Ko paredz jaunākie grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā?
Pēc Valsts ieņēmumu dienesta informācijas
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka 2021. gada 9. decembrī ir pieņemti grozījumi Pievienotās vērtības nodokļa likumā, kas stāsies spēkā 2022. gada 1. janvārī (atsevišķi grozījumi – 2022. gada 1. februārī). Grozījumi 39. panta trešās daļas 3. punktā, 90. pantā un 117. panta piektās daļas 4. punktā noteic, ka ar 2022. gada 1. februāri tiek ieviesta obligāta vienota depozīta sistēma gan atkārtoti lietojamam, gan vienreiz lietojamam dzērienu iepakojumam. 2022. gada 1. februārī stāsies spēkā grozījumi attiecībā uz darījuma vērtības noteikšanu un valsts budžetā maksājamā nodokļa noteikšanu, lai, iesniedzot deklarāciju par taksācijas gadu, varētu koriģēt ar nodokli…
Lai turpinātu lasīt šo rakstu,
nepieciešams iegādāties abonementu
Grozījumi 39. panta trešās daļas 3. punktā, 90. pantā un 117. panta piektās daļas 4. punktā noteic, ka ar 2022. gada 1. februāri tiek ieviesta obligāta vienota depozīta sistēma gan atkārtoti lietojamam, gan vienreiz lietojamam dzērienu iepakojumam.
2022. gada 1. februārī stāsies spēkā grozījumi attiecībā uz darījuma vērtības noteikšanu un valsts budžetā maksājamā nodokļa noteikšanu, lai, iesniedzot deklarāciju par taksācijas gadu, varētu koriģēt ar nodokli apliekamo preces vērtību par atpakaļ nesaņemto atkārtoti lietojamo dzērienu iepakojumu.
Darījuma ar nodokli apliekamajā vērtībā neiekļauj maksu par atkārtoti lietojamo dzērienu iepakojumu, kam piemēro depozīta sistēmu.
Depozīta iepakotājam ir pienākums iesniegt deklarāciju par taksācijas gadu, kurā jākoriģē piegādātās preces ar PVN apliekamā vērtība par iepriekšējā gadā nesaņemtā depozīta iepakojuma vērtību, kā rezultātā jāiemaksā valsts budžetā aprēķinātā PVN summa. Ar PVN apliekamā vērtība ir jākoriģē par summu, kas ir vienāda ar atpakaļ nesaņemtā depozīta iepakojuma vērtību.
Grozījumi 65. panta otrajā daļā, 66. panta pirmajā, piektajā, sestajā un septītajā daļā, 67. panta pirmajā, otrajā un 2.1 daļā – par izmaiņām VID saziņā ar nodokļa maksātājiem (tai skaitā arī par reģistrācijas brīdi VID Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) maksātāju reģistrā, pamatojoties uz grozījumiem likumā “Par nodokļiem un nodevām”.
Likumā “Par nodokļiem un nodevām” attiecībā uz nodokļu administrēšanas procesu ir noteikts vispārējs regulējums, tāpēc Pievienotās vērtības nodokļa likumā nav nepieciešams identisks regulējums. Grozījumi likuma “Par nodokļiem un nodevām” 7.2 pantā stāsies spēkā 2022. gada 1. janvārī, un tādējādi mainīsies VID administratīvo aktu, lēmumu, dokumentu un informācijas paziņošanas un nodokļu maksātāju saziņas kārtība ar VID.
Tiek noteikts viens administratīvo aktu paziņošanas veids – Elektroniskās deklarēšanas sistēma (turpmāk – EDS). Atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām” 7.2 panta otrajai daļai VID izdotais administratīvais akts (arī nelabvēlīgs administratīvais akts) un citi lēmumi, dokumenti un informācija nodokļu maksātājam ir uzskatāmi par paziņotiem otrajā darbdienā pēc to ievietošanas EDS.
Lai paātrinātu informācijas apriti un samazinātu administratīvo slogu, elektroniskā saziņa piemērojama arī attiecībā uz kārtību, kādā iesniedzami iesniegumi, kas adresēti VID un kas saistīti ar nodokļu administrēšanu, tomēr paredzēts izņēmums attiecībā uz tādas fiziskās personas iesniegumu iesniegšanu, kura neveic saimniecisko darbību.
Visa saziņa starp personām, kas veic saimniecisko darbību, un VID notiks elektroniski, izmantojot EDS.
Mainās noteikumi, kas attiecas uz PVN grupas saziņas kārtību ar VID, un turpmāk saziņa ar PVN grupu notiks tikai elektroniski, izmantojot EDS.
Grozījumi 68. panta pirmajā, ceturtajā un sestajā daļā – attiecībā uz jauna dalībnieka reģistrāciju PVN grupā un dalībnieka izslēgšanu no PVN grupas.
PVN grupas iesniegumu par grozītu PVN grupas dibināšanas līgumu saistībā ar jauna dalībnieka pievienošanu PVN grupai vai dalībnieka izslēgšanu no PVN grupas iesniedz PVN grupas galvenais uzņēmums.
Grozījumi 74. panta otrajā un piektajā daļā – par izslēgšanu no VID PVN maksātāju reģistra.
Turpmāk nebūs nepieciešams, lai iesniegumu parakstītu gan PVN galvenais uzņēmums, gan pievienojamais vai izslēdzamais PVN grupas dalībnieks, jo galvenajam uzņēmumam tiek uzticēta saziņa ar VID un grozītajā PVN grupas dibināšanas līgumā PVN grupas dalībnieki ir izteikuši savu gribu.
wpDiscuz
Abonē portālu tikai par €12 / mēnesī Pirmās 30 dienas tikai par 1 €
Mēs izmantojam nepieciešamās sīkdatnes, lai analizētu apmeklējuma plūsmu un nodrošinātu savu interneta resursu pieejamību. Mēs analizējam, kā lietotāji izmanto mūsu interneta resursus un dalāmies ar datiem ar sociālo tīklu, reklāmas un datu analītikas partneriem, kas var izmantot šo informāciju, sniedzot savus pakalpojumus.Lasīt vairāk ...
Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Apstiprināt visas
Ja vēlaties mainīt savus sīkdatņu iestatījumus, klikšķiniet uz PERSONALIZĒT, lai sniegtu kontrolētu piekrišanu.
Sīkdatnes
Šī tīmekļa vietne izmanto sīkfailus
Sīkfaili ir mazi teksta faili, ko var izmantot tīmekļa vietnēs, lai lietotāja pieredzi padarītu efektīvāku.
Likums nosaka, ka mēs varam saglabāt sīkfailus jūsu ierīcē, ja tie ir pilnīgi nepieciešams šīs vietnes darbībai. Citu veidu sīkfailiem ir nepieciešama jūsu atļauja.
Šī vietne izmanto dažādu veidu sīkdatnes. Daži sīkfaili tiek izvietoti pēc trešās puses pakalpojumiem, kas parādās mūsu lapās.
Jūs varat jebkurā laikā mainīt vai atsaukt savu piekrišanu, izmantojot mūsu tīmekļa vietnes sadaļu Sīkdatņu deklarēšana.
Personas datu apstrādes politikā varat uzzināt, kas mēs esam, kā jūs varat ar mums sazināties un kā mēs apstrādājam personas datus.
Jūsu piekrišana attiecas uz šādām jomām: www.plz.lv
Nepieciešamie sīkfaili palīdz padarīt tīmekļa vietni par izmantojamu, nodrošinot pamata funkcijas, piemēram, lappuses navigāciju un piekļuvi drošām vietām tīmekļa vietnē. Tīmekļa vietne bez šiem sīkfailiem nevar pareizi funkcionēt.
Statistikas sīkfaili palīdz tīmekļa vietņu īpašniekiem izprast, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar tīmekļa vietnēm, vācot un anonīmi pārskatot informāciju.
Mārketinga sīkfaili tiek izmantoti, lai sekotu līdzi apmeklētājiem tīmekļa vietnēs. Nolūks ir parādīt atbilstošas un atsevišķus lietotājus interesējošas reklāmas, tādējādi tās ir daudz izdevīgākas izdevējiem un trešo personu reklāmdevējiem.