Uzņēmumu reģistrs kļūs par galveno iestādi, kas nodrošinās oficiālo informāciju par komercreģistrā iekļautajiem uzņēmumiem
Pēc Tieslietu ministrijas informācijas
Tieslietu ministrija sagatavojusi grozījumus Komerclikumā un grozījumus likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”, ar kuriem tiek uzsākta Digitalizācijas direktīvas normu iedzīvināšana uzņēmējdarbībā. Likumu grozījumus 11. maijā paredzēts skatīt valdības sēdē. Saskaņā ar direktīvu komercreģistra iestāde – Uzņēmumu reģistrs – kļūst par vadošo organizāciju komercreģistra publicitātes nodrošināšanā nacionālā un Eiropas Savienības (ES) līmenī, tostarp nodrošinot informācijas apmaiņu ar citu ES valstu komercreģistriem birokrātiskā sloga mazināšanai un uzņēmējdarbības vides caurredzamības uzlabošanai pārrobežu gadījumos. Regulējuma izmaiņas uzņēmējiem nozīmē tiesības visu ES valstu komercreģistros pieteikumus iesniegt attālināti (digitāli) bez fiziskas ierašanās, tostarp Latvijas uzņēmējiem - citu…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saskaņā ar direktīvu komercreģistra iestāde – Uzņēmumu reģistrs – kļūst par vadošo organizāciju komercreģistra publicitātes nodrošināšanā nacionālā un Eiropas Savienības (ES) līmenī,
tostarp nodrošinot informācijas apmaiņu ar citu ES valstu komercreģistriem birokrātiskā sloga mazināšanai un uzņēmējdarbības vides caurredzamības uzlabošanai pārrobežu gadījumos.
Regulējuma izmaiņas uzņēmējiem nozīmē tiesības visu ES valstu komercreģistros pieteikumus iesniegt attālināti (digitāli) bez fiziskas ierašanās, tostarp Latvijas uzņēmējiem - citu ES valstu komercreģistros un citu ES valstu uzņēmējiem – Latvijas Uzņēmumu reģistrā (turpmāk – Reģistrs).
Direktīva arī nosaka, ka par galveno informācijas digitālā veidā pieejamības vietu kļūst komercreģistrs. Praktiski tas nozīmē, ka komercreģistra informācijas izsludināšana juridiskā nozīmē no līdzšinējās oficiālās publikācijas oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis” “pārceļas” uz Reģistra informācijas tīmekļvietnihttps://info.ur.gov.lv.
Komerclikuma normas attiecas uz komercreģistrā reģistrētajiem komersantiem, tas ir, sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA), akciju sabiedrības (AS), pilnsabiedrības, komandītsabiedrības, Latvijas komersantu filiāles, ārvalstu komersantu filiāles un Eiropas komercsabiedrības.
Minētie likumu grozījumi ir pirmais solis direktīvas ieviešanā. Praktiskā direktīvas nosacījumu ieviešana notiks caur Reģistra uzsākto modernizācijas projektu līdz 2023. gada vidum. Tas paredz 90tajos gados būvēto Reģistra informācijas sistēmu nomaiņu, izveidojot modernu, ilgtspējīgu un mūsdienu tehnoloģijās un pašapkalpošanās vidē balstītu Reģistra informācijas sistēmu, kas ļautu uzlabot Reģistra funkciju izpildes efektivitāti, kā arī ieviest klientorientētus pakalpojumus un nodrošināt to pārrobežu pieejamību, tostarp, angļu valodā, atbilstošus parakstīšanai ar ES valstu e - parakstiem.
No Reģistra modernizācijas plāna, kas saskaņots ar Valsts kontroli, izriet, ka minētie grozījumi pilnībā stāsies spēkā 2023. gada 1. jūlijā (jo nepieciešama tehniskā salāgošana), bet atsevišķi jauninājumi – jau šī gada 1. augustā:
Reģistrs uzsāks informācijas apmaiņu vienotā ES reģistru platformā ar tiem ES reģistriem, kuri tam tehniski gatavi. Tas nozīmē, ka Latvijas uzņēmējiem, reģistrējot filiāli citā ES valstī, tās valsts komercreģistram jāsniedz mazāks informācijas apjoms (jo pārējo informāciju Reģistrs nodos automatizēti), un ES komersantam filiāles reģistrācijai Reģistrā būs jāsniedz mazāks informācijas apjoms (ja konkrētās valsts komercreģistrs jau uzsācis datu apmaiņu ar Latvijas Reģistru).
Komercreģistra ierakstu izsludināšana (juridiskā nozīmē) no oficiālā izdevuma “Latvijas Vēstnesis” “pārceļas” uz Reģistra informācijas tīmekļvietni.
Pašreizējā juridiskās adreses (nekustamā īpašuma) īpašnieka piekrišana juridiskās adreses reģistrācijai tiek aizstāta ar valdes locekļa apliecinājumu tiesībām atrasties minētajā adresē, lai mazinātu birokrātisko slogu godprātīgajiem un pastiprinātu atbildību krāpniekiem, paralēli normas juridisko dabu salāgojot ar e-vides normām topošajam e-pakalpojumam – atsevišķa, trešās personas parakstīta, dokumenta aizstāšana ar uzņēmuma amatpersonas ieliktu atzīmi (“ķeksi”) reģistrācijas e - pakalpojumā.
Minētos grozījumus pēc apstiprināšanas Ministru Kabinetā vēl skatīs Saeima.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.