0,00 EUR

Grozā nav nevienas preces.

NODOKĻI Paraksta vienošanos par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu starp Latviju un ĶTR

Paraksta vienošanos par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu starp Latviju un ĶTR

24. augustā, finanšu ministrs Andris Vilks un Ķīnas nodokļu administrācijas vadītājs Dzjie Sjao parakstīja vienošanās protokolu, ar ko groza Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Tautas Republikas (ĶTR) valdības 1996. gada 7. jūnijā parakstīto līgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu attiecībā uz ienākuma un kapitāla nodokļi, informē Aleksis Jarockis, Finanšu ministrijas  Komunikācijas nodaļas vadītājs. Protokola parakstīšanas iniciatore bija ĶTR puse, kas vēlējās ar protokola palīdzību izdarīt galvenokārt tehniskus grozījumus. Tomēr, saskaņojot Protokola tekstu, pēc Latvijas puses iniciatīvas tajā tika iekļauti vairāki būtiski uzlabojumi, kas nākotnē mazinās nodokļu slogu abu valstu uzņēmējiem. Finanšu ministrs Andris Vilks: „Līguma grozījumu mērķis ir…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

9 € / mēnesī*

Pirmās 15 dienas bez maksas
Abonēt
*Abonements tiek atjaunots automātiski, līdz izvēlaties to pārtraukt
 Esi BilancePLZ abonents?
Pieslēgties
Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

24. augustā, finanšu ministrs Andris Vilks un Ķīnas nodokļu administrācijas vadītājs Dzjie Sjao parakstīja vienošanās protokolu, ar ko groza Latvijas Republikas valdības un Ķīnas Tautas Republikas (ĶTR) valdības 1996. gada 7. jūnijā parakstīto līgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu attiecībā uz ienākuma un kapitāla nodokļi, informē Aleksis Jarockis, Finanšu ministrijas  Komunikācijas nodaļas vadītājs.

Protokola parakstīšanas iniciatore bija ĶTR puse, kas vēlējās ar protokola palīdzību izdarīt galvenokārt tehniskus grozījumus. Tomēr, saskaņojot Protokola tekstu, pēc Latvijas puses iniciatīvas tajā tika iekļauti vairāki būtiski uzlabojumi, kas nākotnē mazinās nodokļu slogu abu valstu uzņēmējiem.

Finanšu ministrs Andris Vilks: „Līguma grozījumu mērķis ir veicināt komercdarbību Latvijā un Ķīnā, kā arī atvieglot Latvijas investoru darbību Ķīnā un otrādi. Līdz ar līguma spēkā stāšanos līgumslēdzēju valstu potenciālajiem investoriem tiks radīts labvēlīgāks nodokļu piemērošanas režīms otrā līgumslēdzējā valstī attiecībā uz ienākumiem no starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem, kā arī attiecībā uz autoratlīdzību, kas rodas otrā valstī. Tas vērtējams kā būtisks solis turpmākās sadarbības veicināšanai, un esmu pārliecināts, ka Latvijas uzņēmēji novērtēs šādu iespēju, kā arī attīstīs un paplašinās ekonomiskās saites starp abām valstīm.”

Līgumā tiks paplašināts jēdziens „starptautiskā satiksme”, attiecinot to arī uz starptautisko dzelzceļa transportu. Praktiski tas nozīmē, ka, piemēram, Latvijas uzņēmuma, kas veic starptautiskos dzelzceļa pārvadājumus, ĶTR izveidotās filiāles gūtā peļņa no starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem Ķīnā netiks aplikta ar uzņēmumu ienākuma nodokli. Šāda norma nav iekļauta ĶTR nodokļu līgumos ar citām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, līdz ar to ĶTR izveidotai Latvijas starptautisko dzelzceļa pārvadājumu uzņēmuma filiālei ir pieejams labvēlīgāks nodokļu piemērošanas režīms nekā citu ES dalībvalstu līdzīgiem uzņēmumiem.

No 10% līdz 7% tiek samazināta arī maksimāli pieļaujamā nodokļa likme, kas piemērojama autoratlīdzībai izcelsmes valstī. Ķīnai 7% likme ir noteikta vienīgi nodokļu līgumā ar Rumāniju, pārējām ES dalībvalstīm likme ir augstāka. Tādējādi Latvijas uzņēmumam izmaksātajai autoratlīdzībai ĶTR drīkst piemērot zemāku nodokļa likmi nekā autoratlīdzībai, kas tiek izmaksāta citām ES dalībvalstīm (izņemot Rumāniju), kas nodrošina Latvijas uzņēmumiem labvēlīgāku nodokļu piemērošanas režīmu ĶTR.

Paplašināti tiek arī informācijas apmaiņas noteikumi saskaņā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas paraugkonvencijas 2005. gada redakciju. Grozījumi paredz, ka ievērojami tiek paplašināts pušu pienākums sniegt informāciju nodokļu piemērošanas vajadzībām, it īpaši attiecībā uz kredītiestāžu rīcībā esošo informāciju.

Jaunā redakcija nosaka, ka, saņemot pieprasījumu sniegt informāciju, līgumslēdzēja valsts vairs nevar atsaukties uz tās normatīvajos aktos noteiktajiem ierobežojumiem attiecībā uz kredītiestāžu informācijas pieejamību, lai atteiktos sniegt otras valsts pieprasīto informāciju par konkrētiem nodokļu maksātājiem, kā arī tā nevar atsaukties uz to, ka pieprasītā informācija ir tāda, kas nav nepieciešama valsts, kurai prasa sniegt informāciju, nodokļu uzlikšanas vajadzībām.

Līgumā tiek izdarīti arī tehniski precizējumi, piemēram, rezidenta definīcija tiek papildināta ar faktiskās vadības atrašanās vietas kritēriju. Papildus līgumslēdzējā valstī nodoklis netiks piemērots procentu maksājumiem par otras līgumslēdzējas valsts valdības apdrošinātiem aizdevumiem, kā arī tiks aktualizēts līgums, iekļaujot jauno Ķīnas kārtību nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanai.

Par likumprojektu vēl būs jālemj Saeimai.

Plānots, ka abas puses izpildīs savas valsts procedūras, lai protokols varētu stāties spēkā ar 2013. gada 1. janvāri.

 

 

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pareizrakstības kļūdas ziņojums

Redaktoriem tiks nosūtīts šāds teksts: