0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻILTRK iesaka neeksperimentēt ar nodokļu likmju mainīšanu

LTRK iesaka neeksperimentēt ar nodokļu likmju mainīšanu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš paudis neizpratni, kādēļ Saeimā norit atsevišķu nodokļu likmju pārskatīšanas mēģinājumi. „Darba pie konkurētspējīgas nodokļu politikas izstrādes, virzoties uz iepriekš plānoto darbaspēka nodokļu samazināšanu, birokrātisko prasību mazināšanas un uzņēmējdarbību skarošo normatīvo aktu pilnveides ir atliku likām - kādēļ jāšķiež resurss veiksmīgu, sevi apliecinājušu nodokļa likmes pēkšņai mainīšanai," jautā LTRK vadītājs. „Iespējamā mikrouzņēmumu nodokļa likmes paaugstināšana, par kuru tiek diskutēts Saeimā, būtu arī klajā pretrunā valdības un uzņēmējus pārstāvošo organizāciju noslēgtajai vienošanās par Nodokļu politikas stratēģiju 2011-2014.gadam!" uzsver LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, papildinot, ka šāds solis būtu izteikti negatīvs signāls Latvijas…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš paudis neizpratni, kādēļ Saeimā norit atsevišķu nodokļu likmju pārskatīšanas mēģinājumi. „Darba pie konkurētspējīgas nodokļu politikas izstrādes, virzoties uz iepriekš plānoto darbaspēka nodokļu samazināšanu, birokrātisko prasību mazināšanas un uzņēmējdarbību skarošo normatīvo aktu pilnveides ir atliku likām - kādēļ jāšķiež resurss veiksmīgu, sevi apliecinājušu nodokļa likmes pēkšņai mainīšanai," jautā LTRK vadītājs. „Iespējamā mikrouzņēmumu nodokļa likmes paaugstināšana, par kuru tiek diskutēts Saeimā, būtu arī klajā pretrunā valdības un uzņēmējus pārstāvošo organizāciju noslēgtajai vienošanās par Nodokļu politikas stratēģiju 2011-2014.gadam!" uzsver LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, papildinot, ka šāds solis būtu izteikti negatīvs signāls Latvijas „mazajai" uzņēmējdarbībai un potenciālajiem uzņēmējdarbības uzsācējiem. „Finanšu ministrs Andris Vilks un valdība kopumā 2011.gada septembrī deva solījumu uzņēmējiem nepaaugstināt nodokļus, t.sk. mikrouzņēmuma nodokļa likmi, šis solījums apstiprināts arī rakstiski," atgādina J.Endziņš, paužot gandarījumu, ka Saeimas deputāti izrāda iniciatīvu, meklējot risinājumus, kā mazināt iespējas izvairīties no nodokļu nomaksas - „Tomēr mikrouzņēmumu nodokļa likmes paaugstināšana ir aplams virziens!" norāda LTRK vadītājs. „Rīgas Ekonomikas augstskolas veiktais pētījums apliecina, ka „ēnu" ekonomikas īpatsvars Latvijā samazinās, to apliecina arī aizvien pieaugošie nodokļu ieņēmumi valsts budžetā, kas pārsniedz iepriekš plānoto. Stabilitāte nodokļu jomā ir būtisks priekšnosacījums „ēnu" ekonomikas mazināšanai, un valdībai vajadzētu atturēties no eksperimentiem ar nodokļu likmju palielināšanu," atzīmē J.Endziņš. „Aizvadītā gada rudenī Ministru kabinetā tika izskatīts ziņojums par Mikrouzņēmuma nodokļa likuma praktiskās piemērošanas gaitu, kurā tika konstatēta pozitīva pieauguma dinamika gan attiecībā uz mikrouzņēmumos nodarbināto skaitu, gan vidējiem aprēķinātajiem ienākumiem. Pirms nodokļa likmes izmaiņu iniciēšanas rosinām sagaidīt valdības vērtējumu par mikrouzņēmuma nodokļa tendencēm 2011/ 2012.gadā un tikai tad meklēt risinājumus problēmām, ja tādas ziņojumā tiktu identificētas," saka J.Endziņš. Jau ziņots, ka mikrouzņēmumu atbalsta pasākumu kopumu, pie kura darbs pēc LTRK iniciatīvas tika uzsākts jau 2009.gadā, izstrādājusi Ministru prezidenta Konsultatīvā padome, kurā darbojās arī LTRK. Konsultatīvā padome izstrādāja un apstiprināšanai Saeimā tika virzīts arī priekšlikums par īpašu, mikrouzņēmumiem piemērojamu nodokli. *- 2007. - 2011.gadā veiktās izmaiņas likumos, kas skar nodokļus, neliecina par stabilitāti un prognozējamību Latvijas nodokļu politikā
Likuma nosaukums Izmaiņu skaits gadā
2011 2010 2009 2008 2007
Par nodokļiem un nodevām

4

8

6

3

3

Par pievienotās vērtības nodokli

3

3

3

3

-

Par uzņēmumu ienākuma nodokli

1

4

5

1

2

Par iedzīvotāju ienākuma nodokli

4

5

3

3

3

Par valsts sociālo apdrošināšanu

2

3

3

2

2

Par akcīzes nodokli

2

4

3

2

1