0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSTIRDZNIECĪBANo 1. augusta stāsies spēkā jauni ierobežojumi alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai

No 1. augusta stāsies spēkā jauni ierobežojumi alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai

PTCA

No šā gada 1. augusta spēkā stāsies grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas noteiks būtiskus ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai. Ierobežojumu mērķis - mazināt alkoholisko dzērienu patēriņu un ierobežot reklāmas ietekmi uz pircējiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis informatīvu materiālu par PTAC kompetencē esošajām tēmām. Materiālā ietvertas arī atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, kas tiks papildinātas un aktualizētas. Galvenās izmaiņas Cenu un atlaižu reklāma būs atļauta tikai ražotāja telpās Alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu turpmāk drīkstēs izvietot tikai ražotāja tirdzniecības vietās (piemēram, vīna darītavās, alus brūžos). Visās citās mazumtirdzniecības vietās – veikalos,…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Unsplash.com

No šā gada 1. augusta spēkā stāsies grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas noteiks būtiskus ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai. Ierobežojumu mērķis - mazināt alkoholisko dzērienu patēriņu un ierobežot reklāmas ietekmi uz pircējiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis informatīvu materiālu par PTAC kompetencē esošajām tēmām. Materiālā ietvertas arī atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, kas tiks papildinātas un aktualizētas.

Galvenās izmaiņas

Cenu un atlaižu reklāma būs atļauta tikai ražotāja telpās

Alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu turpmāk drīkstēs izvietot tikai ražotāja tirdzniecības vietās (piemēram, vīna darītavās, alus brūžos). Visās citās mazumtirdzniecības vietās – veikalos, internetā un mobilajās lietotnēs – cenu un atlaižu reklāma būs aizliegta.

Jāņem vērā, ka, piemēram, informāciju par alkoholisko dzērienu cenām un atlaidēm tīmekļvietnēs un tiešsaistē drīkst izvietot tikai interneta veikalos pie konkrētā alkoholiskā dzēriena pirms tā iegādes, izpildot patērētāja informēšanas pienākumu pirms preces iegādes.

Aizliegti tirdzniecības veicināšanas pasākumi

Veikalos un interneta veikalos aizliegts organizēt akcijas, izpārdošanas un apjoma atlaides (piemēram, „pērc 2 un maksā mazāk”). Tāpat aizliegti piedāvājumi, kuros pircējs kopā ar alkoholisko dzērienu var saņemt dāvanā citu preci vai pakalpojumu.

Komplekti, kuros papildus alkoholiskajiem dzērieniem pievienots papildu elements (piemēram, glāzes, suvenīri, zīmola produkti vai citi priekšmeti) ir uzskatāmi par tirdzniecības veicināšanas pasākumu. Šādi komplekti ir atļauti, ja alkoholiskais dzēriens kopā ar glāzi (vai citiem priekšmetiem) maksā dārgāk nekā pērkot šo alkoholisko dzērienu atsevišķi.

Cenu drīkst norādīt, bet bez reklāmas elementiem

Pie alkoholiskajiem dzērieniem joprojām drīkst izvietot cenu zīmi ar sākotnējo un akcijas cenu, bet:

  • nedrīkst norādīt atlaides procentu (piemēram, „-30%”),
  • nedrīkst izmantot spilgtas krāsas, izcēlumus, īpašus saukļus („Akcija!”, „Īpašais piedāvājums!”).
Cenu zīmē ir atļauts norādīt sākotnējo cenu un akcijas cenu (t.sk. cenas samazinājumu, bet izņemot cenas procentuālo samazinājumu). Vienlaikus, izvietojot informāciju par preces cenu un tai piemēroto atlaidi, nebūtu atļaujams izmantot dažādus tirdzniecības eicināšanas pasākumus/efektus, piemēram, krāsas vai formas (A4 formas dzeltens plakāts u.tml.), kas atšķiras no pārējā sortimenta izmantotajām krāsām un formām un kas varētu atbilst Reklāmas likumā noteiktajai reklāmas definīcijai.

Nav atļautas cenas un atlaižu reklāmas šādos kanālos:

  • preses un drukātajos izdevumos,
  • kinoteātros,
  • interneta vietnēs un sociālajos medijos,
  • e-pastā,
  • veikalos, kur notiek alkoholisko dzērienu tirdzniecība.

Parastās cenas informēšana joprojām iespējama. Piemēram, interneta veikalā pie preces var norādīt cenu, lai patērētājs zinātu, cik maksās dzēriens pirms pirkuma veikšanas.

Lojalitātes programmu ierobežojumi

Lojalitātes kartes īpašniekiem var piemērot atlaidi vienai konkrētai dzēriena vienībai, bet nevarēs organizēt akcijas, kas piemēro atlaidi visam alkoholisko dzērienu klāstam vai kādam dzērienu veidam (piemēram, -20% visiem vīniem).

Grozījumi neregulē lojalitātes programmas nosacījumus, kā arī formu un veidu, kādā veidā izpildīt šos nosacījumus. Realizējot lojalitātes programmu, jāievēro normatīvajos aktos noteiktie ierobežojumi.