0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

JAUTĀJUMI UN ATBILDESVID izveidojis īpašu e-pasta adresi un tālruņa numuru jautājumiem par kavēto IIN pārmaksas atmaksu

VID izveidojis īpašu e-pasta adresi un tālruņa numuru jautājumiem par kavēto IIN pārmaksas atmaksu

Ņemot vērā saņemtos iedzīvotāju jautājumus par iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) pārmaksas atmaksas jeb t.s. "attaisnoto izdevumu" atmaksas gaitu un lai neradītu neērtības nodokļu maksātājiem, pāradresējot viņu zvanus Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbiniekiem dažādos klientu apkalpošanas centros, VID ir izveidojis īpaši šiem jautājumiem paredzētu e-pasta adresi [email protected] un noteicis divus tālruņa numurus, uz kuriem zvanot, iedzīvotāji saņems atbildes uz jautājumiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš. Turpmāk VID aicina iedzīvotājus visus jautājumus, kas saistīti ar par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš, sūtīt uz e-pasta adresi [email protected], obligāti norādot vārdu,…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Ņemot vērā saņemtos iedzīvotāju jautājumus par iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) pārmaksas atmaksas jeb t.s. "attaisnoto izdevumu" atmaksas gaitu un lai neradītu neērtības nodokļu maksātājiem, pāradresējot viņu zvanus Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbiniekiem dažādos klientu apkalpošanas centros, VID ir izveidojis īpaši šiem jautājumiem paredzētu e-pasta adresi [email protected] un noteicis divus tālruņa numurus, uz kuriem zvanot, iedzīvotāji saņems atbildes uz jautājumiem par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš. Turpmāk VID aicina iedzīvotājus visus jautājumus, kas saistīti ar par iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijām, kurām ir kavēts likumā noteiktais atmaksas termiņš, sūtīt uz e-pasta adresi [email protected], obligāti norādot vārdu, uzvārdu, personas kodu un tālruņa numuru, lai VID darbinieks varētu operatīvi noskaidrot situāciju un informēt par to jautājuma uzdevēju. Tāpat jautājumus saistībā ar kavētām IIN pārmaksas atmaksām iedzīvotāji var uzdot, zvanot uz tālruņa numuriem 67028895 un 67028832.   VID atzīst, ka dažos lielākajos un noslogotākajos Rīgas klientu apkalpošanas centros tiek kavēts IIN pārmaksas atmaksas triju mēnešu termiņš vidēji par 10 dienām. Šāda problēma ir VID Rīgas rajona klientu apkalpošanas centrā, VID Vidzemes priekšpilsētas klientu apkalpošanas centrā un VID Pārdaugavas klientu apkalpošanas centrā. VID atvainojas par sagādātajām neērtībām visiem tiem iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniedzējiem, kuriem ir aizkavēta IIN pārmaksas atmaksa. Lai tomēr nodrošinātu savlaicīgu IIN pārmaksas atmaksu, tiek piesaistīti papildu VID darbinieki ātrākai iedzīvotāju gada ienākumu deklarāciju izskatīšanai. IIN pārmaksas atmaksas termiņa aizkavēšanās minētajos VID klientu apkalpošanas centros ir saistīta ar lielo papīra formātā iesniegto gada ienākumu deklarāciju skaitu, kuru apstrādei nepieciešams ievērojams laiks un resursi (2013.gada 1.pusgadā 78.5% nodokļu maksātāji iesnieguši iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas dokumenta veidā), un ar deklarācijās norādītās neprecīzās informācijas apjomu, kuras labošanai VID darbinieki sazinās ar konkrēto personu, izskaidrojot pieļauto kļūdu un iespēju to labot[1]. Kopumā VID līdz 2013.gada 18.jūlijam ir saņēmis 390 798 iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas. 2013.gada pirmajos mēnešos (janvārī - martā) kopumā iesniegtas 187 828 iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas, aprīlī iesniegtas 86 796 iedzīvotāju gada ienākumu deklarācijas, maijā -70 146 un jūnijā - 33 788 deklarācijas. VID aicina nodokļu maksātājus, iesniedzot deklarācijas un pārskatus VID, izmantot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (VID EDS), jo viena no tās būtiskākajām priekšrocībām ir nodrošināta iesniegto datu precizitāte, proti, samazināta pārrakstīšanās un aprēķina kļūdu iespēja, jo EDS veic automātisku dokumentu pareizības pārbaudi. VID atgādina, ka kopš 2013.gada 1.marta VID EDS ir pieejama jauna vienkāršāka un ērtāka Gada ienākumu deklarācijas forma, kurā tiek "ielasīta" visa VID rīcībā esošā informācija par deklarācijas iesniedzēju. Jaunā Gada ienākumu deklarācijas elektroniskā forma EDS ļauj ievērojami ietaupīt laiku nodokļu maksātājiem, jo deklarācijā automātiski tiek atspoguļoti nodokļu maksātāja gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par veiktajām iemaksām pensiju fondos, informācija no apdrošināšanas sabiedrībām par veiktajām iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem. Savukārt kopš 2013.gada 9.jūlija visi EDS lietotāji var autentificēties sistēmā, izmantojot vairāku Latvijas kredītiestāžu identifikatorus un paroles, izmantojot www.latvija.lv sniegto tehnisko risinājumu2. Plašāka informācija par to, kā kļūt par EDS lietotāju, pieejama VID mājaslapā sadaļā "Noderīgi" > "Elektroniskās deklarēšanas sistēma" > "Kā kļūt par EDS lietotāju?".   [1] Vidēji kļūdaini iesniegto deklarāciju skaits sastāda 14% no kopējo iesniegto deklarāciju skaita. 2 VID EDS lietotāji var pieslēgties EDS sistēmai, izmantojot ne tikai tiem piešķirtos EDS identifikatorus un paroles vai e-me un eID kartes, bet arī šādu kredītiestāžu piešķirtos identifikatorus un paroles: Swedbank; SEB; Citadele; Norvik banka; Nordea un DNB.