0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BRĪVBRĪDISKā sagaidīt pavasari moži un priecīgi?

Kā sagaidīt pavasari moži un priecīgi?

Inguna Zukure

Foto: no personīgā arhīva

Pavasaris ir laiks, kad daba mostas un arī mūsu noskaņojums kļūst saulaināks, un vēlme rosīties pieaug. Ja ziemu esam pavadījuši čakli strādājot, labi izguļoties, lietojot pilnvērtīgu uzturu un rūpējoties par sevi, tad pavasari sagaidām moži un aktīvi. Tomēr ikdiena parasti nav tik ideāla kā mums gribētos.

Lai kā es vēlētos dzīvot veselīgi un uzņemt visas situācijas ar rāmu mieru, arī mana ikdiena visbiežāk paiet ar krietnu devu stresa. Manas miega stundas ir īsākas nekā gribētos, uzturs reizēm ne tuvu nav tāds, kādu ieteiktu speciālisti un pavasaris drīzāk nāk arī ar nogurumu, nespēku un apjausmu, ka neesmu izdarījusi savas veselības labā visu iespējamo.

Lai uzlabotu situāciju, esmu atklājusi sev brīnišķīgu dabas līdzekli- smiltsērkšķus. Smiltsērkšķu ogas ir tik daudzveidīgas sava ķīmiskā sastāva ziņā, ka droši pretendē uz jēdzienu superfood jeb produktu, kas satur īpaši daudz vērtīgu uzturvielu un bioloģiski aktīvu vielu. Smiltsērkšķos atklātas vairāk nekā 180 dažādas vielas. Smiltsērkšķu ogas par vērtīgām ogām padara vitamīni, olbaltumvielas un aminoskābes, flavonoīdi un minerālvielas.

Smiltsērkšķu ogas bagātīgi satur gan ūdenī šķīstošos vitamīnus (C, B grupas, PP), gan arī taukos šķīstošos vitamīnus (A vitamīnu un karotīnus, E vitamīnu). Mums ir nepieciešamas aminoskābes, no kurām organisms veido olbaltumvielas, un smiltsērkšķi ir ļoti bagāti ar tām, tajā skaitā ar neaizstājamajām, kuras organisms pats nespēj sintezēt. No minerālvielām smiltsērkšķu ogas satur dzelzi, varu, cinku, nātriju, kāliju, kalciju un citas.

Šo daudzveidīgo vielu ietekmē mūsu organisms uzlabo asinsvadu sieniņu izturību, holesterīna līmeni, reproduktīvās sistēmas darbību, kaulu un muskuļu izturību, audu atjaunošanos un daudzas citas funkcijas.

No savas pieredzes varu teikt, ka 100-200 ml sulas dienā dod enerģiju labāk nekā kafija, stiprina imūnsistēmu un patiešām ļauj justies labāk.

Kā izmantot smiltsērkšķus ikdienā?

Visbiežāk uzturā lietojam smiltsērkšķu ogas vai sulu. Protams, visvairāk vitamīnu ir svaigā vai saldētā produkcijā. Veselīgāk apēst ogas, jo tad saņemam arī vielas, kuras ir miziņā un sēkliņā. Savukārt sulu ar nelielu cukura vai medus piedevu droši var jaukt kopā ar citām augļu un ogu sulām, kefīru, jogurtu vai smūtijiem. Ja nav pieejama saldēta sula, var izmantot arī pasterizētu, kur gan samazinājies C vitamīns, tomēr pārējās vielas saglabājušās.

Zemā temperatūrā izkaltētas ogu miziņas un sēkliņas samaļot, iegūst veselīgu pulveri, kuru var pievienot biezpienam, jogurtam, biezputrām, mērcēm, dažādiem saldiem vai sāļiem ēdieniem. Šo pulveri bieži lieto arī eļļas iegūšanai, aplejot pulveri ar labu augu eļļu un noturot divas nedēļas.

No izkaltētām smiltsērkšķu ogu miziņām un sēkliņām var pagatavot gardu tēju. Arī smiltsērkšķu lapām gatavo vērtīgu un uzmundrinošu tēju.

Kā jebkuru ogu, arī smiltsērkšķus var izmantot ēdienu gatavošanā. Te nu saimnieču izdomai nav robežu: papildinošas mērces pie gaļas vai medījuma, koši oranži ķīseļi, uzpūteņi, dzērieni, kūkas, tortes un cepumi!

Un te recepte pavasarīgam smūtijam.

Banānu, kefīru, smiltsērkšķu sulu un pavasara zaļumus (savvaļas zaļumus, spinātus, salātus, diedzētas sēkliņas vai mikrozaļumus pēc izvēles), sablendē un, ja nepieciešams, pievieno medu. Gatavs!

Lai možs un priecīgs noskaņojums pavasarī!

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: no personīgā arhīva

Pavasaris ir laiks, kad daba mostas un arī mūsu noskaņojums kļūst saulaināks, un vēlme rosīties pieaug. Ja ziemu esam pavadījuši čakli strādājot, labi izguļoties, lietojot pilnvērtīgu uzturu un rūpējoties par sevi, tad pavasari sagaidām moži un aktīvi. Tomēr ikdiena parasti nav tik ideāla kā mums gribētos.

Lai kā es vēlētos dzīvot veselīgi un uzņemt visas situācijas ar rāmu mieru, arī mana ikdiena visbiežāk paiet ar krietnu devu stresa. Manas miega stundas ir īsākas nekā gribētos, uzturs reizēm ne tuvu nav tāds, kādu ieteiktu speciālisti un pavasaris drīzāk nāk arī ar nogurumu, nespēku un apjausmu, ka neesmu izdarījusi savas veselības labā visu iespējamo.

Lai uzlabotu situāciju, esmu atklājusi sev brīnišķīgu dabas līdzekli- smiltsērkšķus. Smiltsērkšķu ogas ir tik daudzveidīgas sava ķīmiskā sastāva ziņā, ka droši pretendē uz jēdzienu superfood jeb produktu, kas satur īpaši daudz vērtīgu uzturvielu un bioloģiski aktīvu vielu. Smiltsērkšķos atklātas vairāk nekā 180 dažādas vielas. Smiltsērkšķu ogas par vērtīgām ogām padara vitamīni, olbaltumvielas un aminoskābes, flavonoīdi un minerālvielas.

Smiltsērkšķu ogas bagātīgi satur gan ūdenī šķīstošos vitamīnus (C, B grupas, PP), gan arī taukos šķīstošos vitamīnus (A vitamīnu un karotīnus, E vitamīnu). Mums ir nepieciešamas aminoskābes, no kurām organisms veido olbaltumvielas, un smiltsērkšķi ir ļoti bagāti ar tām, tajā skaitā ar neaizstājamajām, kuras organisms pats nespēj sintezēt. No minerālvielām smiltsērkšķu ogas satur dzelzi, varu, cinku, nātriju, kāliju, kalciju un citas.

Šo daudzveidīgo vielu ietekmē mūsu organisms uzlabo asinsvadu sieniņu izturību, holesterīna līmeni, reproduktīvās sistēmas darbību, kaulu un muskuļu izturību, audu atjaunošanos un daudzas citas funkcijas.

No savas pieredzes varu teikt, ka 100-200 ml sulas dienā dod enerģiju labāk nekā kafija, stiprina imūnsistēmu un patiešām ļauj justies labāk.

Kā izmantot smiltsērkšķus ikdienā?

Visbiežāk uzturā lietojam smiltsērkšķu ogas vai sulu. Protams, visvairāk vitamīnu ir svaigā vai saldētā produkcijā. Veselīgāk apēst ogas, jo tad saņemam arī vielas, kuras ir miziņā un sēkliņā. Savukārt sulu ar nelielu cukura vai medus piedevu droši var jaukt kopā ar citām augļu un ogu sulām, kefīru, jogurtu vai smūtijiem. Ja nav pieejama saldēta sula, var izmantot arī pasterizētu, kur gan samazinājies C vitamīns, tomēr pārējās vielas saglabājušās.

Zemā temperatūrā izkaltētas ogu miziņas un sēkliņas samaļot, iegūst veselīgu pulveri, kuru var pievienot biezpienam, jogurtam, biezputrām, mērcēm, dažādiem saldiem vai sāļiem ēdieniem. Šo pulveri bieži lieto arī eļļas iegūšanai, aplejot pulveri ar labu augu eļļu un noturot divas nedēļas.

No izkaltētām smiltsērkšķu ogu miziņām un sēkliņām var pagatavot gardu tēju. Arī smiltsērkšķu lapām gatavo vērtīgu un uzmundrinošu tēju.

Kā jebkuru ogu, arī smiltsērkšķus var izmantot ēdienu gatavošanā. Te nu saimnieču izdomai nav robežu: papildinošas mērces pie gaļas vai medījuma, koši oranži ķīseļi, uzpūteņi, dzērieni, kūkas, tortes un cepumi!

Un te recepte pavasarīgam smūtijam.

Banānu, kefīru, smiltsērkšķu sulu un pavasara zaļumus (savvaļas zaļumus, spinātus, salātus, diedzētas sēkliņas vai mikrozaļumus pēc izvēles), sablendē un, ja nepieciešams, pievieno medu. Gatavs!

Lai možs un priecīgs noskaņojums pavasarī!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: