Apdrošinātājiem jāsniedz patērētājiem skaidru un saprotamu informāciju par polises noteikumiem
Ņemot vērā valsts teritorijā notikušo reģionāla mēroga dabas katastrofu un to rezultātā radītos postījumus, 6. augustā Ekonomikas ministrija (EM) pulcēja uz tikšanos pārstāvjus no Finanšu ministrijas, Latvijas Bankas, biedrības Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA), Latvijas Finanšu nozares asociācijas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC), lai pārrunātu jautājumus saistībā ar plūdu radīto apdrošināšanas atlīdzību izmaksas procesu, t.sk. no apdrošināšanas ņēmējiem saņemto informāciju par izmaksu atteikumiem. LAA informēja, ka par vētras un lietavu radītajiem postījumiem ir saņemts 7001 atlīdzību pieteikums, par kuriem izmaksātas un rezervētas atlīdzības aptuveni 13 milj. eiro apmērā. LAA norādīja, ka atlīdzību pieteikumu skaits…
Ņemot vērā valsts teritorijā notikušo reģionāla mēroga dabas katastrofu un to rezultātā radītos postījumus, 6. augustā Ekonomikas ministrija (EM) pulcēja uz tikšanos pārstāvjus no Finanšu ministrijas, Latvijas Bankas, biedrības Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA), Latvijas Finanšu nozares asociācijas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC), lai pārrunātu jautājumus saistībā ar plūdu radīto apdrošināšanas atlīdzību izmaksas procesu, t.sk. no apdrošināšanas ņēmējiem saņemto informāciju par izmaksu atteikumiem.
LAA informēja, ka par vētras un lietavu radītajiem postījumiem ir saņemts 7001 atlīdzību pieteikums, par kuriem izmaksātas un rezervētas atlīdzības aptuveni 13 milj. eiro apmērā. LAA norādīja, ka atlīdzību pieteikumu skaits turpina augt, tādējādi šie vēl nav galīgie skaitļi. Vienlaikus LAA atzīmēja, ka tās rīcībā nav informācijas par atteikumu skaitu, kā arī uzsvēra, ka apdrošinātāji rūpīgi izvērtē katru gadījumu un iespējami nāk pretim iedzīvotājiem.
PTAC informēja, ka pašlaik ir saņēmis tikai vienu iesniegumu par apdrošināšanas kompensācijas atteikumu, vienlaikus uzsverot, ka saņem iedzīvotāju zvanus un jautājumus šajā jomā.
PTAC sarunās uzsvēra, ka raizējas par to, cik skaidri apdrošinātāji ir definējuši un paskaidrojuši apdrošināšanas līguma nosacījumus, riskus, kā arī to izņēmumus. PTAC direktore Zaiga Liepiņa neskaidrību gadījumā aicina vērsties PTAC: ”Mums ir svarīgi saņemt informāciju no patērētajiem par problēmgadījumiem, lai izvērtētu apdrošināšanas līgumu aspektus un apdrošinātāju praksi, pārdodot apdrošināšanas pakalpojumus”.
EM parlamentārais sekretārs Jurģis Miezainis sarunās uzsvēra, ka patērētajiem ir tiesības saņemt skaidru, precīzu un saprotamu informāciju par apdrošināšanas līguma nosacījumiem, ko iestājoties apdrošināšanas gadījumam no apdrošinātāja puses nav iespējams dažādi interpretēt. “Nedrīkst būt situācijas, kurās cilvēki domā, ka ir apdrošināti pret noteiktiem riskiem, taču patiesībā nav. Apdrošināšanas nozarei Latvijā ir jāapdrošina, nevis jārada viltus drošības sajūta polišu pircējiem. Mēs daudz esam strādājuši, lai cilvēkus pārliecinātu apdrošināties, gādāt par sava īpašuma drošību, un visas iesaistītās puses, tajā skaitā apdrošinātāji, ir vienlīdz ieinteresētas, lai šī rūpīgi iegūtā uzticība nemazinātos”, sacīja J. Miezainis.
Pēc EM parlamentārā sekretāra teiktā, apsveicama ir apdrošinātāju prakse, kad apdrošināšanas produkta informācijas dokumenti (APID) tiek sniegti klientiem kā papildu skaidrojošie materiāli. Tomēr tiem būtu jākļūst par obligātu daļu no apdrošināšanas līguma kā vizuāli saprotamam, skaidrojošam materiālam, lai izvairītos no terminu un nosacījumu pārpratumiem, un tikai tādu līgumu patērētājs varētu parakstīt – pilnībā izprotot visus nosacījumus un riskus, izdarot apzinātu lēmumu.
Arī PTAC aicināja nozari vienoties par vienotiem terminiem un skaidrojumiem, kas atvieglotu patērētāja apzinātu lēmuma pieņemšanu.
Tāpat arī Latvijas Bankas pārstāvji vērsa uzmanību tam, ka apdrošinātāju noteikumi ir sarežģīti, bet klienti tos paraksta neiedziļinoties un vērīgi neizlasot. Puses atzina, ka jo īpaši liela problēma ir internetā noslēgtie līgumi, jo to noslēgšanai nepieciešami vien pāris klikšķi, bet patērētājs nevelta laiku līguma nosacījumu izpētei, kā arī apdrošinātājam šādā formātā ir sarežģītāk patērētāju pilnvērtīgi informēt.
Apdrošinātāju pārstāvji informēja, ka drīzumā veidos informatīvu ceļa karti, kurā patērētājiem iezīmēs galvenos pieturas punktus, kam pievērst uzmanību, lai pieņemtu izsvērtu un apzinātu lēmumu par konkrētās apdrošināšanas pakotnes iegādi. Puses vienojās, ka ceļa kartes izstrādē iesaistīsies arī PTAC.
EM, savukārt, apņēmās iesaistīties nepieciešamo normatīvo aktu grozījumu un vadlīniju izstrādes procesā sadarbībā ar iesaistītajām pusēm.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.