Arvien pieaugošs ir interneta mājaslapu skaits, kurās patērētājiem tiek piedāvāts iegādāties dažādas preces un saņemt pakalpojumus ar e-kuponu starpniecību. Tomēr vienlaikus ir novērojams, ka pieaug patērētāju sūdzības par šāda veida darījumiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izstrādājis vadlīniju godīgas komercprakses īstenošanai kolektīvās iepirkšanās jomā projektu (turpmāk – Vadlīnijas). PTAC aicina kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvjus uz tikšanos, lai apmainītos viedokļiem un diskutētu par Vadlīnijām. Tikšanās notiks š.g. 27.jūnijā, plkst. 10:00, viesnīcā “Radi un draugi”, Rīgā.
PTAC ir izstrādājis šīs Vadlīnijas ar mērķi nodrošināt, ka pārdevēji un pakalpojumu sniedzēji kolektīvās iepirkšanās jomā prastu atbilstoši normatīvo aktu prasībām īstenot komercpraksi, nepārkāpjot negodīgas komercprakses aizliegumu un ievērojot patērētāju tiesības.
Vadlīnijās aptvertas galvenās prasības godīgas komercprakses īstenošanai, īpašu uzmanību veltot būtiskās informācijas nodrošināšanas prasībām, netaisnīgiem līguma noteikumiem un tehnisko noteikumu izpildei atbilstoši profesionālās rūpības prasībām. Vadlīnijās atspoguļoti izplatītākie pārkāpumi un to iespējamie novēršanas/nepieļaušanas risinājumi. Atsevišķa vērība pievērsta kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, ņemot vērā šo pakalpojumu specifiku.
Vadlīnijas ir izstrādāts, ņemot vērā PTAC kā uzraudzības iestādes līdzšinējo praksi un veikto lietu izpēti, tirgū konstatētās tendences, patērētāju sūdzību analīzi, ārvalstu pieredzi, kā arī pēc Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas īstenotā pētījuma un apspriešanās ar konkrētās nozares tirgus dalībniekiem.
Vadlīniju godīgas komercprakses īstenošanu kolektīvās iepirkšanās jomā projekts pieejams šeit.