0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAE-rēķinu ieviešanu uzņēmumiem plāno pārcelt uz 2028. gada 1. janvāri

E-rēķinu ieviešanu uzņēmumiem plāno pārcelt uz 2028. gada 1. janvāri

VARAM informācija

Valdība 27. maija sēdē apstiprināja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas un Valsts digitālās attīstības aģentūras sadarbībā ar Finanšu ministriju un Valsts ieņēmumu dienestu izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par strukturētu elektronisko rēķinu ieviešanas gaitu”. Sākot ar 2028. gada 1. janvāri, attaisnojuma dokuments, ko uzņēmums iesniedz citam uzņēmumam, kas nav budžeta iestāde, būs jānoformē kā e-rēķins. Sagatavotais informatīvais ziņojums rosināja pārcelt obligātās e-rēķinu aprites ieviešanu starp uzņēmumiem, kas nav budžeta iestādes, no 2026. gada 1. janvāra uz 2028. gada 1. janvāri, kā arī ieviest pārejas periodu brīvprātīgai lietošanai no 2026. gada 30. marta. Esošā…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Strukturēto e–rēķinu ieviešana uzņēmumos
Ilustrācija: © png-jpeg-vector — stock.adobe.com

Valdība 27. maija sēdē apstiprināja Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas un Valsts digitālās attīstības aģentūras sadarbībā ar Finanšu ministriju un Valsts ieņēmumu dienestu izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par strukturētu elektronisko rēķinu ieviešanas gaitu”. Sākot ar 2028. gada 1. janvāri, attaisnojuma dokuments, ko uzņēmums iesniedz citam uzņēmumam, kas nav budžeta iestāde, būs jānoformē kā e-rēķins. Sagatavotais informatīvais ziņojums rosināja pārcelt obligātās e-rēķinu aprites ieviešanu starp uzņēmumiem, kas nav budžeta iestādes, no 2026. gada 1. janvāra uz 2028. gada 1. janvāri, kā arī ieviest pārejas periodu brīvprātīgai lietošanai no 2026. gada 30. marta.

Esošā situācija e-rēķinu obligātā apritē ar budžeta iestādēm parādījusi, ka īpaši mazie un vidējie uzņēmumi  vēl nav gatavi tikai elektroniskai rēķinu apritei strukturētā formā, tam nepieciešams papildus pielāgošanās laiks. Uzņēmumiem (t. sk. fiziskajām personām, kas veic saimniecisko darbību) ir nepieciešams nodrošināt samērīgu laiku informācijas sistēmu un procesu pielāgošanai, tostarp tehnoloģisko nepilnību novēršanai, kas nereti izgaismojas vien pilnvērtīga procesa īstenošanas brīdī. Uz to ir uzmanību vērsušas arī tādas nozari pārstāvošas organizācijas kā Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija (LRGA). Pienākums izmantot e-rēķinu norēķinos starp valsts pārvaldi un Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem netiek mainīts, tas turpinās tāpat kā līdz šim: no 2025. gada 1. janvāra, Latvijā reģistrēti uzņēmumi (visi Grāmatvedības likuma subjekti)  attaisnojuma dokumentu, kuru izsniedz  budžeta iestādei (t.i., budžeta iestādei, no valsts budžeta daļēji finansētai atvasinātai publiskai personai un budžeta nefinansētai iestādei Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē) preces vai pakalpojuma saņēmējam - rēķinu, noformē kā strukturētu elektronisko rēķinu. Vairāk noderīgas informācijas par e-rēķiniem var iegūt Finanšu ministrijas un Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnēs.