Jaunas atbalsta programmas uzņēmumu digitālajai transformācijai un inovāciju radīšanai
Pēc Ekonomikas ministrijas informācijas
Ministru kabinets 5. jūlijā apstiprināja Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.4.i. investīcijas "Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai" īstenošanas noteikumus, kuru ietvaros komersantiem būs pieejams atbalsts komersantu digitālās transformācijas veicināšanai, kā arī pētniecības un attīstības projektu īstenošanai jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centros. Atbalsts digitālās transformācijas veicināšanai Investīciju atbalsta programmas “Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai” ietvaros komersanti varēs saņemt finanšu instrumentu komersantu digitālās transformācijas, t.i. digitalizācijas, automatizācijas un robotizācijas, veicināšanai. Atbalsts komersantiem būs pieejams aizdevuma veidā ar iespēju…
Investīciju atbalsta programmas “Finanšu instrumenti komersantu digitālās transformācijas veicināšanai” ietvaros komersanti varēs saņemt finanšu instrumentu komersantu digitālās transformācijas, t.i. digitalizācijas, automatizācijas un robotizācijas, veicināšanai. Atbalsts komersantiem būs pieejams aizdevuma veidā ar iespēju dzēst pamatsummu, izpildot digitālās attīstības ceļa kartes nosacījumus.
Aizdevuma minimālais apmērs ir 100 000 eiro, maksimālais apmērs – septiņi miljoni eiro.
Aizdevuma termiņš – līdz 10 gadiem. Komersanta līdzfinansējuma apmērs noteikts vismaz 25% apmērā no attiecināmajām izmaksām.
Kapitāla atlaide aizdevuma pamatsummas dzēšanai būs pieejama līdz 35% apmērā no projekta kopējām izmaksām (ievērojot valsts atbalsta reģionālās intensitātes nosacījumus), bet ne vairāk kā viens miljons eiro, ja tiek izpildīti ceļa kartes priekšnosacījumi. Kapitāla atlaidi varēs saņemt, ja tiks īstenoti ceļa kartē noteiktie priekšnosacījumi un ne vēlāk kā 6 mēnešus pēc projekta pabeigšanas tiks saņemts pozitīvs pēcnovērtējums un tas būs iesniegts Finanšu institūcijai ALTUM.
Investīcijas ietvaros Rīgā un Pierīgā varēs atbalstu saņemt 30% (lielajiem komersantiem) vai 40% (vidējiem komersantiem), vai 50% (sīkajiem (mikro) vai mazajiem komersantiem) no attiecināmām izmaksām. Savukārt Kurzemes, Zemgales, Vidzemes un Latgales reģionā atbalsta intensitāte būs 40% (lielajiem komersantiem) vai 50% (vidējiem komersantiem), vai 60% (sīkajiem (mikro) vai mazajiem komersantiem) no attiecināmām izmaksām.
Programmas kopējais finansējums - 45 143 000 eiro. Atbalsta programmu ieviesīs Finanšu institūcija ALTUM. Plānots, ka atbalsta programma būs pieejama ar 2022. gada 3. ceturksni. Programmas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam kopumā plānots atbalstīt 133 digitālās transformācijas projektus, piesaistot privāto līdzfinansējumu 37 miljonu eiro apmērā.
Lai komersantiem palīdzētu veikt mērķtiecīgas un pārdomātas investīcijas, kuras ir efektīvas un sniedz reālu ieguldījumu digitālajā transformācijā, komersantam būs jāveic digitālā brieduma tests, lai novērtētu esošo digitālo tehnoloģiju situāciju un identificētu jomas, kurās nepieciešams veikt ieguldījumus. Pēc digitālā brieduma testa veikšanas, tiks padziļināti analizēti komersanta biznesa procesi, digitalizācijas pakāpe, automatizācijas un robotizācijas iespējas un nepieciešamās darbības, lai veiktu digitālo transformāciju. Balstoties uz digitālā brieduma testa un padziļinātās analīzes rezultātiem, tiks izstrādāta digitālās attīstības ceļa karte, kurā tiks iekļautas rekomendētās aktivitātes prioritārā secībā, lai uzņēmums veiktu digitālo transformāciju produktivitātes paaugstināšanai.
Digitālās attīstības ceļa karte saturēs nosacījumus, pēc kuriem pēc projekta realizēšanas varēs izvērtēt, vai digitālā transformācija ir sasniegusi savu rezultātu un varēs sniegt ieguldījumu komersanta produktivitātes un konkurētspējas veicināšanai. Nosacījumu izpilde būs pamats, lai saņemtu pozitīvu atzinumu, kas būs pamats, lai sabiedrība ALTUM piemērotu kapitāla atlaidi, savukārt, negatīvs atzinums - lai kapitāla atlaidi nepiemērotu.
Digitālā brieduma testu veiks, digitālās attīstības ceļa karti un atzinumu komersantiem izsniegs Eiropas digitālā inovāciju centrā (EDIC). EDIC ir Eiropas Komisijas iniciatīva, kas izriet no programmas “Digitālā Eiropa” un kuras mērķis ir palīdzēt gan publiskā, gan privātā sektora organizācijām ieviest jaunākās digitālās tehnoloģijas, procesus, produktus un pakalpojumus. Paredzēts, ka šādi EDIC darbosies visā Eiropas Savienībā un kopā veidos centru tīklu. EDIC darbosies kā vienas pieturas aģentūra, kas padziļināti izvērtēs komersantus, sniedzot tehnisko ekspertīzi, apmācības, prasmju pilnveidi, lai tiktu īstenota digitālā transformācija. EDIC arī palīdzēs komersantiem sagatavot projektu pieteikumus, kas ir nepieciešams, lai saņemtu sabiedrības ALTUM aizdevumu vai paralēlo aizdevumu.
Eiropas Komisijas veiktajai EDIC atlasei Latvija ir izvirzījusi divus nacionālos kandidātus: biedrību “Latvijas Informācijas tehnoloģiju klasteris” un biedrību “Latvijas Digitālais akselerators”. Lai arī plānots, ka Latvijā darbosies divi atsevišķi EDIC, katram no tiem ir paredzēta sava specializācija. Taču neatkarīgi no specializācijas, paredzēts, ka abi EDIC būs kā viens kontaktpunkts, kas nodrošinās digitālā brieduma ekspertīzi un digitālās attīstības ceļa kartes izstrādi. Eiropas Komisijas EDIC atlase noslēdzās šā gada februārī, līdz ar to plānots, ka EDIC savu darbu pilnvērtīgi varēs sākt šā gada rudenī.
Atbalsts inovācijām
Tāpat valdība 5. jūlijā apstiprināja Atveseļošanās fonda investīcijas programmu “Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai kompetences centru ietvaros”, kuras mērķis ir nodrošināt pārejas finansējuma piešķiršanu Kompetences centriem, lai varētu nodrošināt pētniecības un attīstības projektu īstenošanu jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju izstrādei.
Atbalsta programmas kopējais finansējumu ir 25 miljoni eiro, kas nodrošinās pētniecības un attīstības projektu finansējuma nepārtrauktību, mainoties ES fondu plānošanas periodiem, un pēc iespējas ātrāk risinātu Covid-19 radītos ekonomiskos izaicinājumus. Plānots, ka programmas ietvaros līdz 2026. gada 30. jūnijam kopumā tiks atbalstīti vismaz 70 pētniecības projekti, piesaistot privāto līdzfinansējumu 30 miljonu eiro apmērā.
Atbalsts uzņēmējiem būs pieejams granta (dāvinājuma) veidā.
Kopumā plānots sniegt atbalstu 8 kompetences centriem. Komersantiem un pētniecības organizācijām pieejamā atbalsta intensitāte būs no 25%-80%, kas būs atkarīga no komersantu lieluma.
Plānots, ka atbalsts komersantiem būs pieejams šā gada 4. ceturksnī.
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.