0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

TIESĪBASKomunālo pakalpojumu rēķinu nemaksāšana Rīgā noved līdz tiesvedībai

Komunālo pakalpojumu rēķinu nemaksāšana Rīgā noved līdz tiesvedībai

Rīgas domesMājokļu un vides komiteja iepazinusies ar SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pārskatu par darbu ar parādniekiem 2012.gadā. Uzņēmuma apkopotā informācija liecina, ka pērn pret parādniekiem tiesā tika celtas 1049 prasības kopumā par 3,07 miljoniem latu. Uz šā gada 1.janvāri RNP lietvedībā kopumā atradās 4512 civillietas ar parādniekiem, no kurām 1121 vēl bija iztiesāšanas stadijā, 2294 lietās - parāda piespiedu piedziņas stadijā, savukārt 1097 lietās piedziņa bija pabeigta vai izbeigta. Vidējā tiesā celto prasību summa 2012.gadā bijusi 2931 lats. Kopējais rēķinu apmaksas līmenis gan 2012.gadā, gan 2011.gadā saglabājies virs 90 %, taču novērojama tendence, ka apkures sezonā iedzīvotāji apmaksā rēķinus…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Rīgas domesMājokļu un vides komiteja iepazinusies ar SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) pārskatu par darbu ar parādniekiem 2012.gadā. Uzņēmuma apkopotā informācija liecina, ka pērn pret parādniekiem tiesā tika celtas 1049 prasības kopumā par 3,07 miljoniem latu. Uz šā gada 1.janvāri RNP lietvedībā kopumā atradās 4512 civillietas ar parādniekiem, no kurām 1121 vēl bija iztiesāšanas stadijā, 2294 lietās - parāda piespiedu piedziņas stadijā, savukārt 1097 lietās piedziņa bija pabeigta vai izbeigta. Vidējā tiesā celto prasību summa 2012.gadā bijusi 2931 lats. Kopējais rēķinu apmaksas līmenis gan 2012.gadā, gan 2011.gadā saglabājies virs 90 %, taču novērojama tendence, ka apkures sezonā iedzīvotāji apmaksā rēķinus aptuveni 70 % apmērā, atliekot šos maksājumus uz vasaras mēnešiem. RNP pērnā gada aprīlī 21 370 parādniekiem izsūtījis atgādinājumus par parāda apmaksu. Rezultātā 2000 klientu pilnībā apmaksājuši parādus par kopējo summu 688 128 lati, bet vēl 10 000 klientu parādus apmaksājuši daļēji, kopumā 1,14 miljonu latu apjomā. Savukārt 2012.gada maijā atgādinājumi tikuši izsūtīti vēl 11 968 parādniekiem, tā rezultātā parāds samazinājās par 635 253 latiem. Pērn 620 Rīgas pašvaldībai piederošu dzīvokļu īrniekiem un vairāk nekā 3000 dzīvokļu īpašniekiem nosūtīti pirmstiesas brīdinājumi. Arī tie veicinājuši parādu atmaksu. Uzņēmuma pieredze liecina, ka ir attaisnojusies pērn organizētā akcija ar mierizlīgumu noslēgšanu, jo to izmantojuši aptuveni 12 tūkstoši RNP klientu, no kuriem aptuveni 10% uzreiz nomaksājuši visu parāda summu, viņiem dzēstas soda naudas. RNP stratēģiskais mērķis ir līdz 2015.gadam nonākt pie situācijas, ka parādu piedziņa tiek uzsākta, ja parāda summa ir sasniegusi 500 latu vai arī klients sešus mēnešus nav veicis rēķinu apmaksu pilnīgi vai daļējā apmērā.  

No 18. februāra klienti varēs vienoties par izlīdzināto maksājumu siltuma rēķinam

RNP paziņojis, ka klientiem, kuriem saistībā ar salīdzinoši augsto maksājumu par siltumu ir grūtības pilnībā norēķināties par saņemto pakalpojumu, no pirmdienas tiks nodrošināta iespēja SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” klientu apkalpošanas centros noslēgt vienošanos par dalītu siltuma rēķina apmaksu, 50% no rēķina sadaļas par siltumu maksājot uzreiz, bet atlikušos mēnešos pēc apkures sezonas beigām. Tas nozīmē, ka pēc vienošanās noslēgšanas, klientiem, maksājot pusi no siltuma rēķina par atlikušo summu, netiks aprēķināta soda nauda. Iespēja vienoties par atlikto maksājumu 50% apmērā no rēķina par siltumu būs pieejama klientiem - fiziskajām personām, kuru kopējais parāds nepārsniedz 200 latus. Šajā summā netiek ierēķināti parādi, par kuriem ir noslēgts izlīgums un klients pilda panākto vienošanos par parāda atmaksu. Lai noslēgtu vienošanos, jāvēršas SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” Klientu apkalpošanas centros.