0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

#SIF_MAF2022#SIF_MAF2022“Bilances” aptauja: Trešdaļu uzņēmumu viesmīlības nozarē inflācija skar kritiski

“Bilances” aptauja: Trešdaļu uzņēmumu viesmīlības nozarē inflācija skar kritiski

Ikars Kubliņš, BilancePLZ

Foto: Castorly Stock

Viesnīcu un restorānu biznesā vairāk nekā trešdaļu (37,5%) uzņēmumu pašreizējie inflācijas apstākļi ietekmē tik negatīvi, ka apdraud to pastāvēšanu. Vēl tikpat daudziem uzņēmumiem inflācija samazina peļņu un bremzē izaugsmi, bet ceturtā daļa tās ietekmi nejūtot, liecina žurnāla BILANCE un portāla BilancePLZ organizētā aptauja.

Apgrozījums šāgada laikā viesnīcu un restorānu nozarē bijis svārstīgs – pusei no aptaujāto uzņēmumu tas palielinājies, pusei – samazinājies. Arī peļņa samazinājusies pusei respondentu, nedaudz vairāk par trešdaļu – palielinājusies, bet 12,5% – palikusi apmēram iepriekšējā līmenī. Vienlaikus lielākajā daļā (62,5%) aptaujāto uzņēmumu šāgada laikā darbiniekiem paaugstinātas algas (pārējos uzņēmumos tās nav mainījušās).

Īpaši klientu pieprasījumu kritumu viesnīcas un restorāni izjūt pēc vasaras sezonas beigām un līdz ar apkures sezonas tuvošanos – pēdējo mēnešu laikā pieprasījuma samazinājumu izjūt gandrīz divas trešdaļas (62,5%) nozares uzņēmumu. Ceturtā daļa klientu uzvedībā pārmaiņas nejūt, bet nelielai daļai (12,5%) grūti noteikt.

Izplatītākās stratēģijas cīņai ar inflāciju uzņēmumiem bijušas cenu paaugstināšana savām precēm un pakalpojumiem, kā arī energoefektivitātes un citus energoresursu taupības pasākumi – abas šīs stratēģijas izmantojuši 87,5% aptaujāto uzņēmumu. No energoefektivitātes pasākumiem starp jau veiktajiem vai plānotajiem populārākie savukārt bijusi ēku siltināšana/renovācija un pāreja uz atjaunīgiem energoresursiem (saules, vēja enerģija utt.), ko veikusi nedaudz vairāk par trešdaļu aptaujāto uzņēmēju.

Pilnīgi visi aptaujātie viesnīcu/restorānu nozares uzņēmumi pauda, ka pirms gaidāmās ziemas sezonas tiem nav skaidrības par energoresursu pieejamību un izmaksām.

Puse uzņēmumu atzīst, ka no pēdējo gadu ekonomikas sarežģījumiem tieši energoresursu un vispārējā inflācija ir uzņēmumu darbību ietekmējusi visbūtiskāk. Pa ceturtdaļai aptaujāto šo “godu” atdevuši Covid-19 krīzei un Krievijai/Baltkrievijai piemērotajām sankcijām.

Vienlaikus tieši valdības atbalsts inflācijas krīzē viesnīcu/restorānu vidū tiek vērtēts kā visvājākais (vairāk nekā puse aptaujāto to novērtējuši tikai ar 1 balli no 10), savukārt atbalsts Covid-19 krīzes laikā novērtēts visaugstāk (3/4 vērtējumu skalā no 7 līdz 10).

Projektu «Latvijas ekonomika sankciju ēnā un inflācijas spīlēs» finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas «Bilances aptauja: Trešdaļu uzņēmumu viesmīlības nozarē inflācija skar kritiski» saturu atbild SIA Lietišķās informācijas dienests. #SIF_MAF2022

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Castorly Stock

Viesnīcu un restorānu biznesā vairāk nekā trešdaļu (37,5%) uzņēmumu pašreizējie inflācijas apstākļi ietekmē tik negatīvi, ka apdraud to pastāvēšanu. Vēl tikpat daudziem uzņēmumiem inflācija samazina peļņu un bremzē izaugsmi, bet ceturtā daļa tās ietekmi nejūtot, liecina žurnāla BILANCE un portāla BilancePLZ organizētā aptauja.

Apgrozījums šāgada laikā viesnīcu un restorānu nozarē bijis svārstīgs - pusei no aptaujāto uzņēmumu tas palielinājies, pusei - samazinājies. Arī peļņa samazinājusies pusei respondentu, nedaudz vairāk par trešdaļu - palielinājusies, bet 12,5% - palikusi apmēram iepriekšējā līmenī. Vienlaikus lielākajā daļā (62,5%) aptaujāto uzņēmumu šāgada laikā darbiniekiem paaugstinātas algas (pārējos uzņēmumos tās nav mainījušās).

Īpaši klientu pieprasījumu kritumu viesnīcas un restorāni izjūt pēc vasaras sezonas beigām un līdz ar apkures sezonas tuvošanos - pēdējo mēnešu laikā pieprasījuma samazinājumu izjūt gandrīz divas trešdaļas (62,5%) nozares uzņēmumu. Ceturtā daļa klientu uzvedībā pārmaiņas nejūt, bet nelielai daļai (12,5%) grūti noteikt.

Izplatītākās stratēģijas cīņai ar inflāciju uzņēmumiem bijušas cenu paaugstināšana savām precēm un pakalpojumiem, kā arī energoefektivitātes un citus energoresursu taupības pasākumi - abas šīs stratēģijas izmantojuši 87,5% aptaujāto uzņēmumu. No energoefektivitātes pasākumiem starp jau veiktajiem vai plānotajiem populārākie savukārt bijusi ēku siltināšana/renovācija un pāreja uz atjaunīgiem energoresursiem (saules, vēja enerģija utt.), ko veikusi nedaudz vairāk par trešdaļu aptaujāto uzņēmēju.

Pilnīgi visi aptaujātie viesnīcu/restorānu nozares uzņēmumi pauda, ka pirms gaidāmās ziemas sezonas tiem nav skaidrības par energoresursu pieejamību un izmaksām.

Puse uzņēmumu atzīst, ka no pēdējo gadu ekonomikas sarežģījumiem tieši energoresursu un vispārējā inflācija ir uzņēmumu darbību ietekmējusi visbūtiskāk. Pa ceturtdaļai aptaujāto šo "godu" atdevuši Covid-19 krīzei un Krievijai/Baltkrievijai piemērotajām sankcijām.

Vienlaikus tieši valdības atbalsts inflācijas krīzē viesnīcu/restorānu vidū tiek vērtēts kā visvājākais (vairāk nekā puse aptaujāto to novērtējuši tikai ar 1 balli no 10), savukārt atbalsts Covid-19 krīzes laikā novērtēts visaugstāk (3/4 vērtējumu skalā no 7 līdz 10).

Projektu «Latvijas ekonomika sankciju ēnā un inflācijas spīlēs» finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas «Bilances aptauja: Trešdaļu uzņēmumu viesmīlības nozarē inflācija skar kritiski» saturu atbild SIA Lietišķās informācijas dienests. #SIF_MAF2022

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: