0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSTIRDZNIECĪBACik droši biļetes var iegādāties internetā un ar kādām problēmām pircējam jāsakaras visbiežāk?

Cik droši biļetes var iegādāties internetā un ar kādām problēmām pircējam jāsakaras visbiežāk?

Eiropas Komisijas (EK) koordinētu vērienīgu un gadu ilgušu pārbaudes pasākumu rezultātā par drošām biļešu iegādei tiešsaistē uz kultūras un sporta pasākumiem atzīti 88% pārbaudīto interneta vietņu Eiropas Savienības valstīs, kā arī Norvēģijā un Islandē. Situācija uzlabosies arī turpmāk, jo vairākas lietas tiek izskatītas tiesā. Ikgadējās ES interneta “slaucīšanas” dienās (sweep days) piedalījās arī Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kura darbības rezultātā visas pārbaudītās interneta vietnes ar problēmām tās brīvprātīgi novērsa, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā preses sekretārs Jānis Krastiņš un Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde. ES Veselības un patērētāju politikas komisārs Džons Dalli teica: “Šis ir liels sasniegums…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Eiropas Komisijas (EK) koordinētu vērienīgu un gadu ilgušu pārbaudes pasākumu rezultātā par drošām biļešu iegādei tiešsaistē uz kultūras un sporta pasākumiem atzīti 88% pārbaudīto interneta vietņu Eiropas Savienības valstīs, kā arī Norvēģijā un Islandē. Situācija uzlabosies arī turpmāk, jo vairākas lietas tiek izskatītas tiesā. Ikgadējās ES interneta “slaucīšanas” dienās (sweep days) piedalījās arī Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kura darbības rezultātā visas pārbaudītās interneta vietnes ar problēmām tās brīvprātīgi novērsa, informē Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā preses sekretārs Jānis Krastiņš un Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde. ES Veselības un patērētāju politikas komisārs Džons Dalli teica: “Šis ir liels sasniegums Eiropas patērētājiem: vērienīgie neatbilstību novēršanas pasākumi jau sniedz rezultātus, tie koncentrēti uz problemātiskajām jomām un palīdz sakārtot tirgu, nodrošinot skaidras cenas un pareizu informāciju. Lai pārbaudītu, kādas ir izklaides iespējas un lai salīdzinātu cenas un piedāvājumus, iedzīvotāji aizvien vairāk izmanto internetu, un ir jānodrošina, lai viņi nekristu par upuri krāpniekiem.” Patērētāju tiesību aizsardzības iestādes visā Eiropā pārbaudīja 414 tīmekļa vietnes, kurās pārdod biļetes uz kultūras vai sporta pasākumiem, lai noskaidrotu, vai tās darbojas atbilstoši ES patērētāju aizsardzības normām. Pēc tam valsts iestādes turpināja strādāt pie pārkāpumu novēršanas, prasot uzlabojumus un vajadzības gadījumā piemērojot sankcijas. Vairumā gadījumu pārbaudītās vietnes pārkāpumus novērsa brīvprātīgi. Patlaban pārkāpumus novērsušas 88 % no pārbaudītajām interneta vietnēm (salīdzinājumam — 2010. gadā tādu bija tikai 40 %). Visbiežāk sastopamās problēmas: - nav norādīta vai nepilnīgi norādīta, vai sniegta maldinoša informācija par preces cenu (piemēram, nav uzrādīti nodokļi vai apstrādes izmaksas) — 94 % no pārbaudītajām tīmekļa vietnēm tagad sniedz skaidru un pareizu informāciju par preces kopējo cenu (ieskaitot maksu par piegādi un visas citas papildizmaksas), salīdzinot ar 55 % 2010. gadā; - negodīgi līguma noteikumi un nosacījumi (piemēram, nav garantēta biļešu piegāde laikā vai nav paskaidrota naudas atgūšanas iespēja pirkuma atcelšanas gadījumā ) — 92 % no pārbaudītajām tīmekļa vietnēm tagad piedāvā taisnīgus /godīgus/ līguma noteikumus un nosacījumus, salīdzinot ar 57 % 2010. gadā. - gadījumi, kad nav norādīta vai nepilnīgi norādīta, vai sniegta maldinoša informācija par tirgotāju (piemēram, tirgotājs nepatiesi apgalvo, ka viņš ir pilnvarotais pārstāvis) — 93 % no pārbaudītajām tīmekļa vietnēm tagad sniedz visu tirgotāja kontaktinformāciju, piemēram, nosaukumu, adresi un e-pastu, salīdzinot ar 72 % 2010. gadā. Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs projekta ietvaros 2010.gada jūnijā sāka vērtēt pieejamo informāciju 8 Latvijas interneta vietnēs (bilesuparadize.lv; bilesuserviss.lv; ticketpro.lv; bezrindas.lv; biletes.1188.lv; arenariga.com; forumcinemas.lv; cinamon.lv). Tika izvērtētas gan mājas lapas, kurās biļetes tirgo pats pakalpojuma sniedzējs, gan tādas , kur biļetes pārdod starpnieki. 2 gadījumos pārkāpumi netika konstatēti, pārējos 6 gadījumos labprātīgi novērsti pēc PTAC aicinājuma. Latvijā pārkāpumi galvenokārt konstatēti saistībā ar nepilnīgas informācijas sniegšanu par pārdevēju un pakalpojuma kopējo cenu, kā arī netaisnīgu līguma noteikumu piedāvāšanu patērētājiem, piemēram, netiek garantēta laicīga biļešu piegāde vai pārdevējam ir paredzētas tiesības vienpusēji mainīt līguma noteikumus. ES pārbaudes pasākumu izmeklēšanu sistēma turpinās darboties un pašlaik tiek veiktas jaunas pārbaudes. 2012. gadā ir paredzētas vairākas kopīgas aktivitātes, kurās piedalās arī Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs. Tīmekļa vietne pārbaudēm (tajā ievietotas arī neīstas tīmekļa lappuses ar labas un sliktas prakses paraugiem): http://ec.europa.eu/consumers/enforcement/sweeps_en.htm