0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

GRĀMATVEDĪBATop grozījumi likumā par auto nodokli

Top grozījumi likumā par auto nodokli

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 6. marta sēdē tika skatīti grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā 3. lasījumam. Kā plz.lv informēja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, 6. marta sēdē visi priekšlikumi, kas izteikti šiem grozījumiem 3. lasījumam, izskatīti netika, tāpēc komisijā  šī jautājuma tālāka izskatīšana plānota nākamnedēļ un atkatībā no tā, kā ritēs darbs, būs zināms, kad šie grozījumi trešajā galalasījumā varētu tikt izskatīti un, iespējams, arī pieņemti Saeimas sēdē. Sākotnēji tika plānoti šādi grozījumi - Vienādot likumā lietoto terminoloģiju attiecībā uz transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaidēm un atvieglojumiem, aizstājot vārdu "atlaide" ar vārdu "atvieglojums".…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas 6. marta sēdē tika skatīti grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā 3. lasījumam. Kā plz.lv informēja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, 6. marta sēdē visi priekšlikumi, kas izteikti šiem grozījumiem 3. lasījumam, izskatīti netika, tāpēc komisijā  šī jautājuma tālāka izskatīšana plānota nākamnedēļ un atkatībā no tā, kā ritēs darbs, būs zināms, kad šie grozījumi trešajā galalasījumā varētu tikt izskatīti un, iespējams, arī pieņemti Saeimas sēdē. Sākotnēji tika plānoti šādi grozījumi - Vienādot likumā lietoto terminoloģiju attiecībā uz transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaidēm un atvieglojumiem, aizstājot vārdu "atlaide" ar vārdu "atvieglojums". - Noteikt, ja likumā minēto mērvienību skaitliskie lielumi – transportlīdzekļa pilnā masa kilogramos, motora tilpums kubikcentimetros un motora maksimālā jauda kilovatos ir noteikti ar zīmi aiz komata, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes noteikšanai izmanto to veselo skaitli, kas ir norādīts pirms komata. - Lai nodrošinātu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa iekasēšanu arī pirms transportlīdzekļa turētāja reģistrācijas, noteikt, ka transportlīdzekļa turētāju reģistrēs tikai tad, ja būs samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis par kārtējo kalendāro gadu un par iepriekšējiem kalendārajiem gadiem, ja tas iepriekšējos gados būs bijis reģistrēts Latvijā. - Piemērot atbrīvojumu no ekspluatācijas nodokļa maksāšanas arī par kvadriciklu un triciklu, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas, kā tas šobrīd ir noteikts attiecībā uz vieglo automobili, kravas automobili, autobusu un motociklu. - Noteikt  jaunu atbrīvojumu no ekspluatācijas nodokļa maksāšanas, proti, nodoklis nav jāmaksā personai, kuras vai kuras laulātā apgādībā ir bērns ar invaliditāti ar pārvietošanās traucējumiem. Atbrīvojums tiek piemērots par vienu šādai personai vai tās laulātajam īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli. - Precizēt, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojums piemērojams lauksaimniecības produktu ražotājiem un atzītām akvakultūras saimniecībām, kas ir reģistrētas Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicēji. - Precizēt, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojumi pienākas ne tikai par piekabi, bet arī par puspiekabi. - Konkretizēt personu loku, kam pienākas transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atlaide 20% apmērā, proti, atlaide pienākas arī, ja ģimenē (reģistrētā laulībā) laulātajiem kopā apgādībā ir trīs vai vairāki nepilngadīgi bērni. - Precizēt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa objektu, paredzot, ka nodokli maksā par komersanta īpašumā vai reģistrētā turējumā esošu vai no personas, kas nav komersants, patapinātu vieglo transportlīdzekli. - Noteikt, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli maksā transportlīdzekļa turētājs, ja konkrētajam transportlīdzeklim ir CSDD reģistrēts gan īpašnieks, gan turētājs. - Noteikt pienākumu maksāt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli arī komersantam, kas nav reģistrā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs, bet lieto transportlīdzekli uz patapinājuma līguma pamata no personas, kas nav komersants. - Lai komersantam nebūtu jāmaksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis arī gadījumā, ja viņš mēneša laikā vienreiz uz vienu dienu ir lietojis patapinātu automašīnu, paredzēt, ka patapinājuma ņēmējs maksā nodokli, ja tas transportlīdzekli lieto vairāk kā 10 dienas viena mēneša laikā (neatkarīgi no dienā izmantoto stundu skaita un no tā, vai transportlīdzeklis mēneša laikā tiek lietots nepārtraukti vai ar pārtraukumiem). - Lai izvairītos no iespējamiem pārpratumiem, konkrēti noteikt, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli par transportlīdzekli par vienu un to pašu periodu maksā tikai vienu reizi, neatkarīgi no tā, kuram no subjektiem saskaņā ar likumu konkrētajā brīdī nodoklis ir jāmaksā. - Noteikt, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa taksācijas periods ir kalendārais gads. - No likuma svītrot prasību, ka komersantam, maksājot uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli, jāveic atsevišķš maksājums par katru transportlīdzekli. - Paredzēt personai tiesiska rakstura darbību ar transportlīdzekli veikšanas aizliegumu, ja pirms tam netiek samaksāts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis par periodu līdz konkrēto darbību veikšanai vai par iepriekšējo kalendāro gadu, ja konkrētais transportlīdzeklis šajā laikā ir bijis uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa objekts. - Iestrādāt demonstrācijas transportlīdzekļa definīcija. - Noteikt, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli nemaksā par komersanta īpašumā vai turējumā esošiem īstermiņa iznomāšanai paredzētiem transportlīdzekļiem, ja komersantam vieglo transportlīdzekļu iznomāšanas pakalpojumi un vieglo transportlīdzekļu tirdzniecība veido ne mazāk kā 90% no kopējā apgrozījuma. - Lai izvairītos no turpmākām neskaidrībām, paredzēt precizējumu attiecībā uz īstermiņa iznomāšanai paredzētiem transportlīdzekļiem, norādot, ka tie ir transportlīdzekļi, kuri tiek iznomāti uz periodu ne ilgāku par vienu gadu. - Lai izvairītos no situācijas, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis ir maksājams arī par tādu transportlīdzekli, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām un līdz ar to nav gatavs piedalīties satiksmē vai arī ar kuru nav iespējams piedalīties satiksmē (nozagts, noņemts no uzskaites, apķīlāts ar aizliegumu piedalīties satiksmē), noteikt vairākus atbrīvojumus no uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas. Tāpat likumprojekts reglamentē kārtību, kā ir maksājams nodoklis par periodu, kad transportlīdzeklim nebija iespējams piedalīties satiksmē. - Noteikt atbrīvojumu no uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas transportlīdzekļiem, kuriem to reģistrācijas apliecības sadaļā "Piezīmes" ir veikta atzīme "Sporta", jo tiem dalība ceļu satiksmē ir ierobežota, kā arī tiem transportlīdzekļiem, kuriem ir reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss, jo tas netiek lietots kā ikdienas transportlīdzeklis un tam ir kultūrvēsturiskā vērtība. - Noteikt, ka, deklarējot transportlīdzekli, kas tiek izmantots vienīgi saimnieciskās darbības veikšanai, CSDD, komersantam vienlaicīgi jānorāda globālās pozicionēšanas sistēmu transporta uzraudzības sistēmu nodrošinātāju, kuru iespējams reģistrā mainīt, pamatotas nepieciešamības gadījumā uzstādot transportlīdzeklim cita globālās pozicionēšanas sistēmu transporta uzraudzības sistēmu nodrošinātāja piedāvāto globālo pozicionēšanas sistēmu. - Paredzēt iespēju vienu reizi gada laikā mainīt personas statusu no nodokļa nemaksātāja uz nodokļa maksātāju. - Paredzēt, ka komersantam, kārtojot ar saimnieciskās darbības veikšanu saistīto braucienu uzskaiti, jānorāda arī odometra rādījums mēneša pirmajā un pēdējā dienā. - Noteikt pienākumu GPS tirgotājiem un GPS transporta uzraudzības sistēmu nodrošinātājiem informēt VID pēc tā pieprasījuma par GPS uzstādīšanu konkrētajam transportlīdzeklim un par GPS neesamības uztveršanas zonā sistemātiskumu un regularitāti. - Iestrādāt deleģējumu Ministru kabinetam noteikt prasības, kādām vajadzētu atbilst GPS, lai VID varētu sekmīgi veikt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa kontroles pasākumus. - Paredzēt, ka nodokļu maksātājam būs tiesības atprasīt samaksāto uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli par periodu, par kuru tam nebija jāmaksā saskaņā ar likumprojektā iekļautajiem atbrīvojumiem no nodokļa maksāšanas. - Noteikt, ja valsts kapitālsabiedrība iepirkuma procedūras nepieciešamības dēļ, uzstādot transportlīdzeklim globālās pozicionēšanas sistēmu, attiecībā uz 2011.gadu šā likuma pārejas noteikumu 7.punktā minētajā termiņā nav paspējusi deklarēt reģistrā transportlīdzekļa atbilstību šā likuma 14.panta pirmās daļas 5.punktam, tai ir tiesības pieprasīt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa atmaksu, iesniedzot Valsts ieņēmumu dienestam iesniegumu. Iesniegumā valsts kapitālsabiedrība norāda katra tā automobiļa marku, modeli, reģistrācijas numuru, par kuru pieprasa nodokļa atmaksu, un to mēnešu skaitu, par kuriem pieprasa nodokļa atmaksu, kā arī mēnesi, kurā transportlīdzeklim ir uzstādīta globālās pozicionēšanas sistēma. Vairāk par iesniegtajiem grozījumiem Jūs varat uzzināt Saeimas mājaslapā, šeit. 2. lasījumam  atbalstītie priekšlikumi, cita starpā,  paredz, ka Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par: 1) vienu vieglo automobili, motociklu, triciklu vai kvadriciklu, kurš ir vai tiek reģistrēts I vai II grupas invalīdam īpašumā, turējumā vai valdījumā; 2) vienu invalīdiem paredzētu vieglo transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts III grupas invalīdam īpašumā, turējumā vai valdījumā; 3) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts diplomātiskās, konsulārās vai starptautiskās organizācijas pārstāvniecības vai personas, kurai ir diplomātiskās vai konsulārās privilēģijas un imunitātes īpašumā, turējumā vai valdījumā; 4) transportlīdzekli, kuru noraksta vai arī noraksta vienlaikus ar īpašnieka maiņas reģistrāciju; 5) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts kā operatīvais transportlīdzeklis; 6) laiku, kad transportlīdzeklis normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos bijis apķīlāts un tā izmantošana ceļu satiksmē ir bijusi liegta; 7) iepriekšējo periodu, ja transportlīdzeklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā bijis atzīts par bezīpašnieka mantu. Iegādājoties šādu transportlīdzekli, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli par kārtējo gadu maksā jaunais īpašnieks; 8) laiku, kad transportlīdzeklis bijis atzīts par nozagtu, ko apliecina Valsts policijas izsniegti dokumenti vai informācija reģistrā par transportlīdzekļa nozagšanu vai atrašanu; 9) laiku, kad Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis bijis izvests no Latvijas un bijis reģistrēts ārzemēs; 10) transportlīdzekli, kas reģistrēts fiziskajai personai īpašumā, par laiku no šīs fiziskās personas nāves brīža līdz īpašnieka maiņas vai valdītāja reģistrācijas brīdim; 11) transportlīdzekli, kuru noņem no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas zvērināts tiesu izpildītājs, institūcija vai iestāde, kas veic lēmumu vai spriedumu piespiedu izpildi, pamatojoties uz izpildu dokumentu; 12) transportlīdzekli, kuram ir vai tiek reģistrēts vēsturiskā spēkrata statuss; 13) transportlīdzekli, kurš ir vai tiek reģistrēts par sporta transportlīdzekli; 14) laiku, kad transportlīdzeklis noņemts no uzskaites atsavināšanai Latvijā vai izvešanai no Latvijas vai transportlīdzekļa reģistrācija pārtraukta uz laiku, nododot numura zīmes, vai arī transportlīdzeklis izslēgts no reģistra; 15) tādu transportlīdzekli, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas (piemēram, akumulators, kondensators, spararats vai ģenerators); 16) transportlīdzekli, kura īpašniekam, turētājam vai valdītājam vai tā laulātajam apgādībā ir bērns invalīds ar pārvietošanās traucējumiem. Atbrīvojumu piemēro par vienu šai personai vai tās laulātajam īpašumā, turējumā vai valdījumā reģistrētu transportlīdzekli. Priekšlikumi 2. lasījumam arī paredz ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli maksā par komersanta vai zemnieku saimniecības īpašumā vai turējumā reģistrētu vai uz darba līguma pamata lietotu vai arī no personas, kas nav komersants vai zemnieku saimniecība, patapinātu vieglo transportlīdzekli, kurš pēc savas konstrukcijas un iekšējā aprīkojuma ir paredzēts pasažieru un to bagāžas pārvadāšanai, kurā sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas un kurš reģistrēts reģistrā kā vieglais, vieglais pasažieru vai vieglais plašlietojuma automobilis. Priekšlikumi 2. lasījumam , cita starpā, paredz  šādus uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksātājus. (1) Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli maksā komersants, kuram piešķirts komercreģistra reģistrācijas numurs vai zemnieku saimniecība, kas reģistrēta Uzņēmumu reģistrā, un kura īpašumā vai turējumā ir šā likuma 10.pantā minētais ar nodokli apliekamais transportlīdzeklis vai kuram ir pienākums maksāt nodokli saskaņā ar šā panta trešo daļu. (2) Ja ar nodokli apliekamajam transportlīdzeklim ir gan īpašnieks, gan turētājs, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli maksā transportlīdzekļa turētājs, ja tas atbilst šā panta pirmās daļas nosacījumiem. (3) Ja komersants vai zemnieku saimniecība reģistrā nav reģistrēta kā transportlīdzekļa turētājs, bet lieto transportlīdzekli uz darba līguma pamata vai patapinājuma līguma, kas noslēgts ar personu, kas nav komersants vai zemnieku saimniecība, pamata, tas maksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli. (4) Komersants vai zemnieku saimniecība maksā nodokli, ja tā transportlīdzekli uz patapinājuma līguma pamata lieto vairāk nekā 15 dienas viena kalendārā mēneša laikā (neatkarīgi no dienā izmantoto stundu skaita un no tā, vai transportlīdzeklis tiek lietots nepārtraukti vai ar pārtraukumiem). (5) Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli par vienu un to pašu periodu maksā tikai vienu reizi neatkarīgi no tā, kuram no subjektiem saskaņā ar likumu konkrētajā periodā nodoklis par transportlīdzekli ir jāmaksā.” Pilnā apjomā ar priekšlikumiem 2. lasījumam Jūs varat iepazīties šeit.