0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAKLIENTU IZPĒTE, SANKCIJASKas jāiekļauj klienta identifikācijas anketā?

Kas jāiekļauj klienta identifikācijas anketā?

Ikars Kubliņš, BilancePLZ

Par to, kas ārpakalpojumu grāmatvedim jāņem vērā, sastādot klienta identifikācijas anketu, informē Mg. oec. Jeļena Marjasova, RS ONE Consulting valdes locekle, Finanšu nozares asociācijas sertificēta speciāliste. Klienta identifikācijas anketā obligāti iekļaujama likumā noteiktā informācija - par klientu, viņa pārstāvēt tiesīgo personu, darījumu attiecību mērķi un būtību, par klienta saimniecisko darbību un līdzekļu izcelsmes avotu (ja klienta risks ir augsts) un par klienta patiesā labuma guvēju. Anketā jābūt klienta apliecinājumiem par atbilstību politiski nozīmīgas personas statusam (atbilst vai nē). Tāpat iesakāms iekļaut apliecinājumu par klienta piekrišanu…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash

Par to, kas ārpakalpojumu grāmatvedim jāņem vērā, sastādot klienta identifikācijas anketu, informē Mg. oecJeļena MarjasovaRS ONE Consulting valdes locekle, Finanšu nozares asociācijas sertificēta speciāliste.

Jeļena Marjasova, Mg.oec., SIA RS ONE Consulting valdes locekle
Jeļena Marjasova,
Mg.oec.,
SIA RS ONE Consulting valdes locekle
Foto: Aivars Siliņš

Klienta identifikācijas anketā obligāti iekļaujama likumā noteiktā informācija - par klientu, viņa pārstāvēt tiesīgo personu, darījumu attiecību mērķi un būtību, par klienta saimniecisko darbību un līdzekļu izcelsmes avotu (ja klienta risks ir augsts) un par klienta patiesā labuma guvēju.

Anketā jābūt klienta apliecinājumiem par atbilstību politiski nozīmīgas personas statusam (atbilst vai nē). Tāpat iesakāms iekļaut apliecinājumu par klienta piekrišanu viņa datu apstrādei un pārbaudei citos avotos, kā arī piekrišanu par identifikācijas dokumentu kopijas izgatavošanu.

Papildus obligātajai informācijai, kuru prasa likums un klienta apliecinājumiem anketā ieteicams iekļaut arī citu informāciju, kas iegūta klienta sākotnējās izpētes gaitā, piemēram:

  • kontaktinformācija un tīmekļa vietnes adrese
  • gada apgrozījums vai ienākumu apmērs
  • skaidras naudas darījumu īpatsvars klienta apgrozījumā
  • cita informācija, kas dod labāku priekšstatu par klientu un tā darbību

Tāpat klienta identifikācijas anketā ieteicams paredzēt sadaļu, kurā klientam tiek izskaidrots informācijas pieprasīšanas mērķis un klienta pienākums sniegt tā izpētei nepieciešamo informāciju un dokumentus (to paredz NILLTPFN likums).

Kā notiek klienta identifikācijas anketas sagatavošanas un noformēšanas procedūra

Pirmkārt, darbinieks, kas veica klienta sākotnējo izpēti, sagatavo klienta identifikācijas anketu. Pēc tam klients aizpilda un paraksta šo anketu, kā arī sniedz nepieciešamos apliecinājumus darbinieka klātbūtnē. Savukārt darbinieks apliecina sākotnējās izpētes un pārbaužu veikšanu ar savu parakstu - to var darīt vai nu klienta anketas īpašajā sadaļā vai atsevišķā dokumentā, kur darbinieks informē par visiem veiktajiem klienta pārbaudes pasākumiem. Visbeidzot, klienta anketu, darbinieka apliecinājumu un izpētes laikā iegūtos dokumentus vai to kopijas pievieno klienta lietai.

Lasiet vēl par šo tematu:

Kā pārbaudīt, vai iespējamais klients nav iekļauts sankciju sarakstos?

Kā skaidrot, vai klients saistīts ar politiski nozīmīgām personām?

Ko darīt grāmatvedim, ja par klientu piesakās politiski nozīmīga persona?

Kā klienta izpētes ietvaros veicama klienta identifikācija?

Kā noskaidrot patieso labuma guvēju ārzemju uzņēmumam?

Kā ārpakalpojumu grāmatvedim noskaidrot potenciālā klienta darījuma attiecību mērķus?

J. Marjasovas vadītā semināra "Klienta sākotnējās izpētes praktiskie aspekti" video ierakstu iespējams iegādāties portāla BILANCE PLZ E-veikala sadaļā "Bilances akadēmija", izvēloties  "Semināru un kursu video ieraksti".