0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKOMERCTIESĪBASNo 2. februāra jaunas prasības starptautisko kravu autopārvadātājiem

No 2. februāra jaunas prasības starptautisko kravu autopārvadātājiem

Pēc Autotransporta direkcijas informācijas

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) Nr.2020/1057 no 2. februāra stājušās spēkā Mobilitātes pakotnē ietvertā prasība pārvadātājam sagatavot un iesniegt nosūtīšanas deklarāciju, izmantojot Eiropas Komisijas transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portālu (www.postingdeclaration.eu). Deklarācija jāiesniedz pārvadātājam, kas veic starptautiskus kravas autopārvadājumus Eiropas Savienībā un uz kuru attiecināma transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas situācija. Transportlīdzekļa vadītājs skaitās nosūtīts, ja ir starptautisks pārvadājums un iekraušana/ izkraušana nav valstī, kurā pārvadātājs reģistrēts (gan starp ES valstīm, gan starp ES un trešo valsti); tiek veikti kabotāžas pārvadājumi. Tāpat no 2. februāra transportlīdzekļa vadītājam pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas digitālajā tahogrāfā jāievada tās valsts simbols, kurā vadītājs iebrauc. Lai ievadītu…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas

Abonēt

*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) Nr.2020/1057 no 2. februāra stājušās spēkā Mobilitātes pakotnē ietvertā prasība pārvadātājam sagatavot un iesniegt nosūtīšanas deklarāciju, izmantojot Eiropas Komisijas transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portālu (www.postingdeclaration.eu). Deklarācija jāiesniedz pārvadātājam, kas veic starptautiskus kravas autopārvadājumus Eiropas Savienībā un uz kuru attiecināma transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas situācija.

Transportlīdzekļa vadītājs skaitās nosūtīts, ja ir starptautisks pārvadājums un iekraušana/ izkraušana nav valstī, kurā pārvadātājs reģistrēts (gan starp ES valstīm, gan starp ES un trešo valsti); tiek veikti kabotāžas pārvadājumi.
Tāpat no 2. februāra transportlīdzekļa vadītājam pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas digitālajā tahogrāfā jāievada tās valsts simbols, kurā vadītājs iebrauc.

Lai ievadītu datus digitālajā tahogrāfā pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas, apstāšanās ir jāveic tuvākajā pieturvietā uz robežas vai uzreiz pēc tās šķērsošanas. Ja dalībvalsts robežu šķērso ar prāmi vai vilcienā, transportlīdzekļa vadītājs ievada valsts simbolu pienākšanas ostā vai stacijā.

Uz pārvadātāju ir attiecināma kravas transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas situācija, ja:

  • citā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstī reģistrēts pārvadātājs, kas nodrošina starptautiskos autopārvadājumus, nosūta uz Latviju transportlīdzekļa vadītāju, kurš nosūtīšanas periodā ir šī pārvadātāja darbinieks;
  • Latvijā reģistrēts pārvadātājs, kas nodrošina starptautiskos autopārvadājumus, nosūta transportlīdzekļa vadītāju, kurš nosūtīšanas periodā ir šī pārvadātāja darbinieks, uz citu ES dalībvalsti vadīt pārvadātājā rīcībā esošu transportlīdzekli un veikt pārvadātāja vārdā citas ar autopārvadājuma pakalpojumu saistītās darbības, izņemot gadījumus, ja cita ES dalībvalsts tiek šķērsota tranzītā vai tiek veikts divpusējs pārvadājums no/ uz valsti, kurā pārvadātājs veic uzņēmējdarbību.

Lai sagatavotu un iesniegtu nosūtīšanas deklarāciju konkrētai dalībvalstij, pārvadātājam ir jāizveido profils transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portālā, kas ļaus aizpildīt deklarācijas formu latviešu valodā, nepieciešamības gadījumā veikt tajā izmaiņas, kā arī sniegt atbildes uz citu dalībvalstu kompetento iestāžu dokumentu pieprasījumiem. Nosūtīšanas deklarācijā jānorāda pārvadātāja uzņēmuma dati, kontaktpersona, transportlīdzekļa vadītāja dati, informācija par darba līgumu, plānotais nosūtīšanas sākuma un beigu datums, transportlīdzekļu numura zīmes un informācija par pārvadājumu veidu.

Pārvadātājam ir jānodrošina, ka transportlīdzekļa vadītāja rīcībā brauciena laikā ir papīra vai elektroniskā formātā nosūtīšanas deklarācijas kopija, pierādījums par pārvadājumiem, kas tiek veikti citā dalībvalstī, piemēram, CMR pavadzīme, tahogrāfa dati, kuros norādīts valstu kods, kurās transportlīdzekļa vadītājs uzturējies.

Pārvadātājam ir pienākums pēc tieša tās dalībvalsts kompetento iestāžu pieprasījuma, uz kuru notika transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana, iesniegt pierādījumu par pārvadājumiem un tahogrāfa datu kopijas, kā arī dokumentāciju saistībā ar nosūtītā transportlīdzekļa vadītāja atalgojumu, kas attiecas uz nosūtīšanas laikposmu. Pārvadātājs dokumentāciju sniedz, izmantojot transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portālu, ne vēlāk kā astoņas nedēļas pēc pieprasījuma dienas. Lai risinātu situācijas, kad pārvadātājs nav iesniedzis dalībvalsts kompetento iestāžu pieprasītos pierādījumus noteiktajā laikā, kompetentā institūcija Latvijā būs Valsts darba inspekcija.

Informācija par transportlīdzekļa vadītāja atalgojuma apmēru visās ES dalībvalstīs būs pieejama februāra otrajā pusē, ko apkopos Eiropas Komisija.

Jāņem vērā, ka visas iepriekš sagatavotās un iesniegtās deklarācijas citu valstu portālos/reģistros, piemēram Francijas SIPSI,  Vācijas Meldeportal vai Dānijas UTIK, no 2. februāra būs zaudējušas spēku, tāpēc nosūtīšanas deklarācijas uz šīm valstīm no jauna būs jāiesniedz transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portālā.

Eiropas Komisija savā mājaslapā ir apkopojusi jautājumus un atbildes saistībā ar transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanu. Neskaidrību gadījumā iespējams sazināties ar Autotransporta direkciju (ATD), rakstot uz e-pastu info@atd.lv vai zvanot pa tālr. 67686474.

Informācija par transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas portāla lietošanu ir pieejama ATD prezentācijā un EK mācību sesijas video.

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: