0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIBiodegvielas ražošanu veicinās ar patēriņa stimulēšanu

Biodegvielas ražošanu veicinās ar patēriņa stimulēšanu

Lai veicinātu no atjaunojamajiem energoresursiem saražotās enerģijas galapatēriņu transporta sektorā un ar patēriņu stimulējošiem pasākumiem palīdzētu arī turpmāk attīstīties biodegvielu ražošanas nozarei Latvijā, Ekonomikas ministrija rosina un Ministru kabineta sēdē 23.aprīlī tika atbalstīts īstenot vairākus pasākumus, kas iekļauti Ekonomikas ministrijas sagatavotajā Informatīvajā ziņojumā „Par situāciju biodegvielas ražošanas nozarē”. Valdības atbalstītais plāns paredz:   ar 2014.gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5% - 7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilai dīzeļdegvielai (izņemot arktiskos un bargos ziemas apstākļos izmantojamu dīzeļdegvielu), kas veicinātu biodīzeļdegvielas patēriņa pieaugumu un nodrošinātu ražotājiem stabilu noieta tirgu;  turpināt piemērot samazinātas akcīzes nodokļa likmes…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Rapsis. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, PhotoRiga.com

Lai veicinātu no atjaunojamajiem energoresursiem saražotās enerģijas galapatēriņu transporta sektorā un ar patēriņu stimulējošiem pasākumiem palīdzētu arī turpmāk attīstīties biodegvielu ražošanas nozarei Latvijā, Ekonomikas ministrija rosina un Ministru kabineta sēdē 23.aprīlī tika atbalstīts īstenot vairākus pasākumus, kas iekļauti Ekonomikas ministrijas sagatavotajā Informatīvajā ziņojumā „Par situāciju biodegvielas ražošanas nozarē”.

Valdības atbalstītais plāns paredz:

  •   ar 2014.gada 1.aprīli noteikt obligāto 6,5% - 7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilai dīzeļdegvielai (izņemot arktiskos un bargos ziemas apstākļos izmantojamu dīzeļdegvielu), kas veicinātu biodīzeļdegvielas patēriņa pieaugumu un nodrošinātu ražotājiem stabilu noieta tirgu;
  •  turpināt piemērot samazinātas akcīzes nodokļa likmes biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem ar paaugstinātu biodegvielu saturu (E85, B30 un B100);
  •  izvērtēt iespējas konkursos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu un valsts un pašvaldību iepirkumos par transporta līdzekļu iegādi un nomu ieviest nosacījumus par papildu vērtēšanas punktu piešķiršanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiks izmantoti transporta līdzekļi, kuros ir plānots lietot tīru biodegvielu vai fosilo degvielu un biodegvielu sajaukumu (ar biodegvielas saturu virs 10%) izmantošana.

Plz.lv jau informēja, EM ziņojumā uzsvērts, ka tiešais (finansiāli atbalstāmās kvotas biodegvielas ražošanai) un netiešais valsts atbalsts (samazinātās akcīzes nodokļa likmes biodegvielai un biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem) biodegvielas ražošanai ir palīdzējis nozarei attīstīties, radot nepieciešamās ražošanas jaudas, taču problēma ir ar pieprasījumu pēc biodegvielas, kas nesasniedz plānoto apjomu un ražošanas jaudas līdz ar to nemaz netiek pilnībā noslogotas. Līdz ar to nav ticis sasniegts Biodegvielas likumā noteiktais mērķis, lai līdz 2010. gadam 31. decembrim biodegviela veidotu ne mazāk kā 5,75% no kopējā tautsaimniecībā esošās transportam paredzētās degvielas daudzuma.

Informatīvajā ziņojumā iekļauta arī informācija par citās ES dalībvalstīs (Ungārija, Zviedrija, Polija, Vācija, Somija, Spānija, Čehija, Lietuva) spēkā esošajām valsts atbalsta shēmām biodegvielas ražošanas un izmantošanas veicināšanai. Vairums no atbalsta shēmām par biodegvielu un biodegvielu un fosilo degvielu maisījumu izmantošanas veicināšanu paredz valsts atbalstu nodokļu (galvenokārt, akcīzes un enerģijas nodokļa) samazinājuma un atvieglojuma no tiem veidā. Šobrīd tikai Lietuvā tiek īstenots valsts tiešais biodegvielas ražošanai. Tāpat lielākā daļā ES dalībvalstu ir arī noteikušas pienākumu degvielas piegādātajiem sasniegt noteiktu biodegvielas īpatsvaru kopējā degvielas tirgū attiecīgajā kalendārajā gadā vai arī obligāto biodegvielas piejaukumu fosilai degvielai.