Darba aizsardzības likumā iekļaus administratīvo sodu regulējumu
Saeimas sēdē 7. septembrī 1. lasījumā izskatīts likumprojekts “Grozījums Darba aizsardzības likumā”, kas paredz ieviest jaunu Darba aizsardzības likuma nodaļu - VI nodaļu, kurā būtu ietverts regulējums attiecībā uz administratīvo atbildību darba aizsardzības jomā un noteikta kompetentā iestāde, kurai piekritīga sodu piemērošana. Minētie grozījumi aizstās Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) attiecīgās normas. Šāds grozījums nepieciešams, lai nodrošinātu nozaru administratīvo pārkāpumu kodifikācijas ieviešanas sistēmu nozari regulējošos likumos. Likums jāskata vēl 2. un 3. lasījumā. Darba aizsardzības likuma jaunajā nodaļā tiek noteikta administratīvā atbildība darba aizsardzības jomā, kā arī sodi par pārkāpumiem, līdzīgi kā tas ir šobrīd LAPK Sevišķajā daļā. Turpmāk administratīvā…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saeimas sēdē 7. septembrī 1. lasījumā izskatīts likumprojekts “Grozījums Darba aizsardzības likumā”, kas paredz ieviest jaunu Darba aizsardzības likuma nodaļu - VI nodaļu, kurā būtu ietverts regulējums attiecībā uz administratīvo atbildību darba aizsardzības jomā un noteikta kompetentā iestāde, kurai piekritīga sodu piemērošana. Minētie grozījumi aizstās Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) attiecīgās normas. Šāds grozījums nepieciešams, lai nodrošinātu nozaru administratīvo pārkāpumu kodifikācijas ieviešanas sistēmu nozari regulējošos likumos. Likums jāskata vēl 2. un 3. lasījumā.
Darba aizsardzības likuma jaunajā nodaļā tiek noteikta administratīvā atbildība darba aizsardzības jomā, kā arī sodi par pārkāpumiem, līdzīgi kā tas ir šobrīd LAPK Sevišķajā daļā. Turpmāk administratīvā atbildība tiek paredzēta ne tikai fiziskai vai juridiskai personai, bet arī tiesībspējīgai personālsabiedrībai.
Darba aizsardzības likuma VI nodaļā netiek ietverts šobrīd spēkā esošā LAPK 41.4 pirmajā daļā paredzētais administratīvā pārkāpuma sastāvs, kas paredz darba devēja atbildību par vispārīgu darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu.
Pants tika izslēgts, jo Valsts darba inspekcija, veicot uzņēmumu apsekojumus un konstatējot neatbilstības normatīvo aktu prasībām, izdod rīkojumu, kurā darba devējam tiek uzdots konkrētā laikā novērst konstatētos pārkāpumus. Attiecīgi neatbilstības tiek novērstas un mērķis - nodrošināt drošu un nodarbināto veselībai nekaitīgu darba vidi, tiks sasniegts efektīvāk.
Saeimā tiek izskatīts jauns likumprojekts “Administratīvo pārkāpumu procesa likums” (Nr.16/Lp12), kurā tiek paredzēts, ka naudas soda apmēru izsaka naudas soda vienībās.
Viena naudas soda vienība ir pieci eiro. Aicinām iepazīties ar jauno nodaļu un pievērst uzmanību soda apmēriem!
"VI nodaļa
Administratīvā atbildība darba aizsardzības jomā un kompetence sodu piemērošanā
pants. Darba vides riska novērtējuma neveikšana vai darba aizsardzības pasākumu plāna neizstrādāšana
Par darba vides riska novērtējuma neveikšanu vai darba aizsardzības pasākumu plāna neizstrādāšanu vai tā neatbilstību darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no četrpadsmit naudas soda vienībām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divdesmit astoņām naudas soda vienībām līdz divsimt divdesmit naudas soda vienībām.
pants.Nodarbināšana bez obligātās veselības pārbaudes
Par nodarbināšanu bez obligātās veselības pārbaudes, ja normatīvajos aktos tā paredzēta, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu darba devējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no četrpadsmit naudas soda vienībām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divdesmit astoņām naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām.
pants. Darbā notikuša nelaimes gadījuma neizmeklēšana
Par darbā notikuša nelaimes gadījuma neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai slēpšanu izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no divdesmit astoņām naudas soda vienībām līdz simts naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Darbā notikuša nelaimes gadījuma neizmeklēšana, kura rezultātā nodarbinātajam radušies smagi veselības traucējumi vai iestājusies viņa nāve
Par tāda darbā notikuša nelaimes gadījuma neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai slēpšanu, kura rezultātā nodarbinātajam radušies smagi veselības traucējumi vai iestājusies viņa nāve, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no simts naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no četrsimt divdesmit naudas soda vienībām līdz astoņsimt sešdesmit naudas soda vienībām.
pants. Drošības zīmju nelietošana un to atbilstoša neizvietošana darba vidē
Par drošības zīmju nelietošanu un to atbilstošu neizvietošanu darba vidē, ja tas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants.Nodarbināto nenodrošināšana ar darbam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem
Par nodarbināto nenodrošināšanu ar darbam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības līdzekļiem, ja tas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Neatbilstoša darba aprīkojuma lietošana vai drošības prasību neievērošana
Par darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām neatbilstoša darba aprīkojuma lietošanu vai drošības prasību neievērošanu, ja tas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Nodarbināto neinstruēšana vai apmācības neveikšana jautājumos par nodarbinātā drošību un veselību darbā
Par nodarbināto neinstruēšanu vai apmācības neveikšanu jautājumos par nodarbinātā drošību un veselību darbā, ja tas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Citu darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai
Par darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, izņemot šā likuma 33., 34., 35. un 36. pantā minētos pārkāpumus, uzliek naudas sodu darba devējam vai darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumu saņēmējam – fiziskajai personai vai amatpersonai no simts naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Darba aizsardzības pakalpojumu sniegšana, pārkāpjot normatīvajos aktos kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteiktās prasības
Par darba aizsardzības pakalpojumu sniegšanu, pārkāpjot normatīvajos aktos kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteiktās prasības, izņemot šā likuma 39. pantā minētos pārkāpumus, vai par darba aizsardzības pakalpojumu sniegšanu bez kompetenta speciālista sertifikāta vai kompetentas institūcijas kvalitātes sistēmas sertifikāta uzliek naudas sodu fiziskajai personai no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, juridiskajai personai vai tiesībspējīgai personālsabiedrībai – no simt piecdesmit naudas soda vienībām līdz piecsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
pants. Neatbilstoša darba vides iekšējā uzraudzība, sniedzot darba aizsardzības pakalpojumus
(1) Par darba aizsardzību regulējošiem normatīvajiem aktiem neatbilstošu darba vides iekšējo uzraudzību, tai skaitā riska novērtēšanu, ko veicis kompetentais speciālists vai kompetentā institūcija, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu kompetentajam speciālistam no divdesmit astoņām naudas soda vienībām līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, kompetentajai institūcijai – no septiņdesmit naudas soda vienībām līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
(2) Par darba aizsardzību regulējošiem normatīvajiem aktiem neatbilstošu darba vides iekšējo uzraudzību, tai skaitā riska novērtēšanu, ko veicis kompetentais speciālists vai kompetentā institūcija, vai par normatīvajos aktos kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteikto prasību pārkāpšanu, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai, uzliek naudas sodu kompetentajam speciālistam no simts naudas soda vienībām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, kompetentajai institūcijai – no divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām līdz astoņsimt sešdesmit naudas soda vienībām.
pants. Kompetence sodu piemērošanā
Administratīvo pārkāpumu procesu par šā likuma 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38. un 39. pantā minētajiem pārkāpumiem veic Valsts darba inspekcija."
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.