Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien, 2.jūlijā, otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Elektroenerģijas tirgus likumā, ar kuriem paredzēts deleģēt uzdevumu pārraudzīt obligātā iepirkuma - valsts atbalsta elektroenerģijas ražotājiem - izlietojumu un novērst tā saņēmēju pārkompensāciju. “Ir svarīgi, ka valsts atbalsta elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem, kas veicina Latvijas energoneatkarību, kā arī risina vides problēmas. Vienlaikus līdzšinējais obligātā iepirkuma atbalsta mehānisms nav bijis pietiekami uzraudzīts. Tas novedis pie tā, ka atbalsts ticis izmantots ļaunprātīgi. Ar grozījumiem Elektroenerģijas likumā paredzēts pārraudzīt obligātā iepirkuma atbalsta mehānisma darbību,” pēc sēdes pauda Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien, 2.jūlijā, otrajā lasījumā atbalstīja grozījumus Elektroenerģijas tirgus likumā, ar kuriem paredzēts deleģēt uzdevumu pārraudzīt obligātā iepirkuma - valsts atbalsta elektroenerģijas ražotājiem - izlietojumu un novērst tā saņēmēju pārkompensāciju.
“Ir svarīgi, ka valsts atbalsta elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem, kas veicina Latvijas energoneatkarību, kā arī risina vides problēmas. Vienlaikus līdzšinējais obligātā iepirkuma atbalsta mehānisms nav bijis pietiekami uzraudzīts. Tas novedis pie tā, ka atbalsts ticis izmantots ļaunprātīgi. Ar grozījumiem Elektroenerģijas likumā paredzēts pārraudzīt obligātā iepirkuma atbalsta mehānisma darbību,” pēc sēdes pauda Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs Jānis Vitenbergs.
Likumprojekts paredz, ka Ministru kabinets varēs noteikt atbildīgo iestādi, kurai būs pienākums organizēt obligātā iepirkuma mehānisma uzraudzību un kontroli, novērst pārkompensāciju, kā arī atgūt nepamatoti izmaksātu valsts atbalstu. Pārkompensācija likumprojektā definēta kā ražotāja saņemtā atbalsta apmērs, kura rezultātā tiek pārsniegta noteiktā kopējā kapitālieguldījumu iekšējā peļņas norma. Vienlaikus likuma grozījumi paredz, ka kopējais atbalsta periods vienai elektrostacijai, summējot visa veida atbalstus elektroenerģijas ražošanai, nevarēs pārsniegt 20 gadus.
Tāpat kontroles ietvaros iecerēts veikt elektrostaciju aprīkojuma pārbaudes, kā arī vērtēt, vai elektrostaciju darbība atbilst elektroenerģijas obligātā iepirkuma vai garantētās maksas par uzstādīto elektrisko jaudu nosacījumiem. Paredzēts, ka, konstatējot Ministru kabineta noteikumu prasību pārkāpumu, komersantam varēs atcelt piešķirtās priekšrocības, kā arī lemt par prasību atmaksāt izmaksāto atbalstu. Konstatēta pārkāpuma gadījumā komersantam būs jāpierāda, līdz kuram brīdim tas ir ievērojis normatīvajos aktos noteiktās prasības atbalsta saņēmējiem.
Tautsaimniecības komisija arī atbalstīja enerģētikas nozares valsts atbalsta sistēmas darbības regulēšanas nodevu, kuras mērķis būtu nodrošināt sistēmas uzturēšanas efektivitāti, darbības kontroli un veicināt sistēmas ilgtspēju.
Likumprojektā precizēti arī ar elektroenerģijas neto norēķinu sistēmu, kā arī saražotās elektroenerģijas daudzuma izcelsmes apliecinājumu saistīti jautājumi. Likumprojektā reglamentēta energosistēmas izolētās darbības testa veikšana, kas nepieciešama gaidāmajai Baltijas valstu energosistēmas sinhronizācijai ar Eiropu un desinhronizācijai no Krievijas un Baltkrievijas.
Savukārt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai plānots uzlikt uzdevumu katru gadu apstiprināt sadales sistēmas operatora, kura sistēmai pieslēgti vairāk nekā 100 tūkstoši lietotāju, izstrādāto sadales sistēmas attīstības plānu un uzraudzīt tā izpildi.
Lai likums stātos spēkā, tas vēl otrajā un trešajā lasījumā jāskata Saeimai.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.