0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSTIRDZNIECĪBAModernizēs dokumentu apriti kravu pārvadājumu jomā

Modernizēs dokumentu apriti kravu pārvadājumu jomā

Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) projektu plānots ieviest 2015.gadā, un to realizēs no Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem, trešdien, 6.martā, Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē informēja Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups. SKLOIS uzdevums būs veicināt elektroniskās informācijas un elektroniskās dokumentu apmaiņas procesu kravu transportēšanā, kā arī mazināt administratīvos šķēršļus. Galvenais mērķis - veicināt transporta pakalpojumu operativitāti, kvalitāti un izmaksu samazināšanu, un kalpot par pamatu moderna loģistikas pakalpojumu tirgus attīstībai Latvijā, nodrošinot kravu transportēšanas procesā iesaistītās informācijas…


Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu

BilancePLZ ar 7 dienu izmēģinājumu par 1€

24,99 /mēnesī
Ikmēneša abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 1 lietotājam
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • 7 dienu izmēģinājums tikai par 1€ (ar automātisku turpināšanu)
0,74€ /dienā

BILANCE internetā
+ BilancePLZ

269 /gadā
12 mēnešu abonements
  • Bezlimita pieeja VISIEM portāla un žurnāla rakstiem 3 lietotājiem
  • E-žurnāls BILANCE
  • Iekļauts juridisko padomu saturs
  • Dāvanā 100+ semināru videotēka vairāk nekā 5000 € vērtībā!

Jau ir abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
jaunākie
vecāki populārakie
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Kravu konteineri Rīgas brīvostā. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, Photoriga.com
Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas (SKLOIS) projektu plānots ieviest 2015.gadā, un to realizēs no Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem, trešdien, 6.martā, Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē informēja Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups. SKLOIS uzdevums būs veicināt elektroniskās informācijas un elektroniskās dokumentu apmaiņas procesu kravu transportēšanā, kā arī mazināt administratīvos šķēršļus. Galvenais mērķis - veicināt transporta pakalpojumu operativitāti, kvalitāti un izmaksu samazināšanu, un kalpot par pamatu moderna loģistikas pakalpojumu tirgus attīstībai Latvijā, nodrošinot kravu transportēšanas procesā iesaistītās informācijas un dokumentācijas apriti elektroniskā veidā. Sistēmas kopējās attiecināmās izmaksas tiek plānotas 1.84 milj. Ls apmērā, kuras tiks segtas no ERAF. Savukārt sistēmas tālākā uzturēšana gadā varētu izmaksāt apmēram 300 tūkst. Ls, kurus varētu piešķirt no valsts budžeta. SKLOIS piemērošanas būtiskākie ieguvumi būtu "vienas pieturas aģentūras" principa ieviešana dokumentu un informācijas apritē kravu pārvadājumu jomā, papildus tam paredzot arī sistēmas nākotnes savienojamību ar citu valstu vai partneru sistēmām. Turklāt informācija būtu jāievada sistēmā vienu reizi, un SKLOIS to automātiski nosūtītu atbilstošajām institūcijām. Tāpat LOTLP sēdē tika uzklausīts SM ziņojums par samazināta sēra satura prasību jūras flotes degvielai iespējamo ietekmi uz jūras transportu un ostām. Starptautiskie tiesību akti un Eiropas Savienības (ES) direktīva paredz, ka no 2015.gada 1.janvāra sēra oksīdu emisiju kontroles rajonā (SECA), t.sk. Baltijas jūrā, jāizmanto kuģu degvielu ar samazinātu sēra saturu (0,1%). Eiropas Komisija (EK) šajā jautājumā plāno nākt klajā ar progresa ziņojumu par dienestu darba dokumentu "Piesārņojošo vielu emisiju samazināšana no jūras transporta un ilgtspējīga ūdenstransporta rīki". Latvijas puse arī turpmāk diskusijās ar EK uzsvērs jautājumu par mūsu ostu konkurētspējas saglabāšanu. Turpmākajām diskusijām ar EK tiks izvirzīti priekšlikumi, kas vērsti uz šī mērķa sasniegšanu. Ostu padome arī izskatīja jautājumu par Finanšu ministrijas (FM) un SM veiktajiem pasākumiem, lai jaunajās ES valstu reģionālā atbalsta pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam saglabātu speciālo ekonomisko zonu (SEZ)/brīvostu statusu un līdzšinējo valsts atbalsta līmeni brīvostās un SEZ strādājošajiem uzņēmumiem pēc 2017.gada. FM paziņoja, ka Latvija paudīs savus iebildumus EK plānam jaunajās pamatnostādnēs samazināt valsts atbalsta likmes intensitāti, uzstājot uz tā atstāšanu esošajā līmenī. Par to cīnās arī vairākas citas ES dalībvalstis (galvenokārt no Austrumeiropas), kurās iekšzemes kopprodukts ir zemāks par vidējo ES. Tai pat laikā LOTLP sēdē tika atzīmēts, ka Saeimas komisijas jau ir atbalstījušas nepieciešamo grozījumu veikšanu Latvijas likumos trešajam lasījumam, lai pagarinātu brīvostu un SEZ statusu Latvijā līdz 2035.gadam. LOTLP ir valdības izveidota institūcija un to vada premjers. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām. Padomes sēdes ir atklātas un tās notiek Ministru kabinetā.