No 1. marta mainās akcīzes nodokļa likmes alkoholiskajiem dzērieniem
Saskaņā ar grozījumiem likumā "Par akcīzes nodokli" no 2017.gada 1.marta tiek mainītas akcīzes nodokļa likmes visiem alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu līdz 6 tilpumprocentiem (ieskaitot), tādēļ attiecīgiem alkoholisko dzērienu tirgotājiem un krājumu turētājiem 2017.gada 1.martā jāinventarizē alkoholisko dzērienu un alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa marku krājumi un līdz 2017.gada 15.martam jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmā ( EDS) akcīzes nodokļa aprēķins ar aprēķināto budžetā maksājamo nodokļa starpības summu; līdz 2017.gada 18.aprīlim jāsamaksā akcīzes nodokļa starpības summa valsts budžetā. Alkoholisko dzērienu krājumu inventarizācija saistībā ar akcīzes nodokļa likmju maiņu jāveic visām personām, kam ir spēkā esoša…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saskaņā ar grozījumiem likumā "Par akcīzes nodokli" no 2017.gada 1.marta tiek mainītas akcīzes nodokļa likmes visiem alkoholiskajiem dzērieniem, izņemot raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu līdz 6 tilpumprocentiem (ieskaitot), tādēļ attiecīgiem alkoholisko dzērienu tirgotājiem un krājumu turētājiem 2017.gada 1.martā jāinventarizē alkoholisko dzērienu un alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa marku krājumi un līdz 2017.gada 15.martamjāiesniedzValsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklarēšanas sistēmā ( EDS) akcīzes nodokļa aprēķins ar aprēķināto budžetā maksājamo nodokļa starpības summu; līdz 2017.gada 18.aprīlimjāsamaksā akcīzes nodokļa starpības summa valsts budžetā.
Alkoholisko dzērienu krājumu inventarizācija saistībā ar akcīzes nodokļa likmju maiņu jāveic visām personām, kam ir spēkā esoša speciālā atļauja (licence):
1) reģistrēta saņēmēja darbībai, ja speciālās atļaujas (licences) darbības ietvaros atļautas darbības ar alkoholiskajiem dzērieniem;
2) alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecībai;
3) alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai;
4) alus mazumtirdzniecībai.
Alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa marku krājumu inventarizācija saistībā ar akcīzes nodokļa likmju maiņu jāveic tikai gadījumā, ja pēc stāvokļa 2017.gada 1.martā personas uzskaitē ir akcīzes nodokļa markas, par kurām (vai attiecīgajiem alkoholiskajiem dzērieniem) akcīzes nodoklis samaksāts kādā no iepriekšējiem taksācijas periodiem:
1) apstiprinātam noliktavas turētājam, kura speciālās atļaujas (licences) darbības ietvaros atļautas darbības ar alkoholiskajiem dzērieniem;
2) importētājam (ja ar attiecīgajām akcīzes nodokļa markām marķēt paredzētajām vai marķētajām akcīzes precēm nav piemērota muitas procedūra — laišana brīvā apgrozībā);
3) reģistrētam saņēmējam un īslaicīgi reģistrētam saņēmējam (ja ar attiecīgajām akcīzes nodokļa markām marķētās akcīzes preces nav saņemtas Latvijas Republikā).
Alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa marku krājumu inventarizācija nav jāveic par tām alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa markām, kas ir atdotas VID glabāšanā līdz marku identifikācijai.
Akcīzes nodokļa likme
Valsts budžeta ieņēmumu konts
Alkoholisko dzērienu grupa
līdz 2017.gada 28.februārim
no 2017.gada 1.marta
Alum
(par 100 litriem)
4,2euro par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, bet ne mazāk kā 7,8euro par 100 litriem
4,5euro par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, bet ne mazāk kā 8,2euro par 100 litriem
LV51TREL1060000522000
Alum (par 100 litriem) -mazajās alus darītavās*
2,1euro par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, bet ne mazāk kā 7,8euro par 100 litriem
2,25euro par katru absolūtā spirta tilpumprocentu, bet ne mazāk kā 8,20euro par 100 litriem
Vīnam (par 100 litriem)
74,00
78,00
LV85TREL1060000521000
Raudzētajiem dzērieniem ar absolūtā spirta saturu virs 6 tilpumprocentiem (par 100 litriem)
74,00
78,00
Starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu līdz 15 tilpumprocentiem (ieskaitot)
(par 100 litriem)
74,00
78,00
Starpproduktiem ar absolūtā spirta saturu no 15 tilpumprocentiem (neieskaitot) līdz 22 tilpumprocentiem (ieskaitot)
(par 100 litriem)
120,00
130,00
Pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem (par 100 litriem absolūta spirta)
1 400,00
1 450,00
*Mazajās alus darītavās saražotajam alum par vienā kalendārā gadā saražotajiem pirmajiem 10 tūkstošiem hektolitru alus.
VID metodisko materiālu par alkoholisko dzērienu inventarizāciju un akcīzes nodokļa starpības summas aprēķināšanu saistībā ar akcīzes nodokļa likmju maiņu 2017.gada 1.martā var skatīt šeit.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.