0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSIEPIRKUMIKā ievērot līgumu saistības krīzes apstākļos

Kā ievērot līgumu saistības krīzes apstākļos

Pēc Iepirkumu uzraudzības biroja informācijas

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) norāda, ka ģeopolitiskā situācija saistībā ar karadarbību Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestās sankcijas rada konsekvences, piemēram, metāla un citu resursu nepieejamību vai to izmaksu pieaugumu, kas praksē apgrūtina vai padara neiespējamu izpildīt noslēgtos iepirkuma līgumus sākotnēji līgumā paredzētajā ietvarā. IUB skaidro, ka atbilstoši publisko iepirkumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem tieši pasūtītājam ir aktīva loma līguma vadībā, it īpaši, ja rodas sarežģījumi līguma izpildē, pasūtītājam aktīvi jālemj par līguma turpināšanas iespējām un pieejamo instrumentu izmantošanu līguma izpildes nodrošināšanai. Iepirkuma līgumu noslēgšanu un izpildi nosaka Eiropas Savienības un attiecīgi Latvijas normatīvie akti, kur paredzētais…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Visualhunt

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) norāda, ka ģeopolitiskā situācija saistībā ar karadarbību Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestās sankcijas rada konsekvences, piemēram, metāla un citu resursu nepieejamību vai to izmaksu pieaugumu, kas praksē apgrūtina vai padara neiespējamu izpildīt noslēgtos iepirkuma līgumus sākotnēji līgumā paredzētajā ietvarā.

IUB skaidro, ka atbilstoši publisko iepirkumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem tieši pasūtītājam ir aktīva loma līguma vadībā, it īpaši, ja rodas sarežģījumi līguma izpildē, pasūtītājam aktīvi jālemj par līguma turpināšanas iespējām un pieejamo instrumentu izmantošanu līguma izpildes nodrošināšanai.

Iepirkuma līgumu noslēgšanu un izpildi nosaka Eiropas Savienības un attiecīgi Latvijas normatīvie akti, kur paredzētais pamatprincips ir, ka līgums izpildāms tā, kā tas paredzēts pašā noslēgtajā līgumā, savukārt līgumā neparedzētas izmaiņas iespējamas izņēmuma gadījumā. IUB norāda uz šādām Publisko iepirkumu likuma[1] (analoģiski arī Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma[2]) paredzētajām iespējām līguma, kā arī iepirkuma procesa vadībā un secīgiem soļiem to izmantošanai.

Iepirkumu uzraudzības birojs sagatavojis skaidrojošu materiālu, kas palīdzēs pasūtītājiem orientēties minētajos likumos noteiktajās normās un tās piemērot atbilstoši.

Tā, piemēram, attiecībā uz līguma izpildes termiņa pagarināšanu valstī pastāvošais regulējums[3] paredz iespēju veikt būtiskus līguma grozījumus, ja tie ir nepieciešami tādu iemeslu dēļ, kurus pasūtītājs iepriekš nevarēja paredzēt. Jāņem vērā, ka var tikt pagarināts tikai līguma izpildes termiņš, vienlaikus līguma termiņa pagarināšana var tikt kombinēta arī ar līgumā paredzēto tehnisko risinājumu maiņu, kā arī izmaksu pārskatīšanu. Līguma izpildes termiņš pagarināms, ja līguma izpilde nav iespējama līgumā noteiktajā termiņā, galvenokārt, dēļ ģeopolitiskās situācijas radītās izejmateriālu un preču nepieejamības vai piegāžu kavējumiem, par laiku, kas nepārsniedz to, kas nepieciešams attiecīgo piegāžu saņemšanai, ievērojot arī kavējumu pamatoto ietekmi uz saistītajiem procesiem.

Ja prognozējams, ka piegādes kavēsies ilgstoši vai vispār pārskatāmā nākotnē nebūs iespējamas, primāri izvērtējamas citas rīcības alternatīvas (t.sk. tehnisko risinājumu maiņa, līguma izpildes apturēšana, līguma izbeigšana).

  • [1] Publisko iepirkumu likuma 2. pants, 60. pants un 61. pants.
  • [2] Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma 2. pants, 65. pants un 66. pants.
  • [3] Publisko iepirkumu likuma 61. panta trešās daļas 3. punkts.