Komerclikumā plāno vienkāršot komercsabiedrību reorganizācijas procesu
Pēc Tieslietu ministrijas informācijas un likumprojekta anotācijas
Saeima 23. februāra plenārsēdē pirmajā lasījumā atbalstīja Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Komerclikumā", ar kuru iecerēts uzlabot un vienkāršot komercsabiedrību reorganizācijas procesu gan nacionālā, gan pārrobežu līmenī. Likumprojekts paredz pārskatīt kapitālsabiedrību pārrobežu apvienošanas kārtību un ieviest divus jaunus pārrobežu reorganizācijas veidus - pārrobežu sadalīšana un pārrobežu pārveidošana -, kā arī uzlabot un vienkāršot nacionālo reorganizācijas procesu, ja sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) tiek pārveidota par akciju sabiedrību (AS). Ar grozījumiem Komerclikumā paredzētas būtiskas izmaiņas likuma "C" sadaļā - "Komercsabiedrību reorganizācija". Šī sadaļa tiek izteikta jaunā redakcijā. Daudzas spēkā esošās normas tiek pārskatītas un…
Saeima 23. februāra plenārsēdē pirmajā lasījumā atbalstīja Tieslietu ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījumi Komerclikumā", ar kuru iecerēts uzlabot un vienkāršot komercsabiedrību reorganizācijas procesu gan nacionālā, gan pārrobežu līmenī.
Likumprojekts paredz pārskatīt kapitālsabiedrību pārrobežu apvienošanas kārtību un ieviest divus jaunus pārrobežu reorganizācijas veidus - pārrobežu sadalīšana un pārrobežu pārveidošana -, kā arī uzlabot un vienkāršot nacionālo reorganizācijas procesu, ja sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA) tiek pārveidota par akciju sabiedrību (AS).
Ar grozījumiem Komerclikumā paredzētas būtiskas izmaiņas likuma "C" sadaļā - "Komercsabiedrību reorganizācija". Šī sadaļa tiek izteikta jaunā redakcijā.
Daudzas spēkā esošās normas tiek pārskatītas un pēc iespējas apvienotas–tā, piemēram, atsevišķasnodaļas, kas veltītasSIAreorganizācijaiunAS reorganizācijai.
Reorganizācijas jēdziens un izpratne paliek nemainīti, bet ir nelielas izmaiņas arī attiecībā uz sadalīšanu. Likumprojekts paredz, ka turpmāk visos reorganizācijasprocesos reorganizējamāssabiedrībasdalībniekikļūstpar dalībniekiemiegūstošajāsabiedrībā. Sadalīšanasprocesālikumprojektspieļauj atkāpšanos no šī principa, kas gadījumā, ja visi dalībnieki tam piekrīt, ļauj viņiem vienoties par citādāku dalībnieku sastāvu iegūstošajās sabiedrībās. Līdz ar to turpmāk “izstāšanās tiesības”, kas iekļauj sevī tiesības uz atlīdzību, ir visiem dalībniekiem, kuri balsojuši pret reorganizācijas lēmuma pieņemšanu un izteikuši vēlmi sabiedrībai atpirkt viņu daļas iegūstošajā sabiedrībā.
Likumprojektsparedzjaunupārveidošanasdefinīciju,kurāuzsvērta pārveidošanas būtība–sabiedrības veida mainīšana, saglabājot savu tiesību subjekta statusu. Līdz reorganizācijas spēkā stāšanās brīdim tā uzskatāma par pārveidojamo sabiedrību, bet pēc tā, kad sabiedrības veids jau ir mainīts, – par iegūstošo sabiedrību.
Kā norādīts likumprojekta anotācijā, tiek izslēgta prasība revidenta atzinumā norādīt ziņas par to, vai reorganizācijavarradītzaudējumuskreditoriem.Tasskaidrojams,jorevidenta atzinums sākotnēji tiek darīts pieejams tikai dalībniekiem, tādējādi kreditorinevar zināt par to, vai revidenta ieskatā tiem var tikt nodarīti zaudējumi, lai izmantotu šo informācijusavāsinteresēs.Turklātdalībniekivarvienoties,karevidents reorganizācijas līgumu nepārbauda, līdz ar to tādos gadījumos netiktu novērtēta arī kreditoru zaudējumu iespējamība. Tāpat šāda prasība revidenta atzinumā norādīt ziņas par to, vai sabiedrības reorganizācija var radīt zaudējumus tās kreditoriem, neizriet arī no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvām.
Tāpat grozījumi paredz izslēgt no komercdarbības vides citās Eiropas Savienības dalībvalstīs sodītas personas un pārskatīt kapitālsabiedrību padomes lomu, kompetenci un pārraudzības funkcijas, lai veicinātu starptautiskās labās prakses pārņemšanu.
Ar grozījumiem iecerēts arī pilnveidot dividenžu sadales kārtību, ļaujot kapitālsabiedrības dalībniekiem dividendes sadalīt ne tikai ievērojot proporcionalitātes principu, bet arī vienojoties par dividenžu sadales kārtību. Tāpat iecerēts mazināt slogu biržā kotētajām sabiedrībām, samazinot līdz šim likumā noteikto minimālo valdes un padomes locekļu skaitu.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.