0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSTIRDZNIECĪBAĀrkārtējās situācijas laikā PTAC atgādina par atteikuma tiesībām un distances tirdzniecību

Ārkārtējās situācijas laikā PTAC atgādina par atteikuma tiesībām un distances tirdzniecību

Patērētāju tiesību aizsardzības centra informācija

Foto: Photo credit: danielfoster437 on Visual hunt / CC BY-NC-SA

Ņemot vērā situāciju, ka lielākā daļa neikdienas preču tirdzniecības šobrīd notiek attālināti, kā arī tiek iegādātas lielgabarīta preces un būvmateriāli (vairumā gadījumu lielākā daudzumā un lielu izmēru), šajos gadījumos īpaši jāpiedomā pirms atteikuma tiesību izmantošanas.

Ja patērētājs pārdomā pēc šādu preču pirkuma un nolemj izmantot atteikuma tiesības, pirms preču atgriešanas aicinām sazināties ar pārdevēju, lai vienotos, uz kurieni preces jānogādā un kad. Tas nepieciešams, lai nerastos situācija, ka patērētājs nogādā preces uz biroju, nevis noliktavu, kā arī, lai būtu darbinieki, kas izkrauj un pieņem atgrieztās preces.

Attiecībā uz atteikuma tiesību izmantošanu,Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērš uzmanību, ka primāri patērētājam ir jāinformē pārdevējs par to, ka patērētājs izmanto atteikuma tiesības, nosūtot vai iesniedzot pārdevējam atteikuma veidlapu.

Tas nozīmē, ka preces var atgriezt pēc tam, kad nosūtīta vai iesniegta atteikuma veidlapa.

Ievērojot valstī noteiktos ierobežojumus, PTAC aicina pārdevējus vienoties ar patērētājiem par preču atgriešanas kārtību. Pārdevējiem iesaka mājas lapās aktualizēt  informāciju un norādīt, kā un kur var atgriezt preci. Par distances tirdzniecību un distances līgumu vairāk lasīt šeit.

Ņemot vērā pasūtījumu apjomu interneta veikalos, dažkārt komersanti nespēj preci piegādāt tik ātri kā iepriekš. Šādos gadījumos, patērētājus aicina būt saprotošiem, jo piegādes uzņēmumi ir pārslogoti, piemēram, pakomāti ir pilni un tajos nav iespējams ievietot jaunu pasūtījumu. Šādos gadījumos vispirms aicinām sazināties ar komersantu, lai risinātu radušos situāciju.

Ar biežāk uzdotajiem jautājumiem, saistībā par distances tirdzniecību ārkārtējās situācijas apstākļos, var iepazīties šeit.

Lai arī interneta veikali būtiski atvieglo mūsu ikdienu, PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem. Ieteicams izvēlēties komersantus, kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī, ar pēcapmaksu vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu pārdevēju gadījumā, informatīvs materiāls pieejams šeit.

Obligāti nepieciešams pieprasīt samaksu apliecinošu dokumentu – čeku, stingrās uzskaites kvīti.

Lai tirdzniecība un iepirkšanās tiešsaistes veikalos neradītu zaudējumus un nepatikšanas, komersantiem ir jāzina un jāievēro normatīvie akti, kā arī patērētāju tiesības.

Informācija, kas jāzina komersantiem, lai uzsāktu preču tirdzniecību tiešsaistē, uzskatāmā veidā pieejama šeit.

PTAC atgādina, ka konkrētā situācija valstī un visā pasaulē ir liels izaicinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmējiem., tāpēc aicina būt saprotošiem, bet tajā pat laikā uzmanīgiem un zināt savas patērētāju tiesības!

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Photo credit: danielfoster437 on Visual hunt / CC BY-NC-SA

Ņemot vērā situāciju, ka lielākā daļa neikdienas preču tirdzniecības šobrīd notiek attālināti, kā arī tiek iegādātas lielgabarīta preces un būvmateriāli (vairumā gadījumu lielākā daudzumā un lielu izmēru), šajos gadījumos īpaši jāpiedomā pirms atteikuma tiesību izmantošanas.

Ja patērētājs pārdomā pēc šādu preču pirkuma un nolemj izmantot atteikuma tiesības, pirms preču atgriešanas aicinām sazināties ar pārdevēju, lai vienotos, uz kurieni preces jānogādā un kad. Tas nepieciešams, lai nerastos situācija, ka patērētājs nogādā preces uz biroju, nevis noliktavu, kā arī, lai būtu darbinieki, kas izkrauj un pieņem atgrieztās preces.

Attiecībā uz atteikuma tiesību izmantošanu,Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērš uzmanību, ka primāri patērētājam ir jāinformē pārdevējs par to, ka patērētājs izmanto atteikuma tiesības, nosūtot vai iesniedzot pārdevējam atteikuma veidlapu.

Tas nozīmē, ka preces var atgriezt pēc tam, kad nosūtīta vai iesniegta atteikuma veidlapa.

Ievērojot valstī noteiktos ierobežojumus, PTAC aicina pārdevējus vienoties ar patērētājiem par preču atgriešanas kārtību. Pārdevējiem iesaka mājas lapās aktualizēt  informāciju un norādīt, kā un kur var atgriezt preci. Par distances tirdzniecību un distances līgumu vairāk lasīt šeit.

Ņemot vērā pasūtījumu apjomu interneta veikalos, dažkārt komersanti nespēj preci piegādāt tik ātri kā iepriekš. Šādos gadījumos, patērētājus aicina būt saprotošiem, jo piegādes uzņēmumi ir pārslogoti, piemēram, pakomāti ir pilni un tajos nav iespējams ievietot jaunu pasūtījumu. Šādos gadījumos vispirms aicinām sazināties ar komersantu, lai risinātu radušos situāciju.

Ar biežāk uzdotajiem jautājumiem, saistībā par distances tirdzniecību ārkārtējās situācijas apstākļos, var iepazīties šeit.

Lai arī interneta veikali būtiski atvieglo mūsu ikdienu, PTAC aicina patērētājus būt uzmanīgiem. Ieteicams izvēlēties komersantus, kuri ļauj veikt apmaksu preces saņemšanas brīdī, ar pēcapmaksu vai ar maksājuma karti, kas sniedz papildu drošību ļaunprātīgu pārdevēju gadījumā, informatīvs materiāls pieejams šeit.

Obligāti nepieciešams pieprasīt samaksu apliecinošu dokumentu – čeku, stingrās uzskaites kvīti.

Lai tirdzniecība un iepirkšanās tiešsaistes veikalos neradītu zaudējumus un nepatikšanas, komersantiem ir jāzina un jāievēro normatīvie akti, kā arī patērētāju tiesības.

Informācija, kas jāzina komersantiem, lai uzsāktu preču tirdzniecību tiešsaistē, uzskatāmā veidā pieejama šeit.

PTAC atgādina, ka konkrētā situācija valstī un visā pasaulē ir liels izaicinājums ne tikai patērētājiem, bet arī uzņēmējiem., tāpēc aicina būt saprotošiem, bet tajā pat laikā uzmanīgiem un zināt savas patērētāju tiesības!