0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBAPlāno grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā

Plāno grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā

Likumprojektu "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā" plānots skatīt 3. janvāra Ministru kabineta sēdē. Kā plz.lv noskaidroja Finanšu ministrijā, kas sagatavojusi šo likumprojektu, grozījumi tapuši kā atbilde uz  Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumiem, kas komisijai ieniegti no Zemkopības ministrijas un Satiksmes ministrijas ar mērķi padarīt vieglāku dzīvi transportlīdzekļu īpašniekiem. Plānots, ka grozījumus  Ministru kabinets izskatīs un nodos tālāk Saeimas izskatīšanai 2. lasījumā. Grozījumi stātos spēkā pēc to izskatīšanas Saeimā 3. lasījumā. Atsaucoties uz iesniegtajiem priekšlikumiem, Ministru kabinets, cita starpā, izteicis šādus ieteikumus. - Papildināt likuma I nodaļu “Vispārīgie noteikumi” ar 1.1 pantu šādā redakcijā:…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Likumprojektu "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā" plānots skatīt 3. janvāra Ministru kabineta sēdē. Kā plz.lv noskaidroja Finanšu ministrijā, kas sagatavojusi šo likumprojektu, grozījumi tapuši kā atbilde uz  Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumiem, kas komisijai ieniegti no Zemkopības ministrijas un Satiksmes ministrijas ar mērķi padarīt vieglāku dzīvi transportlīdzekļu īpašniekiem. Plānots, ka grozījumus  Ministru kabinets izskatīs un nodos tālāk Saeimas izskatīšanai 2. lasījumā. Grozījumi stātos spēkā pēc to izskatīšanas Saeimā 3. lasījumā. Atsaucoties uz iesniegtajiem priekšlikumiem, Ministru kabinets, cita starpā, izteicis šādus ieteikumus. - Papildināt likuma I nodaļu “Vispārīgie noteikumi” ar 1.1 pantu šādā redakcijā: „1.1 pants. Likumā minēto mērvienību piemērošana nodokļa likmes noteikšanai Ja šajā likumā minēto mērvienību skaitliskie lielumi – transportlīdzekļa pilnā masa kilogramos, motora tilpums kubikcentimetros un  motora maksimālā jauda kilovatos – ir noteikti ar zīmi aiz komata, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmi nosaka, atmetot ciparus aiz komata.” - Izteikt likuma 6.panta pirmo daļu šādā redakcijā: „(1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par: 1) vienu vieglo automobili, motociklu, triciklu vai kvadriciklu, kurš ir vai tiek reģistrēts I vai II grupas invalīdam īpašumā, turējumā vai valdījumā; 2) vienu invalīdiem paredzētu vieglo transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts III grupas invalīdam īpašumā, turējumā vai valdījumā; 3) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts diplomātiskās, konsulārās vai starptautiskās organizācijas pārstāvniecības vai personas, kurai ir diplomātiskās vai konsulārās privilēģijas un imunitātes īpašumā, turējumā vai valdījumā; 4) transportlīdzekli, kuru noraksta vai arī noraksta vienlaikus ar īpašnieka maiņas reģistrāciju; 5) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts kā operatīvais transportlīdzeklis; 6) laiku, kad transportlīdzeklis normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos bijis apķīlāts un tā izmantošana ceļu satiksmē ir bijusi liegta; 7) iepriekšējo periodu, ja transportlīdzeklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā bijis atzīts par bezīpašnieka mantu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par kārtējo gadu maksā jaunais īpašnieks; 8) laiku, kad transportlīdzeklis bijis atzīts par nozagtu, ko apliecina Valsts policijas izsniegti dokumenti vai informācija reģistrā par transportlīdzekļa nozagšanu vai atrašanu; 9) laiku, kad Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis bijis izvests no Latvijas un bijis reģistrēts ārzemēs; 10) transportlīdzekli, kas reģistrēts fiziskajai personai īpašumā, par laiku no šīs fiziskās personas nāves brīža līdz īpašnieka maiņas vai valdītāja reģistrācijas brīdim; 11) transportlīdzekli, kuru noņem no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas zvērināts tiesu izpildītājs, institūcija vai iestāde, kas veic lēmumu vai spriedumu piespiedu izpildi, pamatojoties uz izpildu dokumentu; 12) transportlīdzekli, kuram ir vai tiek reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss; 13) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts par sporta transportlīdzekli; 14) laiku, kad transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas vai transportlīdzekļa reģistrācija pārtraukta uz laiku, nododot numura zīmes, vai arī transportlīdzeklis izslēgts no reģistra; 15) tādu transportlīdzekli, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas (piemēram, akumulators, kondensators, spararats vai ģenerators u.c.); 16) transportlīdzekli, kura īpašniekam, turētājam vai valdītājam vai tā laulātajam apgādībā ir bērns invalīds ar pārvietošanās traucējumiem. Atbrīvojumu piemēro par vienu šai personai vai tās laulātajam īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli.”. Plz.lv atgādina, ka šā brīža redakcijā šis pants skan šādi: (1) Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par: 1) vieglo automobili, motociklu, triciklu vai kvadriciklu, kura īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir I vai II grupas invalīds. Atbrīvojumu piemēro par vienu šai personai īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu iepriekš minēto transportlīdzekli; 2) invalīdiem paredzētu transportlīdzekli, kura īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir III grupas invalīds. Atbrīvojumu piemēro par vienu šai personai īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli; 3) transportlīdzekli, kura īpašnieks, turētājs vai valdītājs ir diplomātiskā, konsulārā vai starptautiskās organizācijas pārstāvniecība vai persona, kurai ir diplomātiskās vai konsulārās privilēģijas un imunitātes; 4) transportlīdzekli, kuru noraksta vai arī noraksta vienlaikus ar īpašnieka maiņas reģistrāciju; 5) operatīvo transportlīdzekli; 6) laiku, kad transportlīdzeklis normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos bijis apķīlāts; 7) iepriekšējo periodu, ja transportlīdzeklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā bijis atzīts par bezīpašnieka mantu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par kārtējo gadu maksā jaunais īpašnieks; 8) laiku, kad transportlīdzeklis bijis atzīts par nozagtu, ko apliecina Valsts policijas izsniegti dokumenti vai informācija reģistrā par transportlīdzekļa nozagšanu vai atrašanu; 9) laiku, kad transportlīdzeklis bijis reģistrēts ar transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmju standartam neatbilstošām numura zīmēm; 10) laiku, kad Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis bijis izvests no Latvijas un bijis reģistrēts ārzemēs; 11) transportlīdzekli, kas reģistrēts fiziskajai personai īpašumā, par laiku no šīs fiziskās personas nāves brīža līdz īpašnieka maiņas reģistrācijas brīdim; 12) laiku, kad transportlīdzeklis bijis reģistrēts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par maksātnespējīgu un bankrotējušu atzītas personas īpašumā; 13) transportlīdzekli, kuru noņem no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas zvērināts tiesu izpildītājs, institūcija vai iestāde, kas veic lēmumu vai spriedumu piespiedu izpildi, pamatojoties uz izpildu dokumentu; 14) transportlīdzekļiem, kuriem ir reģistrēts vai tiek reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss; 15) periodu, kad transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas vai transportlīdzekļa reģistrācija pārtraukta uz laiku, nododot numura zīmes, vai arī transportlīdzeklis izslēgts no reģistra; 16) tādu vieglo automobili, kravas automobili, autobusu un motociklu, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas (piemēram, akumulators, kondensators, spararats vai ģenerators u.c.). Vairāk ar iespējamajām izmaiņām likumā Jūs varat lasīt Ministru kabineta mājas lapā, šeit.