0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIPlāno vērienīgus normatīvo aktu grozījumus, lai nodrošinātu elektroniskā paraksta plašāku lietošanu

Plāno vērienīgus normatīvo aktu grozījumus, lai nodrošinātu elektroniskā paraksta plašāku lietošanu

Pirmdien, 17. septembrī, Ministru kabineta komitejas sēdē tiks skatīts Satiksmes ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums „Par priekšlikumiem elektroniskā paraksta plašākas lietošanas nodrošināšanai”. Tajā tiek akcentēta pašreizējā situācija, kā arī problēmas, kas saistītas ar e-paraksta ieviešanu. Dokumentā secināts, ka iespēju personām iesniegt elektroniski parakstītus dokumentus šobrīd nodrošina visas ministrijas, kā arī to padotības iestādes. Daļēji tiek nodrošināta iespēja privātpersonām arī saņemt dokumentus, kas parakstīti ar e-parakstu. Tomēr ne visas valsts pārvaldes iestādes lieto tādas lietvedības sistēmas, kuras atbalsta elektroniskās parakstīšanas funkcionalitāti. Valsts pārvaldes iestādes vērš uzmanību uz virkni formālu risku un ierobežojumu dokumentu pārvaldības sistēmu optimizācijai un elektronisko dokumentu aprites ieviešanai, kas…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Pirmdien, 17. septembrī, Ministru kabineta komitejas sēdē tiks skatīts Satiksmes ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums „Par priekšlikumiem elektroniskā paraksta plašākas lietošanas nodrošināšanai”. Tajā tiek akcentēta pašreizējā situācija, kā arī problēmas, kas saistītas ar e-paraksta ieviešanu. Dokumentā secināts, ka iespēju personām iesniegt elektroniski parakstītus dokumentus šobrīd nodrošina visas ministrijas, kā arī to padotības iestādes. Daļēji tiek nodrošināta iespēja privātpersonām arī saņemt dokumentus, kas parakstīti ar e-parakstu. Tomēr ne visas valsts pārvaldes iestādes lieto tādas lietvedības sistēmas, kuras atbalsta elektroniskās parakstīšanas funkcionalitāti. Valsts pārvaldes iestādes vērš uzmanību uz virkni formālu risku un ierobežojumu dokumentu pārvaldības sistēmu optimizācijai un elektronisko dokumentu aprites ieviešanai, kas neatbilst pašreizējai situācijai. Lai gan atsevišķas ministrijas un padotības iestādes nodrošina savstarpēju elektronisku dokumentu apriti starp iestādēm, tomēr iestāžu starpā joprojām norit arī papīra dokumentu aprite, kuru atsevišķas iestādes plānveidīgi samazina. Piemēram, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija savām padotības iestādēm paredz noteikt, ka dokumentu aprite ir veicama tikai elektroniski. Tiek plānots optimizēt izmaksas, kas saistās ar laika zīmoga lietošanu (laika zīmoga pievienošana elektroniskajam dokumentam nodrošina tā datuma un laika fiksēšanu, kas ir svarīgs priekšnosacījums dokumenta tiesiskai noteiktībai elektroniskajā vidē). Ja patlaban valsts pārvaldes iestādes maksā par katru laika zīmoga lietošanas reizi, tad nākotnē plānots ieviest centralizētu droša elektroniskā paraksta funkcionalitātes apmaksas sistēmu, kas paredz, ka par droša elektroniskā paraksta lietošanu tiek maksāta fiksēta maksa neatkarīgi no parakstīšanas reižu skaita. Saistībā ar e-paraksta pilnīgu ieviešanu, tiek paredzētas izmaiņas ļoti daudzos (kopskaitā 49) normatīvajos aktos – likumos un Ministru kabineta noteikumos.