Valsts amatpersonas kārtējās gada deklarācijas par 2019. gadu jāiesniedz līdz 1. aprīlim

(0)

Valsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka no 2020. gada 15. februāra līdz 1. aprīlim ieskaitot valsts amatpersonām ir pienākums VID iesniegt valsts amatpersonas kārtējā gada deklarāciju par 2019.gadu. Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība ir noteikta likumā „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” (turpmāk – likums) un Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti. Plašāka informācija par valsts amatpersonas amatiem, amatpersonas deklarāciju iesniegšanas kārtību un termiņiem, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

VID vērš uzmanību, ka valsts amatpersonas deklarācijā ir punkts “Cita informācija”, kurā  iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā vai paskaidrot ar deklarētajām ziņām saistītas intereses vai citus apstākļus. Aizpildīto deklarāciju pirms iesniegšanas nepieciešams pārbaudīt un, kad deklarācija pārbaudīta, apliecināt deklarācijā norādīto ziņu patiesumu.

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem kredītiestādes sniedz informāciju VID par fiziskās personas konta atlikuma summu iepriekšējā kalendāra gada pēdējās dienas beigās, tādēļ VID aicina būt uzmanīgiem, aizpildot deklarācijas sadaļu par bezskaidras naudas uzkrājumiem.

Iesniegtās deklarācijas iespējams precizēt tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID Valsts amatpersonu deklarāciju publiskojamo datu bāzē.

Valsts amatpersonas deklarāciju, tāpat kā citus VID iesniedzamus dokumentus, iespējams iesniegt EDS autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem. Tādējādi, ja ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot.

Lai atvieglotu deklarācijas aizpildīšanu ir pilnveidota EDS dokumenta ievadforma un tie deklarācijas punkti, par kuriem informācija jau ir VID rīcībā, aizpildās automātiski. Savukārt valsts amatpersonai ir pienākums VID atlasīto informāciju pārbaudīt un, ja nepieciešams, precizēt un papildināt.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID Nodokļu pārvaldes speciālistiem vai zvanīt uz VID informatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu “Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā “Kontakti” ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu “Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju”.

Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2019.gadu jāiesniedz 56 904 valsts amatpersonām.

Kļūda rakstā? Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Novērtējiet šo rakstu
(0)