ES ārējās sauszemes robežas šķērsošanai Latvija ieviesīs maksas elektronisko rindas rezervācijas sistēmu
LETA, PLZ
Satiksmes ministrija (SM) publiskajai apspriešanai līdz 23. jūnijam ir nodevusi noteikumu projektu "Noteikumi par transportlīdzekļu reģistrāciju un rindas organizēšanu valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanai", kas paredz ieviest maksu 8 eiro apmērā par viena transportlīdzekļa reģistrēšanu elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā pirms Eiropas Savienības (ES) ārējās sauszemes robežas šķērsošanas. Plānots, ka iekasētie līdzekļi tiks ieguldīti elektroniskās rindas reģistrācijas sistēmas uzturēšanā un tālākā pilnveidošanā. Tomēr ir noteikti atsevišķi izņēmumi, kad transportlīdzekļi no maksas par pakalpojumu tiek atbrīvoti, piemēram, autobusi, ar kuriem tiek veikti starptautiskie pasažieru regulārie pārvadājumi, kā arī personas ar diplomātiskajām, Eiropas Komisijas (EK) vai ANO pasēm.…
Satiksmes ministrija (SM) publiskajai apspriešanai līdz 23. jūnijam ir nodevusi noteikumu projektu "Noteikumi par transportlīdzekļu reģistrāciju un rindas organizēšanu valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanai", kas paredz ieviest maksu 8 eiro apmērā par viena transportlīdzekļa reģistrēšanu elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā pirms Eiropas Savienības (ES) ārējās sauszemes robežas šķērsošanas. Plānots, ka iekasētie līdzekļi tiks ieguldīti elektroniskās rindas reģistrācijas sistēmas uzturēšanā un tālākā pilnveidošanā.
Tomēr ir noteikti atsevišķi izņēmumi, kad transportlīdzekļi no maksas par pakalpojumu tiek atbrīvoti, piemēram, autobusi, ar kuriem tiek veikti starptautiskie pasažieru regulārie pārvadājumi, kā arī personas ar diplomātiskajām, Eiropas Komisijas (EK) vai ANO pasēm.
SM skaidro, ka dīkstāve uz pierobežas autoceļiem izmaksā vismaz 70 eiro dienā. Ja šobrīd transportlīdzekļu gaidīšanas laiks uz autoceļiem mēdz sasniegt pat 15 diennaktis, tad, salīdzinot transportlīdzekļa dīkstāves izmaksas, gaidot rindā uz autoceļa, elektroniskās rindas pakalpojuma izmantošanas izmaksas dienā par vienu transportlīdzekli samazināsies vairākkārtīgi.
Elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā būs jāreģistrē dati par rezervācijas vietu, laiku un rindas veidu, par transportlīdzekļa vadītāju, kā arī par transportlīdzekli un tā kravu.
Paredzēts, ka noteikumi stāsies spēkā 2025. gada 1. oktobrī.
Elektroniskā rindas rezervācijas sistēma organizēs transportlīdzekļu satiksmi uz autoceļiem pirms robežšķērsošanas vietām. Vienlaikus noteikumi neregulēs jautājumus, kas saistīti ar robežas šķērsošanu.
Pienākums reģistrēt paredzēto robežšķērsošanas laiku elektroniskajā rindā tiks noteikts visiem transportlīdzekļiem, izņemot noteiktos atbrīvojumus attiecībā uz operatīvajiem transportlīdzekļiem, zirgu pajūgiem un velotransportu. Pārējiem transportlīdzekļiem būs jāreģistrējas rindā, izņemot robežšķērsošanas vietu "Pededze", norādot robežšķērsošanas vietu, datumu, laiku un rindas veidu.
Pirmā prioritārā rinda būs paredzēta starptautisko maršrutu autobusiem, kā arī kravas transportlīdzekļiem, kuru pārvadāto kravu sastāvā vairāk nekā puse ir ārpus kārtas transportējamo preču sarakstā iekļautās preces.
Otrajā rindā reģistrēsies vieglie pasažieru transportlīdzekļi, motocikli, tricikli, kvadracikli un mopēdi, trešajā - autobusi, kuri veic neregulāros pasažieru pārvadājumus, ceturtajā - kravas transportlīdzekļi bez kravas, bet piektajā - kravas transportlīdzekļi ar kravu, kas neatbilst ārpus kārtas transportējamo preču prasībām.
Vienlaikus SM ir sagatavojusi grozījumus Ministru kabineta noteikumos par robežšķērsošanas vietas režīmu, lai precizētu prasības attiecībā uz elektronisko rindas rezervācijas sistēmu un automatizētas robežšķērsošanas procesa ieviešanu uz autoceļiem pirms ārējās robežas.
Valdība 27. maijā atbalstīja SM sagatavotos grozījumus Latvijas Republikas valsts robežas likumā, kas paredz noteikt pienākumu transportlīdzekļus reģistrēt elektroniskajā rindas rezervācijas sistēmā pirms valsts ārējās sauszemes robežas šķērsošanas. Par likumprojektu vēl būs jālemj Saeimai.
SM skaidroja, ka pirms Latvijas sauszemes ārējās robežas robežšķērsošanas vietām Grebņeva, Terehova un Pāternieki veidojas gan kravu, gan pasažieru pārvadātāju, gan vieglo transportlīdzekļu rindas. Tādējādi transportlīdzekļu vadītāji un pasažieri nepiemērotos un antisanitāros apstākļos ir spiesti ilgstoši uzturēties uz koplietošanas autoceļiem pirms robežšķērsošanas vietām.
Paredzēts, ka elektroniskās rindas rezervācijas sistēma sāks darboties no 2025. gada 1. oktobra, bet secīga Robežšķērsošanas un kontroles procesa elektronizēta pārvaldības sistēma - no 2028. gada 1. jūlija.
Sākotnēji vienkāršotu elektroniskās rindas risinājumu bija plānots ieviest līdz 2024. gada beigām, bet pēc tam - līdz šā gada maija beigām.
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.