0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSFINANSESNebanku kredītdevēji un PTAC plāno izglītot kredītņēmējus

Nebanku kredītdevēji un PTAC plāno izglītot kredītņēmējus

Aizņemšanās no viena kredītdevēja, lai segtu citus aizņēmumus, ir biežāk izplatītā kļūda, kā rezultātā kredītņēmēji nonāk grūtībās, otrdien, 11.jūnijā, atklājot izglītojošo kampaņu "Aizņemies prātīgi!", uzsvēra Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvji. Ar televīzijas klipu un drukātās reklāmas starpniecību divu nedēļu garumā tiks veikta kredītņemēju izglītošana par atbildīgas aizņemšanās pamatprincipiem. Kampaņas autori aicina kredītņēmējus padomāt divreiz, ja kredīts tiek ņemts, lai segtu citas saistības, piemēram, izmantotu īstermiņa kredītu, lai veiktu hipotekārā kredīta maksājumu. Tāpat īstermiņa kredīti nav piemēroti ilgtermiņa finanšu problēmu risināšanai. Kampaņas ietvaros tiek uzsvērts, ka nebanku kredītus nav ieteicams izmantot neapdomīgu tēriņu veikšanai. Pirms lēmuma…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Aizņemšanās no viena kredītdevēja, lai segtu citus aizņēmumus, ir biežāk izplatītā kļūda, kā rezultātā kredītņēmēji nonāk grūtībās, otrdien, 11.jūnijā, atklājot izglītojošo kampaņu "Aizņemies prātīgi!", uzsvēra Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvji. Ar televīzijas klipu un drukātās reklāmas starpniecību divu nedēļu garumā tiks veikta kredītņemēju izglītošana par atbildīgas aizņemšanās pamatprincipiem. Kampaņas autori aicina kredītņēmējus padomāt divreiz, ja kredīts tiek ņemts, lai segtu citas saistības, piemēram, izmantotu īstermiņa kredītu, lai veiktu hipotekārā kredīta maksājumu. Tāpat īstermiņa kredīti nav piemēroti ilgtermiņa finanšu problēmu risināšanai. Kampaņas ietvaros tiek uzsvērts, ka nebanku kredītus nav ieteicams izmantot neapdomīgu tēriņu veikšanai. Pirms lēmuma pieņemšanas par aizņemšanos, kredītņēmēji tiek aicināti vēlreiz apdomāt, vai nauda tiešām ir nepieciešama, izvērtēt, vai noteiktajā laikā aizdevumu varēs atdot, kā arī pārliecināties, lai kredīta maksājumi nepārsniegtu 40% no ikmēneša ienākumiem. Tāpat tiek aicināts aizņemties tieši tik daudz, cik nepieciešams. Sociālās kampaņas autori uzsver, ka ir svarīgi izvērtēt, vai piedāvātā procentu likme (komisijas maksa) apmierina pātērētāju. Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācija un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aicina rūpīgi iepazīties ar pirms līguma informāciju, kā arī līguma nosacījumiem. Kredītņēmēji tiek aicināti sekot līdzi savam budžetam, lai varētu atdot kredītu noteiktajā dienā, kā arī aizņemties tikai tad, ja kredītņēmējs ir pārliecināts, ka spēs atdot. "Nebanku kredīti ir salīdzinoši jauns finanšu sektora pakalpojums Latvijā, līdz ar to ir svarīgi, lai klientiem būtu pilnīga izpratne par to, kādiem aspektiem pirms aizdevuma saņemšanas ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Tāpat ir kritiski svarīgi, lai īstermiņa kredīti tiktu izmantoti pareizi. Ja kredītņēmējam ir hipotekārais kredīts, tad aizņemšanās no nebanku kredītdevējiem, lai segtu šo maksājumu, situāciju ģimenes budžetā padarīs tikai sliktāku," uzsver Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa. Skaidrojot kampaņas nepieciešamību, Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas vadītāja Baiba Fromane norāda, ka patērētāju izglītošana ir viens no būtiskākajiem priekšnosacījumiem, lai mazinātu bezatbildīgas aizņemšanās risku. Savukārt, lai patērētājiem būtu vieglāk atpazīt tos uzņēmumus, kas ir vienojušies par atbildīgu biznesa praksi un papildu pasākumiem klientu aizsardzībai, asociācija ir izstrādājusi īpašu zīmi "Atbildīgs aizdevējs". Baiba Fromane aicina kredītņēmējus pievērst uzmanību šai zīmei, jo tas ir nozares kvalitātes un drošas sadarbības apliecinājums.