0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIPar grozījumiem MK noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”

Par grozījumiem MK noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”

Valsts ieņēmumu dienests informē, ka 2012.gada 27.martā Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.224 „Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju””, kas publicēti 2012.gada 4.aprīļa laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” Nr.54 (4657) un stājas spēkā 2012.gada 5.aprīlī. 1. Grozījumi attiecībā uz naudas izdevumu apliecinošiem dokumentiem. Ar šiem grozījumiem Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumu Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju” (turpmāk – noteikumi) 8.1 un 8.2 punkts ir izteikts jaunā redakcijā. Noteikumu 8.1 punkts paredz, ka: – par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu, kuru pievieno attaisnojuma dokumentam, kas sagatavots saistībā ar skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izlietojumu vai darbinieka izdevumu atlīdzināšanu (turpmāk – avansa…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Valsts ieņēmumu dienests informē, ka 2012.gada 27.martā Ministru kabinets pieņēma noteikumus Nr.224 „Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju””, kas publicēti 2012.gada 4.aprīļa laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” Nr.54 (4657) un stājas spēkā 2012.gada 5.aprīlī. 1. Grozījumi attiecībā uz naudas izdevumu apliecinošiem dokumentiem. Ar šiem grozījumiem Ministru kabineta 2003.gada 21.oktobra noteikumu Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju” (turpmāk – noteikumi) 8.1 un 8.punkts ir izteikts jaunā redakcijā. Noteikumu 8.punkts paredz, ka: – par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu, kuru pievieno attaisnojuma dokumentam, kas sagatavots saistībā ar skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izlietojumu vai darbinieka izdevumu atlīdzināšanu (turpmāk – avansa norēķins), var izmantot kases čeku vai citu dokumentu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām ierīcēm un iekārtām (turpmāk – kases čeks) šādos gadījumos: – ja kases čeks satur visus likuma „Par grāmatvedību” 7.pantā noteiktos attaisnojuma dokumentam nepieciešamos rekvizītus un informāciju, izņemot rekvizītu – autora paraksts; – ja kases čekā nav visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti un informācija, bet:
  • ir kases čeka izsniedzēja noformēts attaisnojuma dokuments (kvīts), kurā papildus likumā „Par grāmatvedību” noteiktajiem rekvizītiem un informācijai norādīts arī kases čeka datums un numurs,
vai
  • kases čekā veic papildu ierakstus ar kases čekā neietvertajiem attaisnojuma dokumentam nepieciešamajiem rekvizītiem un informāciju un šo ierakstu apstiprina ar kases čeka izsniedzēja parakstu, paraksta atšifrējumu, ja kases čekā tas nav norādīts, un spiedogu, kurā norādīts kases čeka izsniedzēja uzņēmuma nosaukums, nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs un juridiskā adrese.
Noteikumu 8.punkts paredz, ka par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu var izmantot arī: – tādu kases čeku, kas uzskatāms par pievienotās vērtības nodokļa rēķinu atbilstoši pievienotās vērtības nodokli regulējošajiem normatīvajiem aktiem (likuma „Par pievienotās vērtības nodokli 8.pantam); – tādu kases čeku, kas izsniegts (saņemts) no kases sistēmas, specializētas ierīces vai iekārtas bez kasiera operatora līdzdalības un kurā nav ietverts preču vai pakalpojumu saņēmēja nosaukums (fiziskajai personai – vārds, uzvārds), juridiskā adrese (fiziskajai personai – deklarētās dzīvesvietas adrese) un reģistrācijas numurs, ja kases čeks izsniegts par darījumu, kura vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa ir mazāka par 20 latiem. Ja šādi noformētā kases čekā darījuma vērtība bez pievienotās vērtības nodokļa ir lielāka par 20 latiem, tad, lai to varētu uzskatīt par izdevumus apliecinošu dokumentu un pievienot avansa norēķinam, jāievēro noteikumu 8.2.1. vai 8.2.2.apakšpunktā noteiktās prasības. – komandējuma vai darba brauciena laikā ārvalstī izsniegtu naudas izdevumus apliecinošu dokumentu, kurā nav visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti un informācija. 2. Grozījumi attiecībā uz biedrībām, nodibinājumiem, arodbiedrībām un reliģiskajām organizācijām. Noteikumu 23.punkts un 42.punkts paredz, ka: – pārskata gada biedrības, nodibinājuma, arodbiedrības un reliģiskās organizācijas apgrozījumā (ieņēmumos) no saimnieciskajiem darījumiem ietver visus ieņēmumus, kas atspoguļoti ieņēmumu un izdevumu pārskatā; – ar 2012.gadu arī biedrības, nodibinājumi un arodbiedrības tāpat kā reliģiskās organizācijas, ja tās ir izvēlējušās kārtot grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, iekārto:
  •  naudas plūsmas uzskaites žurnālu, kurā reģistrē skaidrās un bezskaidrās naudas ieņēmumus un izdevumus,
vai
  •  divus atsevišķus žurnālus – kases grāmatu un kredītiestāžu kontu grāmatu. Kases grāmatā veic skaidrās naudas ieņēmumu un izdevumu uzskaiti, bet kredītiestāžu kontu grāmatā – norēķinu un noguldījumu kontos kredītiestādēs esošās  bezskaidrās naudas ieņēmumu un izdevumu uzskaiti.
– biedrība, nodibinājums, arodbiedrība un reliģiskā organizācija, ja tās apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem pārskata gadā nepārsniedz 25 000 latu un ja tā kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, ir atbrīvotas no grāmatvedības organizācijas dokumentu izstrādāšanas un apstiprināšanas. 3. Grozījumi attiecībā uz preču piegādes dokumentiem. Grozījumi noteikumu 45. un 45.1punktā paredz, ka šajos punktos noteiktās prasības attiecībā uz Ministru kabineta 2005.gada 28.jūnija noteikumu Nr.473 „Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām” piemērošanu attiecas arī uz preču piegādes dokumentiem.  4. Ar grozījumiem svītrots noteikumu 47..punkts. Tā kā noteikumu III.1daļā ietvertās prasības jāievēro uzņēmumiem, kas nodarbojas ar mazumtirdzniecību vai vairumtirdzniecību, tad šī punkta svītrošana no noteikumiem izslēgs šo normu interpretēšanas iespējas.