0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIDzelzceļa pakalpojumi Eiropas Savienībā būs jānodod brīvā tirgū

Dzelzceļa pakalpojumi Eiropas Savienībā būs jānodod brīvā tirgū

Dzelzceļa pakalpojumu tirgus atvēršana nodrošinās augstāku pārvadājumu kvalitāti, uzskata Eiropas Parlaments, kas trešdien apstiprināja sešu tiesību aktu projektus par ES dzelzceļa nozares reformu. Dalībvalstīm, kas pašlaik uztic dzelzceļa pakalpojumu sniegšanu vienam vienīgam operatoram, vajadzētu rīkot publiskus konkursus. Jāuzlabo tirgus jaunienācēju vai nelielu operatoru piekļuve dzelzceļu infrastruktūrai un jāvienkāršo sarežģītās procedūras vilcienu ekspluatācijas autorizēšanai. Lai uzlabotu dzelzceļa pakalpojumu kvalitāti, vēršot uzmanību uz praktiskiem, pasažieriem jūtamiem uzlabojumiem, publisko pakalpojumu līgumos jānosaka konkrēti efektivitātes un pakalpojumu kvalitātes kritēriji, pauž Eiropas Parlaments trešdien pieņemtajos tiesību aktu grozījumos par sabiedrisko pakalpojumu līgumu piešķiršanu dzelzceļa pārvadājumu…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Vilciens. Foto: I. Kubliņš, Plz.lv, PhotoRiga.com
Dzelzceļa pakalpojumu tirgus atvēršana nodrošinās augstāku pārvadājumu kvalitāti, uzskata Eiropas Parlaments, kas trešdien apstiprināja sešu tiesību aktu projektus par ES dzelzceļa nozares reformu. Dalībvalstīm, kas pašlaik uztic dzelzceļa pakalpojumu sniegšanu vienam vienīgam operatoram, vajadzētu rīkot publiskus konkursus. Jāuzlabo tirgus jaunienācēju vai nelielu operatoru piekļuve dzelzceļu infrastruktūrai un jāvienkāršo sarežģītās procedūras vilcienu ekspluatācijas autorizēšanai. Lai uzlabotu dzelzceļa pakalpojumu kvalitāti, vēršot uzmanību uz praktiskiem, pasažieriem jūtamiem uzlabojumiem, publisko pakalpojumu līgumos jānosaka konkrēti efektivitātes un pakalpojumu kvalitātes kritēriji, pauž Eiropas Parlaments trešdien pieņemtajos tiesību aktu grozījumos par sabiedrisko pakalpojumu līgumu piešķiršanu dzelzceļa pārvadājumu nozarē. Deputāti ierosina saglabāt iespēju dalībvalstu iestādēm piešķirt sabiedriskos līgumus tieši to izvēlētam dzelzceļa operatoram, tomēr ierobežot šāda veida līgumu maksimālo darbības laiku un pieprasīt dalībvalstīm pamatot, kāpēc tās izvēlējušās tiešu piešķiršanu, nevis publisku konkursu. Par attaisnojošiem iemesliem varētu uzskatīt efektivitātes kritērijus, piemēram, sniegto pakalpojumu precizitāti, izmaksu efektivitāti, piedāvāto pārvadājumu biežumu vai pasažieru apmierinātību. Publisko pakalpojumu operatoriem, ko izvēlējušās dalībvalstu iestādes, būs jānodrošina saviem darbiniekiem darba apstākļi, kas atbilst valsts, reģiona vai vietēja līmeņa sociālajiem noteikumiem par darbinieku pārņemšanu, ja notiek operatora maiņa. Būs jāpārņem arī kolektīvie līgumi un jānodrošina pienācīgi nodarbinātības apstākļi, norādīts tekstā. Ierosināto noteikumu mērķis ir sniegt iespējas tirgus jaunienācējiem un dot vienlīdzīgu piekļuvu sliežu infrastruktūrai visiem operatoriem, vienlaikus saglabājot īpašo sabiedrisko pakalpojumu līgumu nozīmi. Deputāti pieprasa arī noteikt minimālo sabiedrisko līgumu skaitu, kas jāpiešķir katrā dalībvalstī, ņemot vērā dzelzceļa pārvadājumu apjomu, lai palīdzētu arī mazākiem operatoriem sacensties par publiskajiem līgumiem. Deputāti atbalstīja noteikumus, kas liek harmonizēt drošuma sertifikācijas procedūras un saīsināt dzelzceļa sastāvu autorizēšanas procedūru laiku. Šis balsojums apstiprināja EP pirmā lasījuma nostāju par sešiem tiesību aktiem, kas veido "ceturto dzelzceļa tiesību aktu paketi". Galīgajā lasījumā to pieņems nākamajā EP sasaukumā. Jaunais Parlaments tomēr varēs arī grozīt šodien pieņemtās prasības, ja to pieprasīs attiecīgā komiteja un tam piekritīs arī politisko grupu vadītāji.