0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

0,00 EUR

Grozs ir tukšs.

VISI RAKSTIValsts amatpersonu deklarāciju aizpildīšana kļūs automātiskāka

Valsts amatpersonu deklarāciju aizpildīšana kļūs automātiskāka

Otrdien, 12.martā, Ministru kabinetā (MK) tika apstiprināti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti "Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478 "Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti"". Grozījumi paredz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmā deklarācijas aizpildītājam nodrošināt informāciju no valsts informācijas sistēmām konkrētās deklarācijas aizpildīšanai. Lai tiktu nodrošināta nepieciešamās informācijas automātiska piekļuve no valsts informācijas sistēmām, uzdevums tika sadalīts divos posmos. Līdz šim jau īstenots pirmais posms, nodrošinot deklarācijas aizpildītājam automātisku informācijas pieeju par taksācijas gadā gūtajiem ienākumiem. Savukārt otrajā posmā ir paredzēts noteikt informācijas pieeju arī no citām valsts…


Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu

12 € / mēnesī *

Pirmās 30 dienas tikai par 1€

ABONĒT

* Atjaunojas automātiski, vari pārtraukt jebkurā brīdī!

 Jau ir BilancePLZ abonements?
Pieslēdzies

Pierakstīties
Paziņot par
0 Komentāri
Iekļautās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Otrdien, 12.martā, Ministru kabinetā (MK) tika apstiprināti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti "Grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478 "Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti"". Grozījumi paredz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmā deklarācijas aizpildītājam nodrošināt informāciju no valsts informācijas sistēmām konkrētās deklarācijas aizpildīšanai. Lai tiktu nodrošināta nepieciešamās informācijas automātiska piekļuve no valsts informācijas sistēmām, uzdevums tika sadalīts divos posmos. Līdz šim jau īstenots pirmais posms, nodrošinot deklarācijas aizpildītājam automātisku informācijas pieeju par taksācijas gadā gūtajiem ienākumiem. Savukārt otrajā posmā ir paredzēts noteikt informācijas pieeju arī no citām valsts informācijas sistēmām. Amatpersonu deklarācijā nepieciešamā informācija no Iedzīvotāju reģistra, Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas, Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas, Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra un Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas tiks aizpildīta automātiski, saņemot datus tieši no datu avotiem vai, izmantojot Vienotās valsts un pašvaldību pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Plānots, ka VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā deklarācijā norādāmā informācija tiks aizpildīta automātiski, saņemot datus tieši no datu avotiem vai izmantojot Valsts informācijas sistēmu savietotāju, tādējādi nodrošinot drošu deklarācijas aizpildīšanai nepieciešamās informācijas integrāciju un tehnisko saderību. Lai vienkāršotu un veicinātu pieejamību deklarāciju aizpildīšanai un iesniegšanai, tiks izmantoti Vienotās valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv nodrošinātie autentifikācijas līdzekļi. Minēto regulējumu plānots piemērot no 2014. gada 1.janvāra. Kārtība attieksies uz visām valsts amatpersonām, kurām saskaņā ar likumu ir jāiesniedz valsts amatpersonas deklarācija.