0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESCik naudas vajadzētu tērēt mārketinga budžetam mazam uzņēmumam?

Cik naudas vajadzētu tērēt mārketinga budžetam mazam uzņēmumam?

Jautājums: Cik naudas vajadzētu tērēt mārketinga budžetam mazam uzņēmumam? Uz jautājumu atbild Aigars Mednis, izdevniecības Lietišķās informācijas dienests Tirdzniecības nodaļas vadītājs. To, cik daudz naudas tiek tērēts mārketinga budžetam, lielā mērā nosaka ne tik daudz  uzņēmuma lielums, cik produkti vai pakalpojumi, ko uzņēmums vēlas virzīt tirgū, kā arī tas, cik ambiciozi ir uzņēmuma mērķi un stratēģija. Stratēģija var paredzēt gan piesardzīgu, apdomīgu izaugsmi, ejot soli pa solim, vai tieši pretēji – agresīvu, strauju tirgus iekarošanu. Mārketinga budžeti abos gadījumos būs būtiski atšķirīgi. Vispārējā gadījumā, plānojot uzņēmuma mārketinga budžetu, tam būtu ieteicams paredzēt  aptuveni 10% no apgrozījuma, taču, ja uzņēmums plāno…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Jautājums: Cik naudas vajadzētu tērēt mārketinga budžetam mazam uzņēmumam? Uz jautājumu atbild Aigars Mednis, izdevniecības Lietišķās informācijas dienests Tirdzniecības nodaļas vadītājs. To, cik daudz naudas tiek tērēts mārketinga budžetam, lielā mērā nosaka ne tik daudz  uzņēmuma lielums, cik produkti vai pakalpojumi, ko uzņēmums vēlas virzīt tirgū, kā arī tas, cik ambiciozi ir uzņēmuma mērķi un stratēģija. Stratēģija var paredzēt gan piesardzīgu, apdomīgu izaugsmi, ejot soli pa solim, vai tieši pretēji – agresīvu, strauju tirgus iekarošanu. Mārketinga budžeti abos gadījumos būs būtiski atšķirīgi. Vispārējā gadījumā, plānojot uzņēmuma mārketinga budžetu, tam būtu ieteicams paredzēt  aptuveni 10% no apgrozījuma, taču, ja uzņēmums plāno ienākt tirgū ar pavisam jaunu produktu vai pakalpojumu, jārēķinās, ka mārketinga izdevumi var sasniegt 20 – 40 %  un vairāk. Savukārt, ja uzņēmums turpina popularizēt produktu vai pakalpojumu, kas jau labi atpazīstams tirgū un iekarojis stabilas pozīcijas tajā, mārketinga izdevumi var būt arī 3-4 % vai pat  mazāka daļa no uzņēmuma gada apgrozījuma. Protams, svarīgs ir ne tikai mārketingam atvēlētais naudas daudzums, bet arī tā efektīva izmantošana, kas savukārt būs atkarīgs gan no pakalpojuma vai produkta, gan konkrētās biznesa jomas. Padomus efektīvai mārketinga budžeta izmantošanai, kā arī  jaunas idejas mārketinga jautājumos iesaku meklēt arī biznesa literatūrā piemēram,  grāmatā Vai mārketings ir lieki tēriņi? Grāmatu sērijā Praktiskie padomi izdevusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests un grāmatu Jūs varat iegādāties www.lid.lv, šeit.