Pēc Saeimas un likumprojekta anotācijas informācijas
Šā gada 18. jūlijā stājušies spēkā 20. jūnijā gala lasījumā pieņemtie Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas izstrādātie grozījumi Brīvprātīgā darba likumā. Tie bija nepieciešam, lai nostiprinātu valsts pārvaldes iestāžu kompetenci brīvprātīgā darba jomā un veicinātu sabiedrības līdzdalību brīvprātīgā darba aktivitātēs. Ar grozījumiem paredzēts nodrošināt vienotas brīvprātīgā darba politikas izstrādi un koordinēšanu, kā arī informatīvā atbalsta sniegšanu, lai sekmētu tā attīstību. Par brīvprātīgā darba politikas izstrādi būs atbildīga Labklājības ministrija, kas to nodrošinās sadarbībā ar nozaru ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un nevalstiskajām organizācijām. Savukārt Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) sniegs konsultatīvu un informatīvu…
Šā gada 18. jūlijā stājušies spēkā 20. jūnijā gala lasījumā pieņemtie Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas izstrādātie grozījumi Brīvprātīgā darba likumā. Tie bija nepieciešam, lai nostiprinātu valsts pārvaldes iestāžu kompetenci brīvprātīgā darba jomā un veicinātu sabiedrības līdzdalību brīvprātīgā darba aktivitātēs.
Ar grozījumiem paredzēts nodrošināt vienotas brīvprātīgā darba politikas izstrādi un koordinēšanu, kā arī informatīvā atbalsta sniegšanu, lai sekmētu tā attīstību. Par brīvprātīgā darba politikas izstrādi būs atbildīga Labklājības ministrija, kas to nodrošinās sadarbībā ar nozaru ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, pašvaldībām un nevalstiskajām organizācijām. Savukārt Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) sniegs konsultatīvu un informatīvu atbalstu gan brīvprātīgā darba politikas izstrādē iesaistītajām institūcijām, gan arī brīvprātīgā darba īstenošanā iesaistītajām pusēm, kā arī pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un sabiedrībai kopumā.
Efektīvai brīvprātīgā darba politikas izstrādei un īstenošanai izveidos jaunu konsultatīvo un padomdevēju mehānismu – Brīvprātīgā darba konsultatīvo padomi. Tās mērķis būs veicināt saskaņotu brīvprātīgā darba politikas un tās ikgadējo prioritāšu izstrādi, sekot līdzi brīvprātīgā darba politikas īstenošanai un veikt tās regulāru novērtēšanu. Padomē darbosies valsts pārvaldes iestāžu, pašvaldību un nevalstisko organizāciju pārstāvji. Tās darbu organizēs Labklājības ministrija, un padomes sastāvu un nolikumu apstiprinās labklājības ministrs. Padome varētu tikt sasaukta vismaz divas reizes gadā vai biežāk atkarībā no apspriežamo tēmu aktualitātes un padomes locekļu ierosinājumiem.
Ar grozījumiem iecerēts, ka izziņā, kuru brīvprātīgajam izsniedz par veikto darbu un tā ilgumu, turpmāk būs jānorāda brīvprātīgā darba veikšanas gaitā iegūtās kompetences.
Šādas informācijas iekļaušana izziņā dos iespēju ne tikai brīvprātīgā darba veicējiem apliecināt iegūtās kompetences savā turpmākajā darbībā, bet arī brīvprātīgā darba organizētājiem iespēju noteiktās situācijās atrast tādus brīvprātīgos, kas jau ir apguvuši noteiktas prasmes.
Likums arī paredz, ka NVA paspārnē tiks izveidota Brīvprātīgā darba informācijas sistēma, lai attīstītu brīvprātīgā darba iespējas un veicinātu sabiedrības informētību par brīvprātīgo darbu un iesaisti tā veikšanā, nodrošinot informācijas apmaiņu starp personām, kuras vēlas veikt brīvprātīgo darbu, un brīvprātīgā darba organizētājiem, tostarp nodrošinot personas reģistrēšanos sistēmā, kā arī iespēju sagatavot izziņu par veikto brīvprātīgo darbu. Tā varētu uzsākt darbu 2025. gada 1. jūnijā. Informācijas sistēmā paredzēts iekļaut un apstrādāt šādu informāciju:
personu, kuras vēlas veikt brīvprātīgo darbu, identificējoši dati, kontaktinformācija un ziņas par pieredzi un kompetencēm, kā arī cita personas datus nesaturoša informācija;
brīvprātīgā darba organizētāju dati;
dati par brīvprātīgā darba veicēja veikto brīvprātīgo darbu.
Sākot ar 2025. gadu, būs nepieciešams papildus valsts budžeta finansējums NVA iuzturētajai Brīvprātīgā darba informācijas sistēmas attīstībai un ar brīvprātīgā darba politikas īstenošanu saistīto pasākumu finansēšanai, kā arī papildus valsts budžeta finansējums būs nepieciešams Sabiedrības integrācijas fondam konkursa nevalstiskajām organizācijām organizēšanai, lai īstenotu brīvprātīgā darba veicināšanas aktivitātes nevalstiskajā sektorā.
wpDiscuz
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.