0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

NODOKĻILIKUMDOŠANAValdība skata 2020. gada valsts budžeta projektu, būtiskas nodokļu izmaiņas tajā nav paredzētas

Valdība skata 2020. gada valsts budžeta projektu, būtiskas nodokļu izmaiņas tajā nav paredzētas

Valdības ārkārtas sēdē 11. oktobrī darba kārtībā ir plāna projekts "Latvijas Vispārējās valdības budžeta plāna projekts 2020.gadam", likumprojekts "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un 2022.gadam"  un likumprojekts "Par valsts budžetu 2020.gadam". Kā norādīts šo tiesību aktu anotācijā, 2020.gadā valsts konsolidētā budžeta (valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem) ieņēmumi prognozēti 9 894,1 milj. eiro, bet izdevumi – 10 001,6 milj. eiro. Salīdzinājumā ar 2019.gada plānu likumprojektā paredzēts ieņēmumu palielinājums 717,1 milj. eiro apmērā un izdevumu palielinājums 610,1 milj. eiro apmērā. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi 2020.gadā prognozēti 6 882,9 milj. eiro un izdevumi plānoti 7 224,9 milj.…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus

Valdības ārkārtas sēdē 11. oktobrī darba kārtībā ir plāna projekts "Latvijas Vispārējās valdības budžeta plāna projekts 2020.gadam", likumprojekts "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un 2022.gadam"  un likumprojekts "Par valsts budžetu 2020.gadam".

Kā norādīts šo tiesību aktu anotācijā, 2020.gadā valsts konsolidētā budžeta (valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus starp šiem budžetiem) ieņēmumi prognozēti 9 894,1 milj. eiro, bet izdevumi – 10 001,6 milj. eiro.

Salīdzinājumā ar 2019.gada plānu likumprojektā paredzēts ieņēmumu palielinājums 717,1 milj. eiro apmērā un izdevumu palielinājums 610,1 milj. eiro apmērā.

Valsts pamatbudžeta ieņēmumi 2020.gadā prognozēti 6 882,9 milj. eiro un izdevumi plānoti 7 224,9 milj. eiro apmērā. Valsts pamatbudžeta izdevumu palielinājums, salīdzinot ar 2019.gada plānu ir 400,0 milj. eiro jeb 5,9%. Izdevumu palielinājums 325,2 milj. eiro apmērā paredzēts izdevumiem valsts pamatfunkciju finansēšanai. Savukārt ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai paredzēts finansējuma palielinājums 74,8 milj. eiro apmērā.

Valsts speciālā sociālās apdrošināšanas budžeta ieņēmumi un izdevumi prognozēti attiecīgi 3 211,5 milj. eiro un 2 977,0 milj. eiro apmērā. Valsts speciālā budžeta izdevumu palielinājums pret 2019.gada plānu ir 211,2 milj. eiro jeb 7,6%.

Ņemot vērā, ka 2017.gada 24.maijā tika apstiprinātas Valsts nodokļu politikas pamatnostādnes 2018. – 2021.gadam, kuras ietvēra izmaiņas daudzos nodokļos un turpinās ietekmēt nodokļu politiku un ieņēmumus arī turpmākajos gados, sastādot 2020.gada budžeta prognozes, būtiskas papildu nodokļu politikas izmaiņas netika veiktas.

Ārpus Nodokļu reformas ietvara 2019.gadā ir ieviesti atsevišķi pasākumi, kas ietekmēs nodokļu ieņēmumus 2020.gadā:

  • atvieglojuma intensitātes paaugstināšana ziedojumiem saistībā ar uzņēmumu ienākuma nodokli;
  • akcīzes nodokļa likmes pagaidu samazināšana stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem;
  • dabas resursu nodokļa par atkritumu apglabāšanu paaugstināšana;
  • reversās pievienotās vērtības nodokļa maksāšanas kārtības piemērošanas atcelšana būvizstrādājumu un sadzīves elektronikas piegādēm;
  • iemaksu fondēto pensiju shēmā noteikšana par daļu no faktiski veiktajām iemaksām valsts pensiju apdrošināšanai.

Papildus minētajam nodokļu ieņēmumus ietekmēs arī Ministru kabinetā atbalstītie pasākumi likumprojekta “Par valsts budžetu 2020.gadam” izstrādes gaitā:

  • dividendēs izmaksājamās summas palielināšana atsevišķām valsts kapitālsabiedrībām;
  • azartspēļu nodokļa likmes palielināšana spēļu galdiem un automātiem;
  • straujāka diferencētā neapliekamā minimuma paaugstināšana;
  • ēnu ekonomikas ierobežošanas pasākumi;
  • dabas resursu nodokļa likmju paaugstināšana atsevišķiem objektiem un ieņēmumu sadales maiņa pa budžetiem.
Likumprojekta “Par valsts budžetu 2020.gadam” paketē ir iekļauti arī šādi likumprojekti:
  • “Grozījumi Energoefektivitātes likumā”;
  • “Grozījumi Enerģētikas likumā”;
  • “Grozījumi likumā “Par zemes dzīlēm””;
  • “Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā”;
  • “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām””;
  • “Grozījumi likumā “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli””;
  • “Grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības likumā”;
  • “Grozījumi Izglītības likumā”;
  • “Grozījumi Zinātniskās darbības likumā”;
  • “Grozījumi Augstskolu likumā”;
  • “Grozījums likumā “Par valsts pensijām””;
  • “Grozījums likumā “Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām””;
  • “Grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam””;
  • “Grozījumi Invaliditātes likumā”;
  • “Grozījums likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu””;
  • “Grozījums Bāriņtiesu likumā”;
  • “Grozījumi likumā “Par zemes komisijām””;
  • “Grozījums likumā “Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos””;
  • “Grozījumi Zemes pārvaldības likumā”;
  • “Grozījums Notariāta likumā”;
  • “Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā”;
  • “Grozījums Mediācijas likumā”;
  • “Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā”;
  • “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru””;
  • “Grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā”;
  • “Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā”.

Saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību Pārejas noteikumu 67.punktu likumprojektu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2020., 2021. un 2022.gadam” Ministru kabinets iesniedz Saeimai kopā ar likumprojektu “Par valsts budžetu 2020.gadam”