0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

BIZNESSKONKURENCEPētīs, vai tiešsaistes tirdzniecības platformās netiek apdraudētas konkurences tiesības

Pētīs, vai tiešsaistes tirdzniecības platformās netiek apdraudētas konkurences tiesības

Pēc Konkurences padomes informācijas

Foto: Andrea Piacquadio from Pexels

Latvijas un Lietuvas konkurences iestādes paralēli ir uzsākušas tirgus izpētes, lai laikus novērtētu tiešsaistes tirdzniecības platformu ietekmi uz e-komercijas attīstību Baltijas reģionā, informē Konkurences padome.

Tas tiek darīts, laikus apzinātu iespējamās problēmsituācijas, kas varētu negatīvi ietekmēt konkurenci tirgū. Novērots, ka pēdējos gados, bet jo īpaši COVID-19 pandēmijas laikā, būtiski attīstījusies e-komercija, ko veicina arī tiešsaistes tirdzniecības platformas.

Latvija un Lietuva plāno aptaujāt valstīs operējošās tiešsaistes tirdzniecības platformas, kas nodrošina, piemēram, ēdienu piegādes, dažādu patēriņa preču, dāvanu kuponu pārdošanu patērētājiem, lai vērtētu to sadarbību ar uzņēmumiem, kas preces vai pakalpojumus ar platformas palīdzību vēlas piedāvāt patērētājiem. Tāpat iestādes plāno aptaujāt tos uzņēmumus, kas tiešsaistes tirdzniecības platformas izmanto, lai sasniegtu patērētājus.

Kā norāda Konkurences padome, vairākkārt ir pētītas tādas pasaules mēroga tiešsaistes tirdzniecību platformas kā Amazon, eBay, Booking.com, taču līdz šim neizzinātas ir mazāka mēroga platformas, kas uzņēmējdarbību pamatā organizē vietējā līmenī, tostarp Baltijā. Plānots, ka tirgus uzraudzībā gūtie secinājumi konkurences iestādēm ļaus labāk izprast tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību un to rīcību atbilstīgi konkurences tiesībām.

Pēc tirgus izpētes konkurences iestādes paredzējušas izstrādāt ziņojumu ar uzraudzībā gūtajiem secinājumiem par tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību Latvijā un Lietuvā.

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Foto: Andrea Piacquadio from Pexels

Latvijas un Lietuvas konkurences iestādes paralēli ir uzsākušas tirgus izpētes, lai laikus novērtētu tiešsaistes tirdzniecības platformu ietekmi uz e-komercijas attīstību Baltijas reģionā, informē Konkurences padome.

Tas tiek darīts, laikus apzinātu iespējamās problēmsituācijas, kas varētu negatīvi ietekmēt konkurenci tirgū. Novērots, ka pēdējos gados, bet jo īpaši COVID-19 pandēmijas laikā, būtiski attīstījusies e-komercija, ko veicina arī tiešsaistes tirdzniecības platformas.

Latvija un Lietuva plāno aptaujāt valstīs operējošās tiešsaistes tirdzniecības platformas, kas nodrošina, piemēram, ēdienu piegādes, dažādu patēriņa preču, dāvanu kuponu pārdošanu patērētājiem, lai vērtētu to sadarbību ar uzņēmumiem, kas preces vai pakalpojumus ar platformas palīdzību vēlas piedāvāt patērētājiem. Tāpat iestādes plāno aptaujāt tos uzņēmumus, kas tiešsaistes tirdzniecības platformas izmanto, lai sasniegtu patērētājus.

Kā norāda Konkurences padome, vairākkārt ir pētītas tādas pasaules mēroga tiešsaistes tirdzniecību platformas kā Amazon, eBay, Booking.com, taču līdz šim neizzinātas ir mazāka mēroga platformas, kas uzņēmējdarbību pamatā organizē vietējā līmenī, tostarp Baltijā. Plānots, ka tirgus uzraudzībā gūtie secinājumi konkurences iestādēm ļaus labāk izprast tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību un to rīcību atbilstīgi konkurences tiesībām.

Pēc tirgus izpētes konkurences iestādes paredzējušas izstrādāt ziņojumu ar uzraudzībā gūtajiem secinājumiem par tiešsaistes tirdzniecības platformu darbību Latvijā un Lietuvā.