Uzņēmēji ar jaunu rīku var uzzināt savu saimniecisko darbību raksturojošo rādītāju novērtējumu
Valsts ieņēmumu dienests (VID) radījis jaunu rīku uzņēmumu reitinga novērtēšanai “Nodokļu maksātāja reitings.” VID aicina uzņēmējus izmēģināt jauno rīku vēl pilotprojekta stadijā un līdz šī gada beigām sniegt savus priekšlikumus uzlabojumiem. Šis ir pirmais un vienīgais šāda veida novērtēšanas rīks Baltijas valstīs. Tas pēc dažādiem VID informācijas kritērijiem izvērtē uzņēmumu, sniedzot vienotu, procentos izteiktu rezultātu. Jo vairāk procentu, jo labāks ir uzņēmuma reitings. Vienlaikus uzņēmējs var apskatīt arī atsevišķu rādītāju novērtējumu. Nodokļu maksātāju reitinga sistēmai ir izvirzīti trīs galvenie mērķi: informēt nodokļu maksātāju par viņa saimniecisko darbību raksturojošo rādītāju atbilstību vispārējām ekonomiskajām tendencēm; motivēt…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Valsts ieņēmumu dienests (VID) radījis jaunu rīku uzņēmumu reitinga novērtēšanai “Nodokļu maksātāja reitings.” VID aicina uzņēmējus izmēģināt jauno rīku vēl pilotprojekta stadijā un līdz šī gada beigām sniegt savus priekšlikumus uzlabojumiem.
Šis ir pirmais un vienīgais šāda veida novērtēšanas rīks Baltijas valstīs. Tas pēc dažādiem VID informācijas kritērijiem izvērtē uzņēmumu, sniedzot vienotu, procentos izteiktu rezultātu. Jo vairāk procentu, jo labāks ir uzņēmuma reitings. Vienlaikus uzņēmējs var apskatīt arī atsevišķu rādītāju novērtējumu.
Nodokļu maksātāju reitinga sistēmai ir izvirzīti trīs galvenie mērķi:
informēt nodokļu maksātāju par viņa saimniecisko darbību raksturojošo rādītāju atbilstību vispārējām ekonomiskajām tendencēm;
motivēt nodokļu maksātāju sekot nodokļu samaksas disciplīnai un uzlabot to;
nodrošināt nodokļu maksātājam rīku, ar kuru viņš var informēt sadarbības partnerus par savu reputāciju, nodokļu samaksas disciplīnu un saimnieciskās darbības raksturojošo rādītāju atbilstību vispārējām ekonomiskajām tendencēm.
Nodokļu maksātāju reitinga novērtējums ir pieejams šādiem nodokļu maksātājiem – juridiskajām personām neatkarīgi no nodokļu maksāšanas režīma, kuras vismaz sešus mēnešus ir reģistrētas nodokļu maksātāju reģistrā:
sabiedrības ar ierobežotu atbildību;
akciju sabiedrības;
zemnieku un zvejnieku saimniecības un individuālie uzņēmumi, kas ir uzņēmumu gada pārskata iesniedzēji.
“Tiekoties ar uzņēmējiem, vairākkārt esmu dzirdējusi bažas par to, ka nav iespējas pārliecināties, vai potenciālais sadarbības partneris ir godprātīgs. Lūdzot viņam uzrādīt savu reitinga sistēmu, ar īpašu QR kodu tiek nodrošināta pieeja detalizētākai informācijai, kas ļauj saprast, cik uzticams šis komersants ir. Ceram, ka tas pašiem uzņēmējiem būs ne tikai informatīvs rīks, bet arī motivācija pilnveidoties un tiekties uz vēl labākiem rezultātiem”, saka VID ģenerāldirektores p.i. Dace Pelēkā.
Reitingu veido vairāku VID rīcībā esošu datu analīze, to skaitā, uzņēmuma finanšu rādītāji, darba samaksa, deklarāciju iesniegšanas disciplīna, nodokļu parāds un reģistrācijas riski. Nodokļu maksātāju reitingu aktualizē vienu reizi mēnesī – 20.–25.datumā.
Šis ir nodokļu maksātāja reitinga projekta pirmais posms un nākamgad plānots to paplašināt, ņemot vērā uzņēmēju un nozaru ekspertu sniegtos komentārus un ieteikumus. Savukārt, jau projekta trešajā posmā plānots izveidot arī mērķa reitingu sistēmu, kur uzņēmēji varēs redzēt savu sociālo lomu "kvalitāti", piemēram, vai viņš ir uzticams PVN darījuma partneris, piegādātājs, darba devējs u.c.
Ikviens uzņēmējs savu reitingu var apskatīt VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā jeb EDS. Nepieciešamības gadījumā to var izdrukāt. Izdrukai automātiski tiks pievienots unikāls QR kods. Uzņēmējs pats var izlemt, vai vēlas savu reitingu darīt zināmu tikai darbiniekiem vai dalīties ar to publiski.
Savukārt, lai mazinātu trešo personu iespēju iepazīties ar konkrētu nodokļu maksātāju reitinga novērtējumu bez nodokļu maksātāja piekrišanas, VID uz jautājumiem, kas skar konkrētus nodokļu maksātāju reitinga rādītājus, atbild tikai rakstiski, nosūtot atbildi uz pastkastīti EDS.
Plašāka informācija par Nodokļu maksātāja reitinga projektu pieejama VID tīmekļa vietnes sadaļā “Uzņēmumiem/Labā prakse uzņēmējiem/Nodokļu maksātāju reitinga sistēma”.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.