bija 5,77 miljardi ASV dolāru, aiz Grieķijas, kurā darījumu vērtība bija 3,02 miljardi ASV dolāru, aiz Turcijas, kurā darījumu vērtība bija 1,8 miljardi ASV dolāru, un aiz Polijas, kurā darījumu vērtība bija 1,76 miljardi ASV dolāru.
Tikmēr Igaunijā 2025.gada pirmajos trijos mēnešos īstenoti 12 M&A darījumi ar kopējo vērtību 273 miljoni ASV dolāru, bet Lietuvā - 14 darījumi kopumā 52 miljonu ASV dolāru vērtībā.
"EY" skaidro, ka Latvijas M&A darījumu rādītājus būtiski izceļ "Salling Holding" darījums par "Rimi Baltic" iegādi 1,349 miljardu ASV dolāru apmērā. Minētais darījums šogad pirmajā ceturksnī bija ceturtais lielākais visā Centrāleiropas reģionā.
"EY" partneris Baltijas valstīs Guntars Krols norāda, ka visās reģiona ekonomikās šobrīd valda pastiprināta nenoteiktība ģeopolitikas iespaidā, ko pastiprina neziņa par ASV tarifu politiku, kas, savukārt būtiski ietekmē visas Eiropas ekonomiku un kapitāla tirgus.
Šajos apstākļos investori fokusējas uz uzņēmumiem ar spēcīgām tirgus pozīcijām nozarēs, kas balstās uz vietējo patēriņu - mazumtirdzniecību, plaša patēriņa precēm, veselības nozari.
Tomēr, pēc "EY" prognozēm, Baltijā un Latvijā jau tuvākajos gados ir paredzama augoša investoru interese par atjaunojamās enerģijas ražošanas un infrastruktūras uzņēmumiem, kā arī tehnoloģiju kompānijām, kas aktīvi attīstās tieši Baltijas reģionā. Tāpat investorus šobrīd interesē ražošanas jaudas dažādās nozarēs, kas ir daļa no globālu uzņēmumu centieniem pārcelt ražošanu tuvāk saviem mērķa patērētāju tirgiem.
Lielākais M&A darījums šogad pirmajos trijos mēnešos bija mazumtirdzniecības grupas "Metro AG" 25,55% kapitāla iegāde, ko īstenoja "EP Global Commerce" par 4,215 miljardiem ASV dolāru. Seko Ukrainas telekomunikāciju uzņēmuma "Kyivstar PJSC" iegāde, ko īstenoja ASV investori no "Cohen Circle Acquisition Corp" par 1,972 miljardiem ASV dolāru. Trešais lielākais M&A darījums reģionā bija Grieķijas veselības aprūpes uzņēmuma "Hellenic Healthcare SARL" iegāde, ko veica Apvienoto Arābu Emirātu investori no "Pure Health Holding PJSC" par 1,384 miljardiem ASV dolāru.
Kopumā visā Centrāleiropas reģionā šogad pirmajos trijos mēnešos īstenoti 209 M&A darījumi ar kopējo vērtību 16,8 miljardi ASV dolāru, kas ir par 37% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Tomēr darījumu vērtība ir būtiski augusi un bija 2,1 reizi lielāka nekā 2024.gada pirmajā ceturksnī.
Visvairāk M&A darījumu Centrāleiropā gada pirmajā ceturksnī jeb 46 ir bijis tehnoloģiju nozarē, seko plaša patēriņa preču un mazumtirdzniecības nozare ar 27 darījumiem. Savukārt 21 M&A darījums bija enerģētikas un komunālo pakalpojumu jomā.
"EY" M&A Centrāleiropas apskats tiek veidots, izmantojot "Dealogic" datus, neiekļaujot nekustamā īpašuma aktīvu darījumus. Šajā pētījumā Centrāleiropa tiek definēta kā valstu grupa, kurā ir Albānija, Bosnija un Hercegovina, Bulgārija, Horvātija, Kipra, Čehija, Igaunija, Grieķija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Malta, Moldova, Ziemeļmaķedonija, Polija, Rumānija, Serbija, Slovākija, Turcija un Ukraina.
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.