Noskaidrots tiesu apmeklētāju viedoklis par tiesu darbu
Tieslietu padomes informācija
Tiesu administrācija un domnīca Providus Tieslietu padomei prezentēja tiesu klientu aptaujas rezultātus, kas liecina, ka tiesu darbs laikā no 2022. gada līdz 2023. gadam tiek vērtēts pozitīvi, atzinīgi vērtējot gan tiesneša darbu, gan tiesu darbinieku palīdzību un atbalstu tiesas procesa norisē. Visaugstāk novērtēta tiesu darbinieku attieksme un procesa norise tiesas zālē (4,6 balles no 5). Relatīvi zemākais vērtējums ir par to, cik ērti ir iepazīties ar lietas materiāliem (4,3 balles no 5). Atšķirībā no citām sabiedriskās domas aptaujām, kur respondenti izvēlēti izlases kārtā un kuriem pat nav bijusi saskarsme ar tiesu,…
Tiesu administrācija un domnīca Providus Tieslietu padomei prezentēja tiesu klientu aptaujas rezultātus, kas liecina, ka tiesu darbs laikā no 2022. gada līdz 2023. gadam tiek vērtēts pozitīvi, atzinīgi vērtējot gan tiesneša darbu, gan tiesu darbinieku palīdzību un atbalstu tiesas procesa norisē. Visaugstāk novērtēta tiesu darbinieku attieksme un procesa norise tiesas zālē (4,6 balles no 5). Relatīvi zemākais vērtējums ir par to, cik ērti ir iepazīties ar lietas materiāliem (4,3 balles no 5).
Atšķirībā no citām sabiedriskās domas aptaujām, kur respondenti izvēlēti izlases kārtā un kuriem pat nav bijusi saskarsme ar tiesu, šī aptauja organizēta tieši mērķauditorijai – tiesu apmeklētājiem, lai noskaidrotu viņu viedokli par tiesu darbu. Aptauju kopumā aizpildīja 991 tiesu klients. Lai gan kopumā tiesu apmeklētāju anketēšana notika veiksmīga, tomēr no dažām tiesām netika saņemta neviena aptaujas anketa.
Aptauja notika katrā tiesu apgabalā trīs mēnešus, aptverot visas pirmās un otrās instances tiesas Latvijā.
Tiesas darba kvalitāte tika mērīta pēc astoņiem parametriem:
1) ērtums tam, lai iepazītos ar lietas materiāliem,
2) iespēja viegli saorientēties tiesā, saņemt informāciju,
3) iespēja tiesu sazvanīt,
4) darbinieku attieksme,
5) saprotama kārtība
6) tiesneša objektivitāte, neitralitāte,
7) tiesneša attieksme,
8) precīzs sēdes sākuma laiks.
Tiesu apmeklētāji pēc tiesas sēdes tika lūgti aizpildīt izsniegto anketu, kura veidota, lai varētu konstatēt problēmas, ja tādas ir, noskaidrot, kā vērtē tiesneša attieksmi un darbu tiesas sēdes laikā, vai saziņa ar tiesu ir pieejama un konstruktīva.
Tiesas darba kvalitāte tika noskaidrota pēc vairākiem parametriem: cik ērti iepazīties ar lietas materiāliem; vai viegli orientēties tiesas ēkā un saņemt informāciju; kāda bijusi darbinieku attieksme; vai saprotama tiesas sēdes kārtība; noskaidrota tiesneša objektivitāte, neitralitāte un attieksme; vai bijis precīzs sēdes sākuma laiks.
Tiesu apmeklētāji tiesnešu attieksmi novērtējuši ar 4,5 ballēm no 5, tāds pats vērtējums ir tiesnešu objektivitātei un neitralitātei. Tiesu apmeklētāji procesuālās kārtības un savu tiesību saprotamību novērtējuši ar 4,6 ballēm no 5.
Aptaujas rezultāti atklājuši arī dažus tiesu darba aspektus, kuri būtu jānovērš un jāuzlabo. Piemēram, neprecīzs tiesas sēdes sākšanas laiks.
Avots: Tieslietu padome
Vienu no augstākajiem novērtējumiem aptaujā saņēmusi Ekonomisko lietu tiesa.
Avots: Tieslietu padome
Aptaujas dalībniekiem bija iespēja brīvā formā sniegt rakstiskus komentārus par saskarsmi ar tiesu un tiesas procesa norisi, kuru tiesu apmeklētāji novērtējuši atzinīgi. Piemēram: “Process notika atbilstoši spēkā esošajam procesuālajam regulējumam. Tika ievērots sacīkstes princips. Tiesa neuzdeva lietas dalībniekiem nevajadzīgus un liekus jautājumus. Augsta tiesas profesionalitāte, neitralitāte un objektivitāte, laba nolēmuma kvalitāte.”
Negatīvajos komentāros tika norādīts uz problēmām lietot e-lietu, piemēram: "Nepatīk e-lieta, jo grūti orientēties pievienotajos dokumentos. Pievienotie dokumenti dažreiz atveras citā formātā”. Tāpat kritizēta lietu ilgā izskatīšana, piemēram: “Ļoti (pārāk) ilgs laiks no prasības iesniegšanas līdz lietas izskatīšanai tiesā, ņemot vērā faktu, ka lieta skar maza bērna uzturlīdzekļus un saskarsmes tiesības (prasītāja).” Daži no negatīvajiem komentāriem bija saistīti ar tiesas zāles aprīkojumu, piemēram: “Tiesas zāles, kas aprīkotas ar videokonferenču iekārtām, gan nav pārāk ērtas, jo ekrāna izvietojums neļauj labi redzēt citu procesa dalībnieku.”
€59.29 – €71.39Izvēlieties
This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.