0,00 EUR

Grozā nav nevienas preces.

NODOKĻI Izsludina izložu un azartspēļu likumprojektu

Izsludina izložu un azartspēļu likumprojektu

Azartspēļu un izložu rīkotājiem jārēķinās ar jauniem “spēles noteikumiem”, jo 7. jūlijā, Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais azartspēļu un izložu likumprojekts. Tas darīts ar mērķi nodrošināt sabiedrības interešu un spēlētāju tiesību aizsardzību, jo šobrīd spēkā esošā likuma redakcija pieļauj iespēju dažādi interpretēt azartspēles un laimesta definīciju, kā arī nenodrošina vienotu izpratni par azartspēļu reklāmas definīciju, īpaši interaktīvajā vidē un masu mēdijos, kā arī publiskā telpā. Kā informē Agnese Beļkeviča no Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas, neskatoties uz stingro azartspēļu un izložu kontroli un licencēšanas sistēmu, šobrīd liels skaits Latvijā nelicencētu azartspēļu organizētāju, kas savu darbību veic no…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas
Abonēt
*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties
Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Azartspēļu un izložu rīkotājiem jārēķinās ar jauniem “spēles noteikumiem”, jo 7. jūlijā, Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais azartspēļu un izložu likumprojekts. Tas darīts ar mērķi nodrošināt sabiedrības interešu un spēlētāju tiesību aizsardzību, jo šobrīd spēkā esošā likuma redakcija pieļauj iespēju dažādi interpretēt azartspēles un laimesta definīciju, kā arī nenodrošina vienotu izpratni par azartspēļu reklāmas definīciju, īpaši interaktīvajā vidē un masu mēdijos, kā arī publiskā telpā.

Kā informē Agnese Beļkeviča no Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas, neskatoties uz stingro azartspēļu un izložu kontroli un licencēšanas sistēmu, šobrīd liels skaits Latvijā nelicencētu azartspēļu organizētāju, kas savu darbību veic no beznodokļu (zemu nodokļu) jurisdikcijām, piedāvā Latvijas iedzīvotājiem internetā spēlēt azartspēles. Tādējādi spēlētāji tiek pakļauti lielam krāpšanas riskam, netiek maksāti azartspēļu nodokļi un nodevas, kā arī iespējami noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas mēģinājumi.

Lai mazinātu kaitējumu gan spēlētāju, gan valsts interesēm, vienlaicīgi nodrošinot godīgas konkurences principus attiecībā pret licencētiem azartspēļu organizētājiem, likumprojektā ir noteiktas jaunas definīcijas un precizētas esošās.

Vērsīsies pret nelicencētu azartspēļu organizētājiem
Likumprojektā ir noteiktas prasības reklāmas aizliegumiem un noteikts, ka ar Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas rīkojumu tiks bloķēta piekļuve Latvijā nelicencētu azartspēļu organizētāju mājas lapām internetā.
Likumprojektā ir noteikts arī aizliegums veikt naudas transakcijas starp kredītiestādes klientu kontiem vai kredītiestādes izsniegtām norēķinu kartēm un Latvijas Republikā nelicencētiem interaktīvo azartspēļu organizētājiem vai to starpniekiem.
Lai mazinātu iespēju Latvijas iedzīvotājiem piekļūt nelicencēto azartspēļu organizētāju interneta lapām, ir paredzēta nelicencēto azartspēļu organizētāju interneta adrešu bloķēšana. Iespējams samazināsies arī attiecīgas reklāmas izplatības apjoms plašsaziņas līdzekļos.

Prasīs nodrošināt brīvu pieeju datu bāzēm
Tāpat ir paredzēts papildu pienākums veiksmes spēles un interaktīvo azartspēļu organizētājiem nodrošināt inspekcijas amatpersonu brīvu attālinātu piekļuvi datu bāzēm un serveriem, kuros tiek glabāti dati par spēlētāju reģistrāciju, veiktajām likmēm un izspēlētajām spēlēm. Tas nodrošinās maksimālu kontroli un būs pieejama informācija par to, cik spēlētāji spēlē attiecīgajā azartspēļu organizēšanas interneta vietnē un būs zināms šo spēlētāju iemaksāto likmju un saņemto laimestu apjoms.
Likumprojektā ir paredzētas tiesības Latvijas Loto tiesiski un pamatoti izdot iekšējos normatīvus – piemēram, izložu procesa aprakstus, biļešu pārbaudes un laimestu izmaksas kārtību, uzvedības noteikumus publiskās izlozēs to norises vietā, laimestu noformēšanas kārtību.
Likumprojektā arī noteikts, ka veiksmes spēles televīzijā tiek translētas no plkst. 23 līdz plkst. 6.

Jaunās prasības un kārtība – Ministru kabineta pārziņā
Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt:
1) Azartspēļu automāta, iekārtas un spēļu automāta spēles programmas reģistrāciju, un nepieciešamās informācijas iekļaušanu pārskatā apar azartspēļu automāta, iekārtas un spēļu automāta programmas atbilstību (4.panta piektā un sestā daļa);
2) kazino apmeklētāju reģistrācijas kārtību, reģistrā iekļaujamās informācijas uzglabāšanas, apkopošanas, tālāk nodošanas kārtību, kā arī informācijas saņēmēju kategorijas un citus ar kazino apmeklētāju reģistru saistītus tehniskus un organizatoriskus pasākumus, kas nodrošina personas datu aizsardzību (39.panta sestā daļa);
3) prasības interaktīvo spēļu organizētājiem (46.panta otrā daļa, 51.panta sestā daļa un 51.panta 14. daļa).
4) kārtību, kādā Inspekcija veic kontroli un uzraudzību pār to, kā tiek organizētas azartspēles un izlozes Latvijas Republikā un tiek ievēroti šī likuma, citu normatīvo aktu un azartspēles vai izlozes noteikumi (80.pants);
5) Inspekcijas izveides kārtību un tās nolikumu (81.panta pirmā daļa);
6) Azartspēļu un izložu organizētāja pārskata iesniegšanu Inspekcijā (82.panta pirmā daļa).

Likumprojektu vēl skatīs un par to lems Ministru kabinets (MK) un Saeima.
Detalizētu azartspēļu un izložu likumprojektu skatīt MK mājas lapā:
http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40221692.
Vienlaicīgi likumprojektam tiek virzīts likumprojekts „Azartspēļu un izložu nodokļa un nodevas likums”, un likumprojekts „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā””.

Vecie likumi vairs nebūs spēkā
Ja jaunais likumprojekts tiks pieņemts, tad spēku zaudēs Azartspēļu un izložu likuma redakcija, kas stājās spēkā 2006.gada 1.janvārī, un vienlaikus ar to spēkus zaudē arī šādi 11 Ministru kabineta noteikumi:
1. Ministru kabineta 2007.gada 20.novembra noteikumi Nr.786 „Azartspēļu automāta, iekārtas un azartspēļu automāta spēles programmas atbilstības sertifikātā iekļaujamā informācija”;
2. Ministru kabineta 2007.gada 10.aprīļa noteikumi Nr.252 „Azartspēļu automāta, iekārtas un spēļu automāta spēles programmas reģistrācijas un marķēšanas kārtība”;
3. Ministru kabineta 2007.gada 13.februāra noteikumi Nr.105 „Kārtība, kādā interaktīvo azartspēļu un izložu organizētājs iesniedz paziņojumu par pārskata ceturksni”;
4. Ministru kabineta 2007.gada 6.februāra noteikumi Nr.96 „Kārtība, kādā iesniedzams ziņojums par azartspēļu un izložu organizēšanu”;
5. Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr.1043 „Azartspēļu un izložu organizācijas vienotā grāmatvedības uzskaites kārtība”;
6. Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra noteikumi Nr.853 „Kārtība, kādā iesniedzama informācija par interaktīvo azartspēļu un izložu organizēšanas programmām, drošības un fizisko personu datu aizsardzības pasākumiem”;
7. Ministru kabineta 2006.gada17.oktobra noteikumi Nr.854 „Interaktīvo azartspēļu spēlētāju reģistrācijas un identitātes pārbaudes kārtība”;
8. Ministru kabineta 2006.gada19.septembra noteikumi Nr.771 „Kazino apmeklētāju reģistrācijas un kazino apmeklētāju reģistrā iekļaujamās informācijas apstrādes kārtība”;
9. Ministru kabineta 2006.gada 5.septembra noteikumi Nr.741 „Kārtība, kādā biedrības, arodbiedrības un reliģiskās organizācijas saņem licenci vietēja mēroga vienreizējo izložu organizēšanai”;
10.  Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumi Nr.512 „Azartspēļu un izložu organizēšanas un uzturēšanas uzraudzības un kontroles kārtība”;
11.  Ministru kabineta 2006.gda 7.februāra noteikumi Nr.113 „Noteikumi par neatkarīgām un starptautiski atzītām laboratorijām atzinumu sniegšanai par interaktīvo azartspēļu organizēšanā izmantojamām programmām”.

 

 

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: