Uzņēmumu izaugsmi noteic arī reklāmas un mājaslapas darbības efektivitātes analīze
Interneta mārketinga aģentūra iMarketings.lv kopā ar Latvijas Universitāti, Swedbank un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru veikusi pētījumu par interneta mārketingu "iM Digital Trends". Viens no pētījuma mērķiem bija noskaidrot, kā interneta mārketingu izmanto augošie uzņēmumi (trīs gadus pēc kārtas augošs apgrozījums) salīdzinājumā ar tiem uzņēmumiem, kas ir neaugošie (trīs gadus pēc kārtas dilstošs apgrozījums). Pēc pētījuma autoru domām šie dati ļaus pārņemt veiksmīgu pieredzi, un Latvijas uzņēmumi varētu aktīvāk attīstīties, kļūt konkurētspējīgāki. Augošie uzņēmumi, kam ir svarīgi interneta mārketinga jautājumi, pievērš lielāku uzmanību reklāmas analīzes jautājumiem (+40.7%). Šī noteikti ir pieredze, kas būtu jāpārņem daudziem uzņēmumiem, kas nodrošina mārketinga aktivitātes…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Interneta mārketinga aģentūra iMarketings.lv kopā ar Latvijas Universitāti, Swedbank un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru veikusi pētījumu par interneta mārketingu "iM Digital Trends". Viens no pētījuma mērķiem bija noskaidrot, kā interneta mārketingu izmanto augošie uzņēmumi (trīs gadus pēc kārtas augošs apgrozījums) salīdzinājumā ar tiem uzņēmumiem, kas ir neaugošie (trīs gadus pēc kārtas dilstošs apgrozījums). Pēc pētījuma autoru domām šie dati ļaus pārņemt veiksmīgu pieredzi, un Latvijas uzņēmumi varētu aktīvāk attīstīties, kļūt konkurētspējīgāki.
Augošie uzņēmumi, kam ir svarīgi interneta mārketinga jautājumi, pievērš lielāku uzmanību reklāmas analīzes jautājumiem (+40.7%). Šī noteikti ir pieredze, kas būtu jāpārņem daudziem uzņēmumiem, kas nodrošina mārketinga aktivitātes internetā. Pieaugoša uzmanība analīzes jautājumiem ir globāla tendence. Pēc iMarketings.lv analīzes datiem (100+ Google Analytics kontu analīze) vidēji 35% no reklāmas budžeta tiek izmantots neproduktīvi, ja netiek veikta reklāmas efektivitātes analīze.
"Augošie uzņēmumi ļoti novērtē mājas lapas nozīmi pārdošanas procesā (+77.2%). Tas ir pietiekami loģisks atklājums, bet vēl joprojām daudzi uzņēmumi cenšas palielināt komunikāciju kanālu skaitu tā vietā, lai strādātu pie mājas lapas pielāgošanas pārdošanai. Jāatceras, ka tieši mājas lapā klients pieņem lēmumu par pirkumu. Pārdošanai pielāgota mājas lapa ir viens no kritiskiem momentiem efektivitātes paaugstināšanā," stasta Dr. Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs.
Visbiežāk augošie uzņēmumi veic reklāmas efektivitātes analīzi, balstoties uz trīs rādītājiem: budžeta izpilde, piesaistītais klientu skaits un viena klienta piesaistīšanas izmaksas. Tā ir lieliska kombinācija, jo šī rādītāju grupa atbild tieši par galarezultātu (pirkums, piesaistītais klients). Bet vēl ir pietiekami daudz uzņēmumu, kas analizē atdevi no reklāmas pēc rādītājiem, kas atbild par starprezultātu un ir mazāk nozīmīgi (Bounce rate, CTR utt.). Tas nav pareizākais virziens, un tas jāmaina. Pētījuma rezultāti to apliecina.
Pētījums ilga deviņus mēnešus un Lursoft datubāzē ar mehāniskās atlases palīdzību (atbilst īsti nejaušās izlases prasībām) tika atlasīti 3667 uzņēmumi, kurus aicināja piedalīties pētījumā: katru uzņēmumu uzrunāja telefoniski. 734 uzņēmumiem, kas izrādīja interesi piedalīties pētījumā, tika nosūtīta aptaujas anketa. No tām tika aizpildītas 437 anketas. "Datu apjoms bija ļoti liels, un tas ļāva mums izmantot vairākas pētījuma metodes, lai pārbaudītu izvirzītās hipotēzes. Pētījuma rezultāti atklāja svarīgas atšķirības starp augošiem un neaugošiem uzņēmumiem interneta mārketinga izmantošanas ziņā. Šie atklājumi ir lielākā pētījuma vērtība, jo uzņēmēji var pārņemt citu uzņēmumu veiksmīgo pieredzi," saka Dr.ekon., prof. Biruta Sloka, pētnieku komandas vadītāja.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.