Iznācis žurnāla novembra otrais numurs, tajā turpinām tematu par namu pārvalžu darbības uzskaites īpatnībām. Šoreiz JŪLIJA LOSEVA pievērš uzmanību Ministru kabineta (MK) noteikumu grozījumiem par maksājamo daļu uzturēšanas pakalpojumiem. Raksts precizē iepriekšējos žurnāla numuros sniegto informāciju. Grāmatvežu darba kvalitātes uzlabošanai JUSTĪNE-SOFIJA JAUNZEMA pievēršas nopietnam materiālam: finanšu instrumentu uzskaitei saskaņā ar starptautiskajiem finanšu pārskatu standartiem. Temats svarīgs, jo prasības uzskaitei turpina pieaugt. Tam piemērs: jauns Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likums. Kur nepaskaties, visur grāmatvežus orientē uz direktīvām un regulām. Kas to lai zina, kur šodienas “piparbodītes” grāmatvedis strādās rīt un kādas zināšanas viņam būs vajadzīgas. Diemžēl pēdējā laikā arvien…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Iznācis žurnāla novembra otrais numurs, tajā turpinām tematu par namu pārvalžu darbības uzskaites īpatnībām. Šoreiz JŪLIJA LOSEVA pievērš uzmanību Ministru kabineta (MK) noteikumu grozījumiem par maksājamo daļu uzturēšanas pakalpojumiem. Raksts precizē iepriekšējos žurnāla numuros sniegto informāciju.
Grāmatvežu darba kvalitātes uzlabošanai JUSTĪNE-SOFIJA JAUNZEMA pievēršas nopietnam materiālam: finanšu instrumentu uzskaitei saskaņā ar starptautiskajiem finanšu pārskatu standartiem. Temats svarīgs, jo prasības uzskaitei turpina pieaugt. Tam piemērs: jauns Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likums. Kur nepaskaties, visur grāmatvežus orientē uz direktīvām un regulām. Kas to lai zina, kur šodienas “piparbodītes” grāmatvedis strādās rīt un kādas zināšanas viņam būs vajadzīgas.
Diemžēl pēdējā laikā arvien biežāk no semināru dalībniekiem un žurnāla lasītājiem ir dzirdami komentāri par “uzmanības” vēstuļu no VID saņemšanu. Proti, nodokļu maksātāji saņem vēstuli ar tai pievienotu anketu, kur tiek prasīts sniegt skaidrojumus, kas pēc būtības ir pierādījumu meklēšana par godīgu/negodīgu saimniecisko darbību. Droši vien, VID ir pamats šaubīties par dažu uzņēmēju darbības stilu, tomēr kā tautā saka: papīrs visu pacieš… Bet no tā, ko un kā atbildēs nodokļu maksātājs, būs atkarīgs, vai VID turpinās pievērst uzmanību šim uzņēmumam.
Protams, VID spēkos ir ne vien datu ticamības pārbaude un turpmākā sekošana uzņēmuma darbībai, bet mehāniski atlasot “aizdomīgus” pretendentus, cieš arī tie uzņēmēji, kas pēc būtības neko nepārkāpj. Piemēram, nav saprotams, kāpēc šādu vēstuli saņem fiziskā persona, kas vienlaikus, regulāri un vairākās vietās saņem ienākumus (alga+pensija+autoratlīdzība+dividendes+procenti+…)? Ja šādai personai “palaimējās” būt mikroskopiskās firmas īpašniecei, VID vēlas, lai tā pati sev maksātu algu saskaņā ar mistisko vidējo attiecīgai specialitātei atbilstošu likmi. Par to kopš iepriekšējā žurnāla numura turpina rakstīt OLGA ZADOROŽNAJA.
Savukārt ANDA ZIEMELE uzskaita normatīvos aktus un sniedz praktisko informāciju tiem, kas vēlas reģistrēt savu saimniecisko darbību un kļūt par taksometru vadītāju. Pats galvenais, kas minēts rakstā – ir ieņēmumu uzskaite, jo tieši tam ir pievērsta pastiprināta VID uzmanība. Par taksistu saimnieciskās darbības izdevumu uzskaiti centīsimies sniegt skaidrojumus turpmākajās publikācijās.
Temats, kas skar gandrīz katru Latvijā dzīvojošo, ir nekustamā īpašuma nodoklis. Šis nodoklis ir cieši saistīts un atkarīgs no nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības. GATIS KALNIŅŠ skaidro MK noteikumu grozījumu būtību un ar konkrētiem praktiskiem piemēriem sniedz informāciju par šojautājumu.
MAIJA GREBENKO sniedz žurnālā atbildes uz lasītāju jautājumiem par slimības lapu apmaksu pēc darbinieka ilgstošas prombūtnes, par papildus atvaļinājuma piešķiršanu, ja tas pienākas darbiniekam, kam noteikta summētā darba laika uzskaite un kā aprēķināt vidējo izpeļņu, ja darbinieks nav nostrādājis pat vienu mēnesi (vai nav nostrādājis sešus kalendāra mēnešus). Žurnālā atradīsit arī BILANCES AKADĒMIJAS semināru piedāvājumus.
Bilances Zelta komplektaabonenti saņem arī tematisko pielikumu, kurā Banku augstskolas docents Kārlis Ketners raksta par netiešo nodokļu novērtējuma metožu piemērošanas aspektiem.
Ja vēl neesat žurnāla Bilance abonents, jūs varat to abonēt šeit.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.