Sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem varētu dzēst Covid-19 laika nodokļu parādus
Valdības sēdē 29. augustā paredzēts skatīt Ekonomikas ministrijas sagatavoto noteikumu projektu "Atbalsta noteikumi Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem zaudējumu kompensēšanai". Tie nosaka kritērijus un kārtību atbalsta piešķiršanai Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem – sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem –, lai kompensētu zaudējumus, kas radušies saimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ, kuri noteikti saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai paredzētajiem epidemioloģiskās drošības pasākumiem. Noteikumu projekts paredz atbalstu komersantam - dzēst Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrēto nodokļu un ar tiem saistīto maksājumu (nokavējuma naudas un sodas naudas) parādu, par ko piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valdības sēdē 29. augustā paredzēts skatīt Ekonomikas ministrijas sagatavoto noteikumu projektu "Atbalsta noteikumi Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem zaudējumu kompensēšanai". Tie nosaka kritērijus un kārtību atbalsta piešķiršanai Covid-19 krīzes skartajiem nodokļu maksātājiem – sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem –, lai kompensētu zaudējumus, kas radušies saimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ, kuri noteikti saistībā ar Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai paredzētajiem epidemioloģiskās drošības pasākumiem.
Noteikumu projekts paredz atbalstu komersantam - dzēst Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrēto nodokļu un ar tiem saistīto maksājumu (nokavējuma naudas un sodas naudas) parādu, par ko piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu un kas radies Covid-19 krīzes laikā.
Atbalstu nav paredzēts piešķirt par valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas parādu.
Atbalsts būtu attiecināms uz nodokļu parādu, kas radies laikā no 2020. gada 12. marta līdz 2020. gada 10. jūnijam, no 2020. gada 6. novembra līdz 2021. gada 15. jūnijam un no 2021. gada 21. oktobra līdz 2021. gada 14. novembrim. Komersantam būs jāsniedz pamatojumu tam, kādi apstākļi ir ietekmējuši apgrozījuma samazinājumu vismaz par 20%, salīdzinot ar 2019. gadu.
Noteikumu projekts paredz arī citus atbalsta piešķiršanas kritērijus, ierobežojumus, tāpat pieprasīšanas un uzraudzības kārtību. Turklāt VID varēs pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un dzēst komersanta nodokļu parādu tikai pēc tam, kad Eiropas Komisija būs pieņēmusi lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Kā norādīts noteikumu projekta anotācijā, Covis-19 infekcijas apkarošanas ierobežojumu ietekmes rezultātā sabiedriskās ēdināšanas komersanti cieta būtiskus zaudējumus un tie bija spiesti būtiski samazināt darba spēka resursus. Saskaņā ar Centrālās statistiskas pārvaldes datiem kopējais apgrozījums ēdināšanas nozarē 2019. gadā bija 719,4 miljoni eiro, 2020. gadā tas samazinājās līdz 513,7 miljoniem eiro, un 2021. gada vienpadsmit mēnešos tas samazinājās līdz 464,4 miljoniem eiro. Covid-19 ierobežojumu radītās sekas lielie sabiedriskās ēdināšanas nozares komersanti izjūt vēl joprojām, piemēram, klientu skaita dinamikā.
Lai arī Covid-19 ierobežojumu laikā komersantiem, t.sk. sabiedriskās ēdināšanas komersantiem bija iespējams saņemt grantu apgrozāmajiem līdzekļiem, taču šādam atbalstam, kas izsniegts saskaņā ar Pagaidu regulējumu, bija noteiks maksimālais atbalsta slieksnis, kas atsevišķu komersantu gadījumā tika sasniegts ļoti īsā periodā, tādējādi šādiem komersantiem faktiski nebija iespēja kompensēt savus saimnieciskās darbības zaudējumus Covid-19 infekcijas izplatības noteikto ierobežojumu rezultātā.
Paredzēts, ka atbalstam varētu tikt novirzīti 20 miljoni eiro valsts budžeta līdzekļu. Noteikumu projekts skar komersantus, kuru pamatdarbība ir NACE 2. red.klasifikācija 56.10 “Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi”.
*Abonements tiks atjaunots automātiski, līdz izvēlēsies to pārtraukt
Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.