Kā rīkoties, ja publiskajā iepirkumā piedāvājumu iesniedzis tikai viens pretendents?
Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja informācijas
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) informē, ka 2023. gada 1. janvārī stāsies spēkā grozījumi Publisko iepirkumu likumā, gan arī grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā. Pieņemtie grozījumi nosaka pasūtītāja rīcību gadījumā, kad atklātā konkursā, slēgtā konkursā vai konkursa procedūrā ar sarunām pieteikumu vai piedāvājumu ir iesniedzis tikai viens kandidāts vai pretendents. Šādā gadījumā Pasūtītājam ir jāpārtrauc iepirkuma procedūra, kas izsludināta no 2023. gada 1. janvāra. Lai gan minētais regulējums stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī un attiecas uz iepirkumu procedūrām, kas izsludinātas no šī datuma, IUB aicina jau tagad izmantot iespēju rīkot PIL…
Iepirkumu uzraudzības birojs(IUB) informē, ka 2023. gada 1. janvārī stāsies spēkā grozījumi Publisko iepirkumu likumā, gan arī grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā. Pieņemtie grozījumi nosaka pasūtītāja rīcību gadījumā, kad atklātā konkursā, slēgtā konkursā vai konkursa procedūrā ar sarunām pieteikumu vai piedāvājumu ir iesniedzis tikai viens kandidāts vai pretendents.
Šādā gadījumā Pasūtītājam ir jāpārtrauc iepirkuma procedūra, kas izsludināta no 2023. gada 1. janvāra.
Lai gan minētais regulējums stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī un attiecas uz iepirkumu procedūrām, kas izsludinātas no šī datuma, IUB aicina jau tagad izmantot iespēju rīkot PIL 18. panta 2.1 daļai un SPSIL 22. panta 2.1 daļai atbilstošu apspriedi ar piegādātājiem, lai no 2023. gada 1. janvāra izsludināto iepirkuma procedūru nebūtu jāpārtrauc atbilstoši PIL 41. panta divpadsmitajai daļai un SPSIL 47. panta četrpadsmitajai daļai.
Veikt apspriedi ar piegādātājiem pasūtītājs var attiecībā uz jebkuru plānoto PIL 9. vai 10. panta iepirkumu, kā arī iepirkuma procedūru. Savukārt SPSIL gadījumā attiecībā uz SPSIL 13. panta piektajā daļā minēto 2. pielikuma pakalpojuma iepirkumu, kā arī jebkuru iepirkuma procedūru.
Jāņem vērā arī tas, ka, veicot apspriedi ar piegādātājiem, netiek uzlikts pienākums iespējamajiem piegādātājiem sniegt komentārus par publicēto iepirkuma dokumentāciju, tomēr nevarētu arī pieņemt, ka komentāru nesaņemšana apspriedes laikā vienmēr liecina par piegādātāju intereses neesamību attiecībā uz konkrēto iepirkumu. Līdz ar to pirms attiecīgās iepirkuma procedūras izsludināšanas iepirkuma sagatavošanas stadijā pasūtītājam būtu jāvērtē arī fakts, ka apspriedes rezultātā komentāri netika saņemti. Ja pasūtītājs vēlas saņemt komentārus un lai veicinātu komentāru saņemšanu par iepirkuma procedūras dokumentos noteiktajām prasībām, pasūtītājs nav ierobežots arī pats informēt konkrētus piegādātājus par izsludināto apspriedi.
Izvēloties publicēt paziņojumu par apspriedi, pasūtītājam jāņem vērā, ka paziņojumu sagatavo Publikāciju vadības sistēmā un publicē IUB tīmekļvietnē kopā ar plānotā iepirkuma dokumentiem. Paziņojumu par apspriedi publicē kopā ar pēc iespējas detalizētām kvalifikācijas prasībām un tehnisko specifikāciju.
Publicētos dokumentus komentē piegādātāji noteiktu laiku - IUB aicina dot vismaz 10 darbdienas pēc paziņojuma publicēšanas, kā arī pasūtītājs norāda e-pasta adresi komentāru un priekšlikumu iesūtīšanai.
Pasūtītājs dokumentē apspriedes laikā saņemtos piegādātāju komentārus un iespējamo konkurenci attiecīgajā iepirkumā, proti, jāapkopo secinājumi, kas var attiekties uz plānoto iepirkumu, iespējamām izmaiņām dokumentācijā un situāciju attiecībā uz konkurenci kopumā).
Pasūtītājs neatklāj datus pēc kuriem varētu identificēt konkrētos piegādātājus, kas snieguši komentārus un citu informāciju. Pasūtītājs izvērtē apspriedes laikā saņemtos piegādātāju komentārus un priekšlikumus kontekstā ar plānotā iepirkuma pamatā esošo vajadzību un nonāk pie efektīvākā risinājuma tās īstenošanai; objektīvo tirgus situāciju un maksimāli ar izsludināmā iepirkuma dokumentāciju paplašina iespējamo piegādātāju konkurenci attiecīgajā iepirkumā.
Vēlāk izsludināmā iepirkuma dokumentācija var atšķirties no tās, kura sākotnēji tika publicēta apspriešanai. Ja pasūtītājs bez objektīva iemesla neievēro un neņem vērā piegādātāju sniegtos komentārus, kā arī nesniedz pamatojumu vai norādes, kāpēc piegādātāju sniegtie priekšlikumi nav ņemti vērā, var veidoties situācija, ka piegādātāji pasūtītāja nākotnē veiktas apspriedes ar piegādātājiem gadījumā savus komentārus var neiesniegt.
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.